Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

Skrevet

Waaah det ringer!

:hmm:

Jag hann svara denna gången, det var "svindel damas man" :getlost:

Det var svårt att höra vad han sa men de är väldigt stressade över de pengarna märkte jag.

Han sa att jag måste sända pengarna så fort jag kan nu.

Jag sa bara att jag inte kunde höra vad han sa ;)

Han sa att han sänder mig mail nu då.

• Svar 677
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Waaah det ringer!

:hmm:

Jag hann svara denna gången, det var "svindel damas man" :getlost:

Det var svårt att höra vad han sa men de är väldigt stressade över de pengarna märkte jag.

Han sa att jag måste sända pengarna så fort jag kan nu.

Jag sa bara att jag inte kunde höra vad han sa :D

Han sa att han sänder mig mail nu då.

haha tror de begynner å bli litt svette nå ;) Du har jo fått mye info :D Ring politi og hør hva de sier ;)

Venter spent på fortsettelsen ;) Sonenkrim :P

Skrevet

Ringer Polisen nu :lol:

så bra!!

Føler meg som en liten drittunge som følger med på barne TV *Knis*

nei nå skulle de andre ansatte sett meg, her jeg tusler på sonen i smug. midt i arbeidstida! :lol:

Skrevet

Jag skulle ringa imorgon

Yes, nu sa de att jag ska ringa till kriminalvakta i fredrikstad imorgon innan kl.14.00

Under tiden jag satt i telefon fick jag detta mail:

"Hello Jasmine,this is J's husband. sorry you could not understand me on the phone.i called you about the money. I do not know how far you have gonewith the puppy .That money was transfered to you from our norwegian account becausewe are having problems transfering the money into our account here.she told me you were going to send the money once you have it so thatshe could send the puppy to you.i is a couple of days now i have not gotten any response. If you haveto proceed with getting the puppy, you need to send the money over assoon as possible.I did not agree with her when she proposed this to me .so if i have totrust you on this, you need to send the money to assure me becausethat is what you promised.i will approve of her sending the dog to you once the money is sent.Just hoping you are not planning anything. i need your response verysoon".

Skrevet

Hold på ditt og si du venter på svar ang registreringen og helsestatus til valpens foreldre. Du vil sjekke opp mer i dette før du overfører pengene. Hvis du ikke er fornøyd med det du finner, vil du overføre pengene tilbake til kontoen den kom fra/deres konto. Si at de får pengene sine, men at du må sjekke noe først, få svar på noe først.

Guest Belgerpia
Skrevet

En hun som har oppholdt seg i Kamerun i så mange dager som dette har tatt kan IKKE og jeg gjentar kan IKKE under noen omstendigheter tas inn i Norge uten rabiesvaksine, blodprøver osv.

Dette ER svindel!!

Skrevet

"No problem, I will proceed this as soon as you answer my questions satisfactory. I'm sure you have heard about the so called Nigeria-scams, which is a huge problem here in Norway. If you need to read more about this go to http://blogs.orlandosentinel.com/features_lifestyle_animal/2006/10/bulldog_scam_pr.html. I just want to assure that you are not trying to trick me or laundering money, and I'm sure you understand my concern (or at least bear over with me to save Lucky)."

:lol:

Skrevet

Huff...så skummelt. Ikke de beste folkene dette. Kanskje det holder med kontakt med dem inntil du har fått snakket med politiet? Blir litt redd på dine vegne, jeg.

Skrevet

Men vad om jag skriver tillbaks att jag sänder pengarna tillbaks till deras vän som hjälpt dem att sända pengarna till mig? Och att då kan deras vän sända pengarna till dem och jag tar glädeligen valpis till mig :lol:

Edit:

Denna var bra, såg det först efter jag skrivit mitt förslag.

"No problem, I will proceed this as soon as you answer my questions satisfactory. I'm sure you have heard about the so called Nigeria-scams, which is a huge problem here in Norway. If you need to read more about this go to http://blogs.orlando...g_scam_pr.html. I just want to assure that you are not trying to trick me or laundering money, and I'm sure you understand my concern (or at least bear over with me to save Lucky)."

Kopierar denna, och sänder det på mail nu.

Skrevet

Men vad om jag skriver tillbaks att jag sänder pengarna tillbaks till deras vän som hjälpt dem att sända pengarna till mig? Och att då kan deras vän sända pengarna till dem och jag tar glädeligen valpis till mig :)

:lol: ja ville heller sendt de dit, si at du sliter med overføring til deres konto, si at det kommer opp en feilmelding :D Så får denne norske damen ihvertfall pengene tilbake :lol:

Skrevet

Ikke send penger noe sted uten at banken har anbefalt det, og da skal du ha det skriftlig.

Nej nej jag ska inte sända pengar någonstans än, de ligger fint och slappar av på mitt konto :lol:

Vill gärna få det där svindel paret att svettas lite granna :lol:

Jag gör ingenting med pengarna fören jag pratat med polisen.

Skrevet

Og når det kommer så langt som at de er avslørt, så må du bare fortelle de at alle bevegelser i saken har vært lagt ut på et norsk hundeforum og at "halve hunde Norge" har sitti å fulgt med på saken :lol: :lol:

Skrevet

Og når det kommer så langt som at de er avslørt, så må du bare fortelle de at alle bevegelser i saken har vært lagt ut på et norsk hundeforum og at "halve hunde Norge" har sitti å fulgt med på saken :lol: :lol:

Hahaha :) Det blir det bästa!

Nu är mail till svindel dama sänt

Så då är det bara att vänta på spännande svar :lol:

Skrevet

Hihi, spennende tråd dette! Hadde jo vært utrolig kult om noen faktisk ble tatt også da! :lol: Iallefall er det artig at de tydelig ikke liker situasjonen! *knise*

Skrevet

Nu har jag fått mail!

Oj de kör hårt mot hårt nu...

"As you can see, i will not sit here and see you associate my wife witha scam issue. I am not versed with this kind of behaviour. You do notneed to police my wife and make her suffer emotionally. You were awareof the so called scams before talking to my wife and now, why has shesuddenly become associated with a scam?? Are you out of your mind. Howdare you associate her to a scam and money laudary? I do not approveof her sending any dog to you anymore because you associate her withterrible peole. I can not sit back and see you mess up with my wife.See, i want this deal off now and i need you send her the money. Youhave to send the money over as you promised and no dog will be sent toyou. I am sick and tired about this. You were soppose to to havegotten answers for your questions in the beginning of all this, not tobreak my wife's heart at the end when you receive her money. I am justfrom the customs department and i have all the information about Luckybut as i said, the deal is off and i need you send the money to mywife immediately. By the end of today, if i do not get any advancementtowards the accomplishment of the money transfer, i bet you, i got mylawyers ready to handle this. trust me".

Skrevet

Uff, for et styr. Har du fått tillatelse av banken til å betale tilbake pengene? Kanskje du bare skal betale de tilbake til den kontoen du fikk pengene fra?

Skrevet

"Ok then, I will return the money to the person who transferred them to me as soon as the bank and the police can assure me this person has nothing to do with any scams."

Skrevet

La de kjøre på! Makan! :lol: Godt du ikke ble truet med torpedoer da, hehe..

Bring it on.. I have the norwegian police and the norwegian bank by my side :lol::)

Ja haha, trust me I have the law by my side :D

Uff det blev så spännande nu att jag bara måste ha godis innan jag börjar klättra på väggarna här...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...