Gå til innhold
Hundesonen.no

Drømmer med hundeholdet?


Aya

Recommended Posts

Tja, drømmen har igrunn forandret seg litt over tid. I mange år var det hus på landet, masse hunder og hundekjøring og oppdrett som var drømmen, så gikk det over til å bli skitgod i en eller annen hundesport og vinne masse!

Men nå er det egentlig bare å kunne legge meg om kvelden med god samvittighet fordi hundene mine har fått akkurat så mye turer, trening og hyggelig samvær som de vil ha.. :)

(Men jeg har en hemmelig drøm om å starte bruks med Likka etterhvert.. :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Akuratt nå i nærmeste fremtid vil jeg begynne å konkurrere i lydighet og agility, mens senere i livet har jeg planer om å starte en kennel med en veninne og drive med oppdrett. I tilegg har jeg lyst å bli vetrinær.

Så jeg har ganske vanskelige og ikke minst dyre drømmer, men alt kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den henger jeg meg gjerne med på, hvis det er greit da....!??? :wink:

En vinninne og jeg drømmer om å kjøpe en eiendom hvor vi kan ha et lite senter for vanskligstillte ungdom, og ha hester og hunder som en del av terapien deres. Hestene skal være pensjoniser og skal bare kose seg hos oss de siste årene sine. En liten ridetur i ny og ne, men ellers bare leve Herrens glade dager! :wink:

Vi skal også drive oppdrett, av hvilke raser er ikke helt bestemt enda..

Har også snakket endel om kennel..

Det som er digg med drømmer er at de har ingen begrensninger!!! :D:P:P

Den er grei! Og når vi blir like gamle som hestene og sitter med hver vår selskapshund på fanget... Da er vi søkkrike og kan gi masse penger til veldedighet, i tillegg til at vi har feite penger selv!

Den siste delen av planen var kanskje ikke sååå viktig men...

Jeg vil også importere liten podengo portugués og så vil jeg starte oppdrett av den rasen, ved siden av en "terapi-rase".

Men alt dette er vel en del år frem i tid... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei! Og når vi blir like gamle som hestene og sitter med hver vår selskapshund på fanget... Da er vi søkkrike og kan gi masse penger til veldedighet, i tillegg til at vi har feite penger selv!

Den siste delen av planen var kanskje ikke sååå viktig men...

Jeg vil også importere liten podengo portugués og så vil jeg starte oppdrett av den rasen, ved siden av en "terapi-rase".

Men alt dette er vel en del år frem i tid... :P

Da har vi planene klare da!!! :P:P:P Hærlig, æ glær mæ!!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den henger jeg meg gjerne med på, hvis det er greit da....!??? :wink:

En vinninne og jeg drømmer om å kjøpe en eiendom hvor vi kan ha et lite senter for vanskligstillte ungdom, og ha hester og hunder som en del av terapien deres. Hestene skal være pensjoniser og skal bare kose seg hos oss de siste årene sine. En liten ridetur i ny og ne, men ellers bare leve Herrens glade dager! :wink:

Vi skal også drive oppdrett, av hvilke raser er ikke helt bestemt enda..

Har også snakket endel om kennel..

Det som er digg med drømmer er at de har ingen begrensninger!!! :D:P:P

Ja!!! helt klart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Mål for dyret er at han skal ha; BH, IPO1, SHH1, ZTP1A ,SP.Ch, SUCH, og kanskje IT.Ch...? Spørs hvor mye jeg gidder å reise.

8) :D

Det er så bra å se at man har drømmer, for drømme det må man for å kunne få realisert ting.

Jeg føler virkelig med deg med tanke på at mange av dine drømmer (som er nevnt ovenfor) dessverre blir knust med tanke på at hunden din har HD, men du kan jo jobbe med ham uansett og en venn er en venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Bogar så er det at jeg får ha han en god stund til. Jeg trudde jeg måtte avlive han tidligere i år pga helsa, men han har kom seg plutselig og er i fin form igjen.

Med Nirm så håper (og trur) at vi skal klare N S LCH. Jeg kunne tenkt meg å starta i RSP med ham, men jeg må se hva tiden strekker til også. Han er ikke den mest ivrigste hunden i sporet akkurat...

Med Vida er det først å få henne til å fungere bra på jobben, og så få henne godkjent vekterhund til høsten. Siden så satser vi på å kunne konkurrere i IPO, RSP og RRP, og kanskje litt lydighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har store DRØMMER!

Drømmen min er føst og fremst å komme inn på landslaget:)

Å kunne representere Norge i konkurrangser:)

Den andre drømmen min er å drive litt med oppdrett på rottweiler og border collier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. Hvor skal jeg begynne? Hmm... *prøve og få det i riktig rekkefølge*

Først vil jeg få meg en jobb og videre kjøpe meg et digert små bruk. Så vil jeg gå agility med Kaisa(på gøy).

Dermed vil jeg starte et stort prosjekt og redde skjebnen til så mange av de løpsgreyhounds som i dag lider.

Samtidig som jeg gjør dette vil jeg sette en stopp for all mishandling av dyr i pelsindustrien.

Mens jeg driver med det kan jeg og KAisa reise rundt på sykehjem osv og kanskje gjøre dagen til et annet menneske bedre.

Ved siden av dette skal jeg drive omplassering. Og stoppe all parring av tilfeldige blandingshunder.

Jeg skal også hjelpe katter,og få ordnet det slik at "vanlige" katter og villkatter ikke får parre seg.

Og aktivt være i mot mishandling av dyr.

Målet er til slutt at all mishandling er det slutt på,pelsdyrene får et verdig liv,løpsgreyhound som ikke gjør jobben sin 2riktig" skal få et verdig liv likevel. Alle blandingshunder får seg nye gode hjem, ingen flere villkatter og løsbikkjer skal behøve og sulte eller ha det vondt "fordi det er for mange av de",og jeg og KAisa lever det glade liv med mange andre på en stor gård i skogen et sted.

*sukk* det er godt man kan drømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Realistiske" drømmer:

- Være listefyll med idrettsglede i de lavere klasser i agility/lp/spor

- Ha et hundehold som er utelukkende positivt for oss begge og ikke til last for andre (så godt som oppfylt allerede, heldigvis).

Feberfantasier:

- Vinne gedigent i lotto - og deretter kjøpe hus med svær tomt, slutte i jobben, skaffe 2-3 hunder og bruke all tid på trening med dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm er å få kjøpt et lite gardsbruk laaangt oppi skogen. Jeg vil også med tiden skaffe meg Aussie, Malle, bruks schæfer og tervuren. Ikke alt på en gang selvfølgelig ;) Målene med hundene er brukstrening. Har veldig lyst å få trent opp noen redningshunder. Har lyst å bo slik at hundene kan gå løse hele dagen. Det skal være plass til hest, slik at hundene kan være med på lange ride turer hver dag :) *drømme drømme drømme* :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg draumer draumer store...

-At vi faktisk har talent som ekvipasje i freestyle og at det blir ennå mer utbredt.

-Å kunne ta sølvmerke i lydighet

- og at Henrik blir en god storebror en dag..

vel, kanskje var de ikke så store.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så bra å se at man har drømmer, for drømme det må man for å kunne få realisert ting.

Jeg føler virkelig med deg med tanke på at mange av dine drømmer (som er nevnt ovenfor) dessverre blir knust med tanke på at hunden din har HD, men du kan jo jobbe med ham uansett og en venn er en venn!

Nå er det jo ikke kun ham jeg har planer med da, men gutten er verdens beste akurat slik han er! Og en bedre læremester skal en lete langt og lenge etter! Jeg har nemlig vært så heldig å få en utadvendt,grei og pen liten mongo som har akurat de rette driftene for mitt temperament - vi passer godt sammen,og som en jeg var på kurs med sa så bra "han er en som lærer veldig kjapt,og man kan prøve og feile med ham uten at det går galt". Og akurat den egenskapen er bare gull verdt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm var å bli hundefører i militæret under førstegangstjenesten, men jeg ble jo hunderøkter. Derfor er den drømmen gått over til å bli sivil hundefører, så da blir det spor, rundering og lydighetstrening en gang i fremtiden ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Stikke til skogs uten hund, men med TV-en under armen! Neida x) Hadde jeg aldri gjort :lol: Drømmen min er nok også å starte eget oppdrett. Rasen er ikke klar gjort enda. Det får vi se da. Jeg vurderer også å kjøpe gård i England for gamle/misshandlede hester som jeg kan omplassere til gode hjem. Men hvem vet hva framtiden bringer.. Tenk hvis jeg blir en skikkelig fattiglus, får ikke råd til noe gård i england da x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DRØMMEN er å være med å representere Norge i ag VM. :lol: (haha)

En realistisk drøm er kanskje å starte i agility og ha det supert der! :P Og en annen drøm som kanskje er realistisk i framtia er å ha oppdrett av papillon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min store hundedrøm er å få meg en laftagård, sliten og forlatt som jeg kan pusse opp og tilpasse. Denne gården skal fylles med huskier (til hundekjøring) og gordon settere (+ evt en annen rase jeg finner ut at jeg har lyst på).

Her skal vi drive med naturlig hundehold (når jeg har funnet ut hva det er) , grønn omsorg og kunnskapsformidling. Dette kombineres med turisme og opplevelser for både mennesker og dyr. Hundemassasje og annen alternativ behandling blir kanskje også en del av det hele. Å formidle naturopplevelser til dyr og mennesker er med andre ord den store drømmen. Jeg elsker det selv og håper at jeg kan påvirke andre til det samme.)

Men før jeg når dette målet må jeg:

A- tjene masse penger

B- gifte meg rikt eller med en som har masse hunder fra før

C- lære MYE MYE mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer først og fremst om at jeg skal få begge vofsene sånn passe veloppdragne. Og så drømmer jeg om at Symra skal gjøre det bra på utstillinger framover. Bare det å få et cert må jo være litt av et kick! (Igrunnen er det deilig å være så ny i gamet at selv relativt små ting virker kjempestore!). Drømmer også om at Pipsen skal bli flink i agility, vi får se hva vi får tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...