Gå til innhold
Hundesonen.no

Gratisprogram som kan regne turlengder?


SFX

Recommended Posts

Finnes det gratisprogram på nettet en kan bruke for å kartlegge hvor lang tur en har gått, om det finnes kart tilgjengelig på nettet (for eksempel gulesider.no) og en bare har fulgt stier?

Hvis ikke, kan noen lage det til meg? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godtur.no, denne kalkulerer hvor langt du har gått både til skogs og til fjells, så vel som etter veier. Hvor nøyaktig den er vet jeg ikke.

Den var fin! Jeg skulle bare ønske jeg kunne tegne opp rute i stort kart. Jeg er likevel nok kontrollfreak, så det holder til mine turer :P

Takk til Emma som kom på dette :aww: Håper det kommer flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg har bare fått testet God Tur, men den virker bra - den er i hvert fall rimelig presis i lengden på de løypene jeg vet hvor lange er. Morsomt, nå vet jeg hvor langt Tempelrunden vår er :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, her er dum-dumt spørsmål fra meg: koster det noe? Å bruke feks den innebygde programvaren på tlf som bruker GPS for å logge turer? Koster det i det hele tatt noe å bruke GPSfunksjonen på mobilen? :rolleyes2: Jeg vil også veldig gjerne ha sånn.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, her er dum-dumt spørsmål fra meg: koster det noe? Å bruke feks den innebygde programvaren på tlf som bruker GPS for å logge turer? Koster det i det hele tatt noe å bruke GPSfunksjonen på mobilen? :rolleyes2: Jeg vil også veldig gjerne ha sånn.. :whistle:

Ikke for min del, jeg er tom for penger på kortet på mobilen min nå, men har brukt gpsen fordiom. Har prøvd noen programmer osv.. Skal faktisk ut å teste et nå! :wub:

Kan man logge turene med programmene som fulgte med på mobilen? :ahappy: Har ikke fått det til jeg, så har funnet meg noen andre programmer jeg må teste ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for min del, jeg er tom for penger på kortet på mobilen min nå, men har brukt gpsen fordiom. Har prøvd noen programmer osv.. Skal faktisk ut å teste et nå! :ahappy:

Kan man logge turene med programmene som fulgte med på mobilen? :whistle: Har ikke fått det til jeg, så har funnet meg noen andre programmer jeg må teste ut.

Takk for opplysningen! Men hvordan blir dette med kart? Jeg har ikke turt å prøve programmet/gps-programmer i frykt for å få regninger på flere tusen kr, men lastes ikke kart ned fra nettet? Dèt må vel koste noe?

Jeg tror forresten vi har samme mobil? SE C905? Jeg trodde man kunne logge med TrackID jeg? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysningen! Men hvordan blir dette med kart? Jeg har ikke turt å prøve programmet/gps-programmer i frykt for å få regninger på flere tusen kr, men lastes ikke kart ned fra nettet? Dèt må vel koste noe?

Jeg tror forresten vi har samme mobil? SE C905? Jeg trodde man kunne logge med TrackID jeg? :rolleyes2:

TrackID er en sånn greie som man bruker til å finne ut hva forskjellige sanger heter. Man kan spille inn lyd fra radioen f.eks, også kommer det opp hvilken sang det er som spilles av... Ikke for å logge hvor man tusler hen, altså :ahappy: *fniser litt av Huldra som såvidt vet opp ned på sin egen mobil* :wub::whistle:

Jeg prøvde ut 2 applikasjoner idag, men mobilen ble såklart tom for strøm da jeg var på tur hjem.. Men jeg så jo at den tok opp hvor jeg gikk, og det var veldig nøyaktig! Når jeg gikk under jernbanen så var jeg under jernbanen på kartet på mobilen også :hmm: Men jeg fikk jo ikke gjort meg ferdig, så har ikke noe bilde av kart med strek fra start til slutt på å vise frem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrackID er en sånn greie som man bruker til å finne ut hva forskjellige sanger heter. Man kan spille inn lyd fra radioen f.eks, også kommer det opp hvilken sang det er som spilles av... Ikke for å logge hvor man tusler hen, altså :whistle: *fniser litt av Huldra som såvidt vet opp ned på sin egen mobil* :ahappy: :rolleyes2:

Jeg prøvde ut 2 applikasjoner idag, men mobilen ble såklart tom for strøm da jeg var på tur hjem.. Men jeg så jo at den tok opp hvor jeg gikk, og det var veldig nøyaktig! Når jeg gikk under jernbanen så var jeg under jernbanen på kartet på mobilen også :hmm: Men jeg fikk jo ikke gjort meg ferdig, så har ikke noe bilde av kart med strek fra start til slutt på å vise frem :lol:

FLIR! :wub: Gikk litt fort i svingene der gitt! :) Jeg turte ikke å åpne programmet engang i frykt for stor regning, men jeg tror nå jeg mente Treningsassistent. :lol: Men "TrackID" hørtes fryktelig riktig ut, sånn hundevennlig og greier også.. *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Anikken; nå som du sikkert har prøvd flere slike program, kan du tipse meg om ett? Jeg har lastet ned SportyPal, men fikk det ikke til å virke. Prøvde også treningsassistenten på telefonen, men den virket heller ikke. Må jeg forresten gjøre noe før jeg starter programmet; sette på GPS'en eller noe sånt? :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Anikken; nå som du sikkert har prøvd flere slike program, kan du tipse meg om ett? Jeg har lastet ned SportyPal, men fikk det ikke til å virke. Prøvde også treningsassistenten på telefonen, men den virket heller ikke. Må jeg forresten gjøre noe før jeg starter programmet; sette på GPS'en eller noe sånt? :frantics:

Jeg tror jeg har slått på et eller annet under posisjonsinnstillinger som gjør at det slår seg på automatisk når et program trenger det. Har ikke mobilen her nå (glemte den hjemme :ahappy:) så kan ikke sjekke, men mener det var noe sånt.

Jeg har et program som heter Map My Tracks som jeg har prøvd ut mens jeg har gått tur med hundene, og da har det lagret posisjonen min underveis i en gpx-fil som kan lastes opp og som man kan få på et kart,f.eks fra google maps. Men det har ikke jeg fått til enda :/ Men mener det skal være flere gratis-sider som kan legge gpx-koordinater ut på kart for en hvis en laster det opp. Må få sjekket det ut selv, men du kan jo gjøre et google-søk. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
×
×
  • Opprett ny...