Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det noe du synes er kvalmt med hunden din?


Midas

Recommended Posts

Ikke noe spesielt jeg synes er ekkelt. Diarè går såvidt bra men det har jeg ikke opplevd så mye, eller så ille. Spy er greit så lenge det kommer fra dyr.

Men smatte/slikkelyder når vi skal sove plager vettet av meg! :rolleyes2: At det går an å være så høylytt! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spising av og rulling i menneskebæsj er det kvalmeste. Orry kan gjerne slutte med det der... :rolleyes2:

Ellers tåler jeg både diare og spy (dog er det fryktelig sjeldent at det er diare her, det kan vel telles på én hånd). Eneste gangen jeg hadde problemer med diare var når Norma var ordentlig dårlig, og slang ut en fin blanding av flytende bæsj og blod. Den stramme blodlukten blandet med skikkelig diarebæsj slo knock out på meg ja :rolleyes2:

Delikat tråd dette her :rolleyes2:

Edit: er forøvrig enig i at overdreven slafsling og slikking i forbindelse med intimvask er en smule ekkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe dere synes er skikkelig brekkekkelt som hunden "produserer"?

Vel, den gangen min første hund fikk livmorbetennelse (som var lukket, men hvor livmoren åpnet seg og slapp ut innholdet), kom det en kvalmende, råttentstinkende puss ut av henne, og DET var pyton! :rolleyes2:

Ellers er det vel ikkenoe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimete prosjektildiarè :rolleyes2: Tåler mye, men den stanken er helt grusom :D

...og det er utrolig hvor mye det går an å bråke med "stellet" sitt...den gjennomekle, saaaaaaaakte sleikingen og slafsingen og den litt gulpete lyden..pjuuuuuuuk :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N kan spy og gasse (han har en prump som kan drepe små dyr) og sikle og drite slim og slikke seg både her og der; men da jeg måtte trekke en dau due etter den ene foten ut av halsen hans (jaah, den var langt inne), da ble jeg kvalm da. Og 5 dager etter, da jeg måtte drepe restene av skrotingens neste forsøksoffer med en spade. Men det var mer fordi jeg måtte ta på ekle duene *ugh*

Ellers kan jeg styre meg for analkjertelklemming, men det har jeg ikke opplevd med egen hund ennå (bank i bordet...). Men da forrige hunden kom i skade for å svelge en hel tispebæsj, da måtte jeg le. Han så temmelig kvalm og misfornøyd ut selv :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes slikkelyder om kvelden er skikkelig irriterende, når jeg skal sove. Litt ekkelt og kanskje. Men stakkaren skal da få vaske seg :wub:

Nå måtte jeg le, akkurat det samme synes jeg. Etter en tid ender jeg som regel opp med å rope:

"Mario, kutt ut d der!"

Finnes da en grense mellom vask og selvbehag! :D

Eller forresten, slim fra tissen synes jeg er skikkelig ekkelt... sånn gulgrønn guffe. Heldigvis er det ikke så ofte, og han er flink til å vaske bort. (At han kan finne på å stjele seg en suss i ansiktet mitt litt etterpå prøver jeg å blokke ut :rolleyes2: )

Dette hadde Mario også. Nå vasker vi med klorhexidin innimellom. Sprøyter det inn i "sekken" med engangssprøyte (uten spiss selvsagt). Dermed holder man forhudsbetennelsen i sjakk.

Siden jeg har hatt vallaker (hester), så er jeg vant til slik tisselur-vasker, da vi jevnlig må vaske inni "sekken" til vallakene :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. til tross for at jeg forguder skinnfellet mitt er det noen punkt som rett og slett er nasty. Blandt annet: slikking der andre hunder har gjort fra seg, slafsing på tissen, samt grønn- gul gugge som kommer utav tissen hans av og til. *Grøss* Dersom dette har skjedd i løpet av natta, hender det svært ofte at noen dråper har størknet i pelsen ved ribbeina. Hundeflass er også pjuke, selv om ikke min hund har så mye av det. Det værste er å ligge og høre på at han slurper og slafser seg nedentil... Huff, skal snart kjøpe oss hus, da blir det hundeforbud på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er utrolig hvor mye det går an å bråke med "stellet" sitt...den gjennomekle, saaaaaaaakte sleikingen og slafsingen og den litt gulpete lyden..pjuuuuuuuk :rolleyes2:

Akkurat hva jeg snakker! Høres pokkern meg ut som om bikkja gjør seksuelle ting med seg selv :jump:

Greit å gjøre når han er alene hjemme i buret på dagen... men oss i hus? fysj, da kan han holde slike ting unna gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg måtte bare le meg igjennom denne. Ser deg for meg der du spyr og vasker spy. Apropo denne tråden så fant Dina ut at å spy verdens største klump i sofaen i dag passet seg fint. Siden jeg går rundt å sier at ingenting er kvalmt med henne :wub: Akkurat det tar jeg herved tilbake. Klumpespy av V&H og litt halvfordøyd brød som hun stjal fra endene :rolleyes2: definitivt kvalmt!

Hehe, håper du ikke har planer om kull! :D Tulla spydde opp dette til valpene sine, og de stod alle sammen og lepjet det i seg. :wub: Så søtt tenkte jeg! :jump:

For å svare på spørsmålet: niks, absolutt overhodet ingenting som mine hunder presser ut av seg på ene eller andre eller tredje måten er kvalmende. Ekkelt - som i at jeg helst ikke vil grise mye med det - såklart, men om jeg nå får litt på meg av ett eller annet, så gjør det overhodet ingenting. Jeg synes ting som kommer ut av mennesker er eklere, men så jobber jeg med å fjerne sånne ting, og det gjør meg ingenting å gå fra spyvask eller diarè-senge-skift til matpause. :wub:

Derimot kan ting de spiser være ekkelt, og jeg har heldigvis sluppet billig unna "mainnsskjit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diaré, spy, vasking av kroppsåpninger og det som er, er helt greit. Vant til sånt fra jobben jeg. :D Blir litt diaré- og spy-vasking der i løpet av en sommer.

Men når de sleiker på meg på kvelden, da blir jeg MEKTIG irritert. Og at Lundii spiser bæsjen til Tina(bichon friséen til sjefene mine), synes jeg er litt frastøtende, men mest irriterende, for da stinker det hundemøkk av henne i et døgns tid.

At Kee fanget og åt opp en jordrotte gjør meg ikkno, men at ene hunden i pensjonatet dreit lange spolormer var SKIKKELIG kvalmende.

Og hannhunder som står og jokker i luften bare de SER en tispe er noe av det mest irriterende jeg vet, jeg BLIR så sint/irritert/frustrert/forbanna! Er bare tull og bullshit, og de kan fint stoppe opp om jeg snakker til dem, så da kan de jaggu la være ellers også. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg lite om det som kommer ut av hundene her gitt. (kattene også for den del) Men jeg liker dårlig møkkete hunder! Hunder som jeg får belegg på hendene av å klappe, bør absolutt få et bad. Mine blir sjelden så ille.

Ellers er det værste denne rullinga i menneskemøkk. All annen møkk er "ok" (misforstå meg rett) men menneskemøkk er ille. Da sliter jeg med å være glad i bikkja gitt.

Men, som Nirm sier, alt som kommer ut fra fremmede mennesker er motbydelig. I tilegg til alt som kommer ut fra kjente mennesker, inkl sambo. Om han sku spy på gulvet fordi han ikke rekker å komme seg på do, må han vaske selv. Jeg takler ikke høre han spy heller. Bikkjene derimot er det aldri noe problem med.

Ellers er jo flått nevnt, slafsing er en hat-lyd og de får ikke lov å styre rundt med sånn så mye her.

Ellers får jeg indre uro, vondt i sjela og et ønske om å dø hver gang bikkja klør seg.... Er det allergi? Er hu syk? Blir det en ny runde med kortison på hund? Hva skjer? Jeg får helt angst... Og sliter skikkelig nå som Gry klør seg av uviss grunn.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye ekkelt! :ahappy: haha

nei jeg syntes som flere andre, at når hannhunden slikker tiss fra tisper, det er noe av det ekleste, og så er det blitt ett stort problem, han blir besatt! så han får ikke lov til det. eller om han spiser en edderkopp! det er ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEn hvor i alle dager finner hundene deres menneskebæsj å rulle seg i?

Der en minst forventer det :ahappy: My har også funnet menneskebæsj (er jeg nokså sikker på, det lå dopapir der...) og jeg fikk akkurat stoppet henne ved å brøøøøle et "NEEEEIIIII!!" :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg nettopp vært på tur med Tinka, som attpåtil hadde gjort fra seg, vanlig mengde også. Så jeg ante verken fred eller fare.

Og det første jeg må etter at vi har vært på tur, er ironisk nok, å gå på do selv. Men det fortsetter å lukte etter at jeg går ut av badet, og blir verre idet jeg går inn i stuen!

Da ser jeg det diaré hjørnet! En litt større klump og flere små dammer, rett ved modem/router boksen min (ja dum som jeg er har jeg den på gulvet, heldigvis var kun ledningen truffet.

Og sjokoladen jeg planla og spise droppet jeg i en fei, og fikk tørket det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er det ekleste at han spiser elgbæsj, hestebæsj,hundebæsj, harebæsj; you name it- Han spiser det..

MEn hvor i alle dager finner hundene deres menneskebæsj å rulle seg i?

Vi bor på et sted som har mange turgåere, joggere og badegjester i løpet av våren og sommeren, og for mange av disse er det tydeligvis vanskelig å holde seg eller å bruke disse flyttbare "plastdoene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der en minst forventer det :ahappy: My har også funnet menneskebæsj (er jeg nokså sikker på, det lå dopapir der...) og jeg fikk akkurat stoppet henne ved å brøøøøle et "NEEEEIIIII!" :wub:

KVALMT! Fyttigrisen..Når vi er på tur med ungene og de må bæsje har vi matavfallsposer med vi. Svineri å la det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er det ekleste at han spiser elgbæsj, hestebæsj,hundebæsj, harebæsj; you name it- Han spiser det..

MEn hvor i alle dager finner hundene deres menneskebæsj å rulle seg i?

Det er det utroligste stedene folk faktisk setter seg ned og driter. I skogen er det jo mange steder å sette seg i skjul, men faktisk i Oslo finner man drit i portrom, busker, kjellere, trappeoppganger. Og hundefolk er ufattelig mye flinkere til å plukke opp etter dyra sin enn mennesker er etter seg selv. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET må være guffent, Nirm!! :whistle: Nå skal det sies - jeg blir ikke noe mer sur av menneskebæsj enn elgbæsj langt langt til skogs eller på fjellet - men om det er i områder hvor små barn kan ferdes i så burde det da være mulig å vente til man kommer hjem / ta opp etter seg?! Der hvor man selv lar hundebæsj ligge igjen ser jeg ikke problemet med å la menneskebæsj ligge igjen - og vice versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...