Gå til innhold
Hundesonen.no

Eurovision song contest 2010

Monab88

Recommended Posts

Skrevet

Dere lar dere lure av reklamens makt, den er spilt dobbelt så mange ganger som de andre, ergo...lureri :icon_redface:

Bøtt, jus jår fåne æn våot :wub:

*ufritt oversatt uttale fra p.leder*

Tull og tøys - 20 av låtene har allerede vært spilt i semifinaler, mens Spania og fire andre debuterte offisielt i ESC i dag!

Lurer på hva som skjer om hellas eller island vinner jeg? Utendørs med lommelykter som lysshow? :wub: :wub: Var kanskje litt slem nå :)

Det har faktisk skjedd før, at vinnerlandet ikke har råd/anledning til å arrangere, og da blir arrangementet gitt til et annet land. Om det er nummer to eller den som melder seg, aner jeg ikke.

Jeg likte Spania, Tyskland, Island, Danmark - og jeg synes faktisk den norske var ganske så anstendig i dette selskapet. Jeg tror Aserbadsjan og Georgia også får mange poeng.

Serbia aner jeg ikke hva holder på med, UK, Israel og Belgia er kjedelige.

Men Moldova ender sist, maken til jukkende Aquawannabe skal en lete lenger etter, ligner i grunnen litt på bandet i Revenge of the Nerds, for de som har sett den filmen - men uten noen form for ironi eller snært.

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg syns Emma trår frem som ESC kjenner av ypperste klasse her!!

Jostein Pedersen når deg ikke til anklene i kunnskapsnivå en gang!! :wub:

Sonen ukronede ESC-dronning! :icon_redface::wub:

Skrevet

Liker de blide og hoppende jeg :icon_redface:

Dvs Spania og Whoppa! Ingen når opp sangmessig uansett så :wub:

Men heier på Norge da :wub:

Skrevet

Tull og tøys - 20 av låtene har allerede vært spilt i semifinaler, mens Spania og fire andre debuterte offisielt i ESC i dag!

Ironi, min kjære stratos :icon_redface:

Menneh..jeg har da vitterlig både hørt og sett den spanske før :wub:

Skrevet

Hvorfor må Norge alltid ha stupnull, platt og kjedelig pauseunderholdning? Skulle det der være morsomt?! :icon_redface:

Jeg synes det var litt søtt, jeg... Og syntes innslaget da sangene var ferdig, med flagg og popcorn og pizza og mobil var litt artig også... Men har vi ikke bedre engelsk uttale på noen nordmenn?

Jeg syns Emma trår frem som ESC kjenner av ypperste klasse her!

Jostein Pedersen når deg ikke til anklene i kunnskapsnivå en gang! :)

Sonen ukronede ESC-dronning! :) :)

:):wub: :wub: :wub:

Kremt, tusen takk, det er en ære - jeg er stolt over å digge ESC! Men Jostein Pedersen er i en helt annen galakse, altså!

Men Madcon her? Jaja, kanskje bedre enn hardingfele og tussetroll. Og det er sjarmerende hvordan de bruker innslagene gjennom Europa - at en fokuserer på et samlet Europa, at en tenker fellesskap og felles opplevelse, solidaritet og samhold, framfor rosenrød turistbrosjyre, som mange andre arrangører har gjort.

Guest Jonna
Skrevet

Just me and my guitar :icon_redface:

Fiiiiin

Haha, så dere sikkerhetsvakta tok kvelertak på en fyr omtrent når madcon kom? :wub:

:wub: måtte le litt av det kaoset Madcon laget. Det der tenker jeg var ett sikkerhetsvakt mareritt.

Syns Madcon kan vinne jeg, beste ved hele programmet så langt :wub:

Skrevet

Jeg synes det var litt søtt, jeg... Og syntes innslaget da sangene var ferdig, med flagg og popcorn og pizza og mobil var litt artig også... Men har vi ikke bedre engelsk uttale på noen nordmenn?

Dette innslaget med MadCom var ikke så verst synes jeg :icon_redface: Positivt overrasket.

Skrevet

Ironi, min kjære stratos :)

Menneh..jeg har da vitterlig både hørt og sett den spanske før :)

En spøker ikke med ESC, altså! :icon_redface:

Jeg kunne sagt det om mange låter i finalen, men den spanske virker rimelig unik for meg. Men kanskje du har sett musikkvideoen?

Haha, så dere sikkerhetsvakta tok kvelertak på en fyr omtrent når madcon kom? :wub:

De er sikkert pittebittelitte grann på tåhev etter sang nummer 2 :wub:

Hvor blir det av innslagene med hardingfele og vetter? :wub:

That's sooooo 1994, in Lillyhammer! Last millenium, baby!

Oh, nå kommer poengene!

Skrevet

Det ble sagt en gang at statistikken viser at det landet som får den første tolveren pleier å vinne hele dritten.

Skrevet

Det ble sagt en gang at statistikken viser at det landet som får den første tolveren pleier å vinne hele dritten.

Danmark fikk den andre 12'ern og de :icon_redface:

Skrevet

Norge gjør det skarpt i år :icon_redface:

*Ler høyt*

Tenk på hvor mye nkrlisensen neste år hadde kostet om vi hadde vunnet igjen ...

Skrevet

Jeg syns jo ikke Norge fortjener de to poengene de har fått heller, for My hard is yours er jaggu ta meg en kjedelig og intetsigende låt :icon_redface:

Skrevet

Syns ikke norge fortjener å vinne, men syns da ikke sangen var så dårlig at den burde ligge såpass langt nede :icon_redface:

Skrevet

Dere må jo se på hvilke land som har stemt så langt - vest gir mest poeng til vest, øst gir mest poeng til øst. Det er gjerne litt nabostemming, samt at en har ulike kulturer og dermed smak og gjenkjennelseseffekt.

Skrevet

Har ikke Nadia lyd? Svarer ikke på 'God kveld Oslo' med annet enn et nikk :icon_redface:

Skrevet

Har ikke Nadia lyd? Svarer ikke på 'God kveld Oslo' med annet enn et nikk :wub:

Jeg å reagerte på det.. Litt spesielt..

Go Germany! Håper virkelig at hun vinner :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...