Gå til innhold
Hundesonen.no

Er disse bøkene å anbefale?

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal oppdatere biblioteket mitt litt, men har altfor mange bøker hjemme som jeg har blitt skuffet over. Derfor vil jeg gjerne vite litt om hva dere anbefaler og ikke, og hvordan bøkene er :whistle:

Bøkene jeg ser på er disse:

- Hundes og ulves atfærd

- Hundens språk og flockliv

- Aggressivitet hos hundar

- Boken om belgiska vallhundar

- I'll be home soon!

- Drivkraft och motivation

- Alfasyndromet

- Stressade hundar

- Hundens språk og atferd. En illustrert håndbok (av Barbara Handelman)

Skrevet

Jeg har to av de.

- I'll be home soon!

Er et lite hefte, hvor det enkelt og greit står hvordan man trener hunder til å være alene hjemme. Tar for seg noe problemløsning. Ikke det helt store akkurat, og ikke verd så veldig mye penger.

Boka er mer et leksikon en mye annet. Veldig informativ og fine bilder. Kjekt oppslagsverk og for å lese en del i. Verd pengene, mener jeg :whistle:

Skrevet

Jeg har to av de.

- I'll be home soon!

Er et lite hefte, hvor det enkelt og greit står hvordan man trener hunder til å være alene hjemme. Tar for seg noe problemløsning. Ikke det helt store akkurat, og ikke verd så veldig mye penger.

Boka er mer et leksikon en mye annet. Veldig informativ og fine bilder. Kjekt oppslagsverk og for å lese en del i. Verd pengene, mener jeg :lol:

Takk for svar! Den siste har jeg hørt veldig mye positivt om, så da kjøper jeg nok den :)

Er litt usikker på den siste. Jeg vil ha noe skikkelig informasjon om seperasjonsproblemer og forslag til løsninger som ikke går på det vanlige (gå to sek ut døren, gå 10 sek ut døren, gå 5 sek ut døren, gå 2 min ut døren osv)... Det er ikke mine hunder som har sep.angst bare så det er sagt da :whistle:

Skrevet

Takk for svar! Den siste har jeg hørt veldig mye positivt om, så da kjøper jeg nok den :whistle:

Er litt usikker på den siste. Jeg vil ha noe skikkelig informasjon om seperasjonsproblemer og forslag til løsninger som ikke går på det vanlige (gå to sek ut døren, gå 10 sek ut døren, gå 5 sek ut døren, gå 2 min ut døren osv)... Det er ikke mine hunder som har sep.angst bare så det er sagt da :lol:

Det ville jeg hatt og, om det finnes :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...