Gå til innhold
Hundesonen.no

Europris-bur spørsmål...


Recommended Posts

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter å ha båret rundt på et stort (og ganske så tungt!) tøybur fra europris. Jeg tok av plasten og kastet den brosjyren som fulgte med utenfor butikken da jeg skulle bære det hjem alene. Når jeg kommer hjem og åpner den veska som buret ligger i ser jeg en fluffy plate av noe slag som skal ligge som underlag nederst i buret, og en pose med noen metall-stenger av noe slag. Hva skal disse brukes til??

Hele buret er jo også helt "løst" til det er glidet isammen i begge ender - er det sånn det skal være? Det underlaget gjør det jo stivere, men jeg lurte vel bare på om de metall-stengene skal brukes til noe fornuftig :aww:

Håper på informative svar nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke de trees inn i endene av buret for å stive det av da?

Er ikke sikker på hvordan buret ditt ser ut, for jeg har aldri kjøpt bur på Europris.

Men 2 av 3 stoffbur jeg har hatt, har kommet med løse stenger som skulle inn i ferdige kanaler, for å stive av buret.

Holder gjerne ikke med bare en stiv plate i bunnen, om resten er bare stoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert buret opp og ned nå og finner ikke noen plass til dem... Men så fant jeg 4 hemper på undersiden av buret, så de er sikkert til å stikke ned i hempene og nedi jorda for å tjore buret fast :wub:

Det er jo noe metallgreier/bøyler av noe slag inni stoffet på buret som holder det oppe, men det virker som om plata er en del av det den og. Den er veldig stiv, også har den fluffy trekk av noe slag.

Jeg har et sånt et. Jeg tror der bare skal være sånn "stoff" og platen nederst, også er stengene for å feste, som teltstenger :aww:

Ahh, da hadde jeg rett :P Takk uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert buret opp og ned nå og finner ikke noen plass til dem... Men så fant jeg 4 hemper på undersiden av buret, så de er sikkert til å stikke ned i hempene og nedi jorda for å tjore buret fast :wub:

Det er jo noe metallgreier/bøyler av noe slag inni stoffet på buret som holder det oppe, men det virker som om plata er en del av det den og. Den er veldig stiv, også har den fluffy trekk av noe slag.

Ahh, da hadde jeg rett :aww: Takk uansett!

Teltplugger rett og slett.-- :P

Sånne har vi til det ene vårt også.

Tenkte det var som et av de andre, stenger som trees i kanaler for å stive av buret.

Finnes jo mange varianter nå disse tøyburene.

Men kjekt du fikk hjelp da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, stengene er teltplugger (som jeg aldri har brukt). Plata er selve gulvet inni buret. :aww: Buret kan klappes helt sammen når du ikke har glidelåsene festet ja, synes det er genialt jeg da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi som ikke har merket det, mener jeg også å huske at trekker på denne platen kan tas av, med glidelås under. Husker jeg merket det etter at jeg hadde knukket den for å få plass i søpla, etter at Tinka hadde hatt diaré inni der.

Skulle ønske jeg hadde merket det før, og fått vasket det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stengene er teltstenger. (Noe vi trenger utendørs, for spesielt Gry her har det med å legge seg PÅ veggen, og vips triller hele buret med hund(er) avgårde :ahappy:)

Det står IKKE oppreist før du har dratt igjen glidelåsen til endestykkene. Men åpningen på buret er jo uavhengig av disse, så.. .:whistle:

Plata i bunnen er bare en bunnplate, enkelt og greit. Kan tas ut, og trekket kan tas av for vask.

Mer du lurte på?

selv er jeg kjempefornøyd med buret jeg har til mine iallefall :rolleyes2: Tåler fint to aussier som ruller litt bortover og krafser litt i nettingen osv. Og bunnteppet er blitt vasket flere ganger og er like fint :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stengene er teltstenger. (Noe vi trenger utendørs, for spesielt Gry her har det med å legge seg PÅ veggen, og vips triller hele buret med hund(er) avgårde :whistle:)

Det står IKKE oppreist før du har dratt igjen glidelåsen til endestykkene. Men åpningen på buret er jo uavhengig av disse, så.. .:ahappy:

Plata i bunnen er bare en bunnplate, enkelt og greit. Kan tas ut, og trekket kan tas av for vask.

Mer du lurte på?

selv er jeg kjempefornøyd med buret jeg har til mine iallefall :lol: Tåler fint to aussier som ruller litt bortover og krafser litt i nettingen osv. Og bunnteppet er blitt vasket flere ganger og er like fint :lol:

My gjør akkurat det samme som Gry :wub: Jeg har et ultra-lett sammenleggbart bur som kan pakkes sammen til en liten ball (og ingen løse stenger, de er innebygd og er elastiske) men det har null festeanordninger så My fant fort ut at hun kunne rulle bortover gresset - INNI buret sitt :) En annen ting er jo at det blåser en del her i Bodø sånn generellt, så når jeg tok My ut av buret så blåste det vekk med mindre jeg hadde noe tungt liggende inni.

Jeg kjenner jeg har skikkelig angst for at de glidelåsene som "holder buret sammen" skal ryke :P Det hadde vært sååå kjipt... Men så håper jeg at jeg kjenner noen som kan fikse slikt da, og uansett er jo ikke 350,- så mye å punge ut for hvis man må ha et nytt bur. :hmm:

Nettingen i døra og vinduene syntes jeg også virket litt tynn, men hvis den tåler Gry og Bridie-krafsing tåler den sikkert My sine få krafs også. Hun kan krafse en gang eller to når jeg kommer imot henne for å ta henne ut av buret. Ellers er hun merkelig nok snill med "hybelen" sin :rolleyes2:

Veldig greit at trekket på plata kan vaskes! My likte den plata veldig godt.. Ikke for tykk så den blir for varm, og ikke så tynn at man ligger rett på gulvet *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, la oss arrangere en aussie-rulle konkurranse I bur :ahappy: Syns jeg ser dem :D

Ja, det er sånn de kan krafse de her også. Sånn par-tre krafs da de vil fort ut av buret, men det tåler det faktisk fint. Ellers gjør de lite ut av seg i burene heldigvis.

Men ja, kjempe fornøyd med det buret jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, la oss arrangere en aussie-rulle konkurranse I bur :( Syns jeg ser dem :ahappy:

Gigi melder seg frivillig som aussie-wannabe-ruller, for hun gjør det hun og, om ikke det står ett eller annet på siden... ikke så lett å sove med beina i været på noe som triller... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å kjøpe et sånt bur på lørdag, men ble brått usikker på størrelse. Hvilke størrelse har dere til aussiene? Den største eller den som er hakket mindre?

Jeg har det som er hakket mindre. Men jeg kunne nesten kjøpt det som er mindre enn det igjen, for My ligger jo på samme viset i dette buret som hun gjorde i det, dvs med forbeina litt oppetter burdøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som er hakket mindre. Men jeg kunne nesten kjøpt det som er mindre enn det igjen, for My ligger jo på samme viset i dette buret som hun gjorde i det, dvs med forbeina litt oppetter burdøra.

Tusen takk for svar. Da tror jeg det som er hakket mindre passer til hunden min også. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gigi melder seg frivillig som aussie-wannabe-ruller, for hun gjør det hun og, om ikke det står ett eller annet på siden... ikke så lett å sove med beina i været på noe som triller... :hmm:

Okei, vi arrangerer Hunde-bur-rulle konkurranse, åpent for alle raser! ;) hehe

Holdt på å kjøpe et sånt bur på lørdag, men ble brått usikker på størrelse. Hvilke størrelse har dere til aussiene? Den største eller den som er hakket mindre?

Jeg har det største til mine, men så ligger de to inni der da :getlost: Så medium hadde nok holdt lenge til en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...