Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring


ipadda

Recommended Posts

Jeg skal forsikre Bella Vita, men sliter med å finne ut HVOR jeg skal forsikre henne.

Jeg er ikke noe videre imponert over hva Agria betaler ut (eller ikke betaler ut :D ) , og har egentlig - så lite lyst å forsikre henne der. Men så er det denne avlsforsikringen de har da, finner man likedan hos andre forsikringsselskap?

Hva bruker dere? Er dere fornøyde? +- med de forskjellige selskapene hadde vært supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la dessverre ikke like mye arbeide i å finlese vilkårene for hundeforsikringa vår som jeg gjennom 20 år har gjort med hesteforsikringene jeg har hatt.

Så vi har tegnet en dårlig forsikring rett og slett...

I If.

Kun 9000 kr i veterinærutgifter årlig, men ellers relativt godt omfang av hva de dekker.

Null og niks problemer med utbetalinga da Hampus fikk en strekk i ryggen som ble noe langvarig og dyr på høsten i fjor, det skal de ha.

Fikk alt dekket utenom 1500 kr i egenandel.

Men 9000 kr kan fort bli alt for lav veterinærdekning om hunden feks må ha en operasjon.

Har samme forsikring på begge hundene

12 000 i dødsforsikring og 9000 kr årlig i veterinærdekning.

Nå skal det sies at jeg er veldig nøye med å ha en bufferkonto for uventa utgifter på dyrene hvor det altid står over 20 000 kr.

Det er vel litt av grunnen til at jeg ikke har bytta selskap på hundene.

Det og at jeg har hørt at feks Agria tar en god del forbehold når man forsikrer voksen hund kontra valp hos dem.

Hvorvidt dette stemmer vet jeg dog ikke, hadde uansett ikke valgt Agria etter en lite hyggelig opplevelse med dem i forbindelse med innhenting av tilbud på hesteforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle mine forsikret i Agria, dels fordi jeg får en veldig god rabatt som oppdretter, men jeg har så langt vært veldig fornøyd. Har (kryss i taket) hatt veldig friske hunder så langt, så det eneste jeg har trengt tilbakebetaling for er beinbrudd med tilhørende operasjon, og da betalte de tilbake alt de de skulle uten problemer ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle mine forsikret i Agria, dels fordi jeg får en veldig god rabatt som oppdretter, men jeg har så langt vært veldig fornøyd. Har (kryss i taket) hatt veldig friske hunder så langt, så det eneste jeg har trengt tilbakebetaling for er beinbrudd med tilhørende operasjon, og da betalte de tilbake alt de de skulle uten problemer ihvertfall.

Hva er kravet for å få den rabatten? Kennelnavn eller at du har hatt kull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kravet for å få den rabatten? Kennelnavn eller at du har hatt kull?

Tre hunder? Ikke helt sikker, men vi fikk det nå da vi forsikret Nenya. Var typen som tok seg av bestillingen av forsikringen, så jeg vet ikke hvordan han fikset det. Vi hadde 10% rabatt tidligere (pga medlemsskap NKK), fikk 37% rabatt nå pga oppdretterrabatt. Noe mer får man visst ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsikret hunden i Agria, fordi de har høyere dekningsgrad enn noe annet forsikringsselskap. Og fordi om hunden ikke lenger kan brukes til det den skal brukes til rundering eller agility feks så får du ut livsforsikringen og kan kjøpe deg en ny hund. Hvis det er et poeng da. Alle jeg har snakket med anbefaler dem i alle fall, så jeg tegnet for en time sidaen faktisk, forsikring med Agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egenandelen til Agria er utrolig høy, jeg betalte nå kr 2400,- i egenandel. 1400 kr + et viss prosent fra summen, har tenkt til å bytte nå så jeg følger med i denne tråden med argusøyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Terra og er faktisk veldig fornøyd med dem.

Rask og god service. Aldri noe krangel. De har også dekket en del ting som jeg ikke trodde de skulle dekke.

Der har de opptil 15 000 per skade, det har dekket de operasjonene min har trengt i hvertfall

Jeg har bare livs- og vetrinærforsikring på mine, men de har også bruksverdiforsikring uten at jeg er helt sikker på vilkårene for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valp fikk 3 brudd i foten og jeg har Agria. Har hittil fått dekket over 10.000 kr uten ETT spørsmål :D Min venninne har også bare god erfaring, Så det er vel som med det meste annet- man hører stort sett bare om de negative erfaringene :D Jeg er superfornøyd. Men nå har jeg forsikret i "hue og ræva" og da, tatt med Agria spesial, gud hvor glad jeg er for det nå! Betaler bare 10%!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også fornøyd med Agria. Har Gjensidige på alt annet, og er fornøyd med det også. Nå har vi ikke hatt mye bruk for forsikringen i Agria, men det var ikke noe problem da vi trengte det, og de er langt bedre på pris enn noen av de andre (uten at det hadde vært avgjørende om vi IKKE hadde vært fornøyde med dem...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Agria og er veldig fornøyd. Fått dekket det jeg har bedt om uten spørsmål og rask utbetaling. Veterinæren har avtale, så om noe nå kommer på betaler jeg bare egenandel der.

Har fått tilbake for 2 keisersnitt uten problemer.

Har også oppdretterrabatt, så jeg sparer mye når jeg har 6 hunder forsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria, gikk tilbake dit etter å ha fått hund nr 3! Mye billigere enn If som de var forsikret i!

Må ellers si at tilbudet jeg fikk fra If var supert, men for dyrt når det ble 3!

Jeg fikk selv velge hvor mye jeg ville ha i dødsforsikring, fikk også velge hvor mye jeg ville ha i veterinær forsikring, kom til 15 000,- pr tilfelle!

Og fast egenandel på 1000,-!

Men dette kostet 300,- pr mnd pr hund, jo høyere døds-og vetrinærforsikring man hadde jo dyrere ble det! (og det økte masse!)

Må tilslutt si at vi er fullforsikret i If ellers, og da får man jo bra tilbud.. ;-)

Har hatt Agria før, og aldri noe tull med de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...