Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

Waaah det ringer!

:hmm:

Jag hann svara denna gången, det var "svindel damas man" :getlost:

Det var svårt att höra vad han sa men de är väldigt stressade över de pengarna märkte jag.

Han sa att jag måste sända pengarna så fort jag kan nu.

Jag sa bara att jag inte kunde höra vad han sa ;)

Han sa att han sänder mig mail nu då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Waaah det ringer!

:hmm:

Jag hann svara denna gången, det var "svindel damas man" :getlost:

Det var svårt att höra vad han sa men de är väldigt stressade över de pengarna märkte jag.

Han sa att jag måste sända pengarna så fort jag kan nu.

Jag sa bara att jag inte kunde höra vad han sa :D

Han sa att han sänder mig mail nu då.

haha tror de begynner å bli litt svette nå ;) Du har jo fått mye info :D Ring politi og hør hva de sier ;)

Venter spent på fortsettelsen ;) Sonenkrim :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag skulle ringa imorgon

Yes, nu sa de att jag ska ringa till kriminalvakta i fredrikstad imorgon innan kl.14.00

Under tiden jag satt i telefon fick jag detta mail:

"Hello Jasmine,this is J's husband. sorry you could not understand me on the phone.i called you about the money. I do not know how far you have gonewith the puppy .That money was transfered to you from our norwegian account becausewe are having problems transfering the money into our account here.she told me you were going to send the money once you have it so thatshe could send the puppy to you.i is a couple of days now i have not gotten any response. If you haveto proceed with getting the puppy, you need to send the money over assoon as possible.I did not agree with her when she proposed this to me .so if i have totrust you on this, you need to send the money to assure me becausethat is what you promised.i will approve of her sending the dog to you once the money is sent.Just hoping you are not planning anything. i need your response verysoon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold på ditt og si du venter på svar ang registreringen og helsestatus til valpens foreldre. Du vil sjekke opp mer i dette før du overfører pengene. Hvis du ikke er fornøyd med det du finner, vil du overføre pengene tilbake til kontoen den kom fra/deres konto. Si at de får pengene sine, men at du må sjekke noe først, få svar på noe først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

En hun som har oppholdt seg i Kamerun i så mange dager som dette har tatt kan IKKE og jeg gjentar kan IKKE under noen omstendigheter tas inn i Norge uten rabiesvaksine, blodprøver osv.

Dette ER svindel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"No problem, I will proceed this as soon as you answer my questions satisfactory. I'm sure you have heard about the so called Nigeria-scams, which is a huge problem here in Norway. If you need to read more about this go to http://blogs.orlandosentinel.com/features_lifestyle_animal/2006/10/bulldog_scam_pr.html. I just want to assure that you are not trying to trick me or laundering money, and I'm sure you understand my concern (or at least bear over with me to save Lucky)."

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Men vad om jag skriver tillbaks att jag sänder pengarna tillbaks till deras vän som hjälpt dem att sända pengarna till mig? Och att då kan deras vän sända pengarna till dem och jag tar glädeligen valpis till mig :lol:

Edit:

Denna var bra, såg det först efter jag skrivit mitt förslag.

"No problem, I will proceed this as soon as you answer my questions satisfactory. I'm sure you have heard about the so called Nigeria-scams, which is a huge problem here in Norway. If you need to read more about this go to http://blogs.orlando...g_scam_pr.html. I just want to assure that you are not trying to trick me or laundering money, and I'm sure you understand my concern (or at least bear over with me to save Lucky)."

Kopierar denna, och sänder det på mail nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Men vad om jag skriver tillbaks att jag sänder pengarna tillbaks till deras vän som hjälpt dem att sända pengarna till mig? Och att då kan deras vän sända pengarna till dem och jag tar glädeligen valpis till mig :)

:lol: ja ville heller sendt de dit, si at du sliter med overføring til deres konto, si at det kommer opp en feilmelding :D Så får denne norske damen ihvertfall pengene tilbake :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke send penger noe sted uten at banken har anbefalt det, og da skal du ha det skriftlig.

Nej nej jag ska inte sända pengar någonstans än, de ligger fint och slappar av på mitt konto :lol:

Vill gärna få det där svindel paret att svettas lite granna :lol:

Jag gör ingenting med pengarna fören jag pratat med polisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det kommer så langt som at de er avslørt, så må du bare fortelle de at alle bevegelser i saken har vært lagt ut på et norsk hundeforum og at "halve hunde Norge" har sitti å fulgt med på saken :lol: :lol:

Hahaha :) Det blir det bästa!

Nu är mail till svindel dama sänt

Så då är det bara att vänta på spännande svar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag fått mail!

Oj de kör hårt mot hårt nu...

"As you can see, i will not sit here and see you associate my wife witha scam issue. I am not versed with this kind of behaviour. You do notneed to police my wife and make her suffer emotionally. You were awareof the so called scams before talking to my wife and now, why has shesuddenly become associated with a scam?? Are you out of your mind. Howdare you associate her to a scam and money laudary? I do not approveof her sending any dog to you anymore because you associate her withterrible peole. I can not sit back and see you mess up with my wife.See, i want this deal off now and i need you send her the money. Youhave to send the money over as you promised and no dog will be sent toyou. I am sick and tired about this. You were soppose to to havegotten answers for your questions in the beginning of all this, not tobreak my wife's heart at the end when you receive her money. I am justfrom the customs department and i have all the information about Luckybut as i said, the deal is off and i need you send the money to mywife immediately. By the end of today, if i do not get any advancementtowards the accomplishment of the money transfer, i bet you, i got mylawyers ready to handle this. trust me".

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de kjøre på! Makan! :lol: Godt du ikke ble truet med torpedoer da, hehe..

:lol:

Bring it on.. I have the norwegian police and the norwegian bank by my side :lol::)

Ja haha, trust me I have the law by my side :D

Uff det blev så spännande nu att jag bara måste ha godis innan jag börjar klättra på väggarna här...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...