Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny Rasevelger lek!


idaasp

Recommended Posts

Var en slik lek før, men den stoppet opp i juli 2009 så tenkte å lage en ny en! Synes det er litt artig å ha noe å fordrøye tiden med :blink:

Altså får de som ikke vet hva dette er så er det meningen at man skal gjette hvilken hund den andre tenker på. Den som starter må gi informasjon om rasen han/hun tenker på. Foreksempel si hvor rasen kommer fra, hva den ble brukt til hvor stor og tung den er og lignende. Eller skal kan han/hun så enkelt som bare legge ut et bilde. Den som svarer rett på spørsmålet forsetter med å velge en ny rase! :hmm: Bare spør om det er noen spørsmål. :lol:

- Jeg begynner!

Rasen jeg skal fram til er avlet og valgt ut for deres evne til å gjete og vokte flokker med sau. De finnes i 3 forskjellige farger og er korthåret. De kommer opprinnelig fra frankrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det riktig? Wiiii...

Så da betyr det at det er min tur til å beskrive en rase kort, og så skal andre gjette? Hehe.. satser på det... :blink:

-Here we go:

Det er en stor rase med "bamselignende utseende" og den er kjent for sitt kjærlige vesen og gode svømmeevner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror du helt korrekt! :blink: hihi... For var nok en newfoundland jeg tenkte på---

Så flott :hmm:

Denne rasen er den eneste hunderasen som blir høyt aktet i det muslimske samfunnet.

Den har sin opprinnelse i og rundt Sahara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne rasen er den eneste hunderasen som blir høyt aktet i det muslimske samfunnet.

Den har sin opprinnelse i og rundt Sahara.

Det er ingen hund, det er en saluki :hmm:

Edit:

Ser du skrev nei, men fakta er at saluki er en meget høyaktet rase i det muslimske samfunnet. Mulig det finnes flere, men "rasebevisst" som jeg er kan jeg ikke tenke meg flere :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har faktisk ingen slektskap med Saluki ettersom jeg har lest meg til.

Edit: Rasen kalles også for Arabisk mynde.

Oioioi, dypt vann her. Saluki kalles for arabisk mynde, eller persisk om man vil, siden den stammer fra det gamle Persia som jo omfatter en del dagens arberland.

Men intet slektskap må bli sloughi det :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, dypt vann her. Saluki kalles for arabisk mynde, eller persisk om man vil, siden den stammer fra det gamle Persia som jo omfatter en del dagens arberland.

Men intet slektskap må bli sloughi det :hmm:

Nå er vel du mer inn i denne verdenen enn meg. Har bare fritt sitert fra Canis.

Sloughi er ihvertfall helt korrekt. Gratulerer, du har vunnet en hest :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel du mer inn i denne verdenen enn meg. Har bare fritt sitert fra Canis.

Sloughi er ihvertfall helt korrekt. Gratulerer, du har vunnet en hest :blink:

Hurra, en hest :hmm: Er bare så glad den kan bo hos deg så kan jeg komme og hilse på sånn innimellom :lol:

Jeg var 100 % sikker jeg hehe :lol: Derfor jeg kom med ny oppgave med en gang, men men :)

Og egentlig har nok du mere rett enn Canis så da syntes jeg din nye oppgave kan stå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...