Gå til innhold
Hundesonen.no

Belgerspesialen Hemsedal 2010

Carina

Recommended Posts

Da nærmer det seg utstilling i Hemsedal, og i den forbindelse lurer jeg på hvem som skal og hva dere skal stille i? Utvidet frist går ut i dag. :ahappy:

Vi skal, Cane skal gå lydighet på lørdag og Zofia skal stilles ut på søndag. Vurderer å stille Zofia lørdag også, men er redd det skal kræsje med lydigheten. Noen som har lyst til å stille henne ut for meg hvis det skulle skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gal i gjerningsøyeblikket og meldte Rina på lydighet og utstilling begge dagene.

Lydigheten blir prioritert om det skulle krasje, men regner med at det går seg sånn ca til :ahappy:

Du finner helt sikkert noen som kan stille Zoffis om det skulle krasje med lydigheten lørdagen, så jeg synes du skal melde henne på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal opp og slave i kiosken, ta masse bilder m.m., så stille Nemi ene dagen (påmeldt begge, men vi bytter på hvem som stiller). Luno skal få være maskot i år.

På 5/10/2010 at 2:44 PM, Caranthir skrev:

Da nærmer det seg utstilling i Hemsedal, og i den forbindelse lurer jeg på hvem som skal og hva dere skal stille i? Utvidet frist går ut i dag. :ahappy:

Vi skal, Cane skal gå lydighet på lørdag og Zofia skal stilles ut på søndag. Vurderer å stille Zofia lørdag også, men er redd det skal kræsje med lydigheten. Noen som har lyst til å stille henne ut for meg hvis det skulle skje?

Du finner garantert noen, men jeg skal ikke melde meg frivillig siden jeg blir stressete og sullete og helst ikke vil ødelegge for noen andre enn meg selv :ahappy:

På 5/10/2010 at 3:11 PM, Wildah skrev:

Jeg var gal i gjerningsøyeblikket og meldte Rina på lydighet og utstilling begge dagene. :wub:

Flinke jenten det! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/10/2010 at 5:59 PM, Eliandrea skrev:

Du finner garantert noen, men jeg skal ikke melde meg frivillig siden jeg blir stressete og sullete og helst ikke vil ødelegge for noen andre enn meg selv :wub:

Samme her :wub: Pluss at jeg ikke er noe flink til å handle hunder, hehe, og har nok med lydigheten og utstilling.

Men, jeg tror som sagt du finner noen :ahappy:

Sitat

Flinke jenten det! :wub:

Vel... Gal, er eneste ordet som dukker opp hos meg. Skulle holdt meg til lydigheten for å få minst mulig stress :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/10/2010 at 6:43 PM, StineogAce skrev:

Iselin sier sikkert ikke nei til å handle :wub:

Har ikke noe å stille, så jeg kommer ikke. Lp går vi heller ikke for tiden. :ahappy:

Kanskje jeg må prakke Rina på Iselin også, når det gjelder de venstresvingene :wub::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/10/2010 at 6:43 PM, StineogAce skrev:

Iselin sier sikkert ikke nei til å handle :blink:

Kjekt at du kan booke handleroppdrag for meg Stine...

På 5/10/2010 at 7:18 PM, Wildah skrev:

Kanskje jeg må prakke Rina på Iselin også, når det gjelder de venstresvingene :):lol:

Jeg kan ikke love noe sikkert, da jeg skal handle noen andre sine på terv. I tillegg skal jo jeg stille mine egne hunder og... Og det er litt sjanse for at det kræsjer.. Men det er helt sikkert noen andre som kan hjelpe deg, som ikke stiller i samme klassen som Rina (hun stiller UK sant?)

edit: svar til TS ; skal stille terv... :P

av mine egne blir det Bravogutten i JK og fórvertshunden Tira i JK på lørdag. Roma er meldt på, men hun kommer 90% sikkert ikke for hun er så nedrøytet at hun får reise på landet til mine foreldre den helgen (ikke det at hun har så mye imot det tror jeg... hehe)

på søndag blir det Bravo i JK og Gigi i CHK. Tira skal gå LP I da (med fórvert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/12/2010 at 11:43 AM, Roma skrev:

Jeg kan ikke love noe sikkert, da jeg skal handle noen andre sine på terv. I tillegg skal jo jeg stille mine egne hunder og... Og det er litt sjanse for at det kræsjer.. Men det er helt sikkert noen andre som kan hjelpe deg, som ikke stiller i samme klassen som Rina (hun stiller UK sant?)

Det er bare jeg som har dårlig humor, var ment som tull :blink: Tror ikke akkurat at Rina hadde vært strålende fornøyd over å få en ukjent handler. Hun er nemlig "litt" mammadalt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra skal, hun er påmeldt i åpen klasse begge dager. Hun kommer sammen med belgerpia, for jeg kan ikke reise så langt med nyfødt bebis. (som ikke engang er født enda).

Lykke til alle sammen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brått en påminnelse om at jeg skal skrive på spesialen deres, men det er litt kronglete med transport og sånn siden jeg ikke kjører selv.. Noen som har plass i bilen til en skriver? Tenkte å reise opp på fredag, sånn litt etter kontortider? Fra Oslo-ish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bilder fra tur på Hemnessjøen.
    • My gawd! Tenkte jeg skulle være smart og be Ede om utgangsstilling uten godbit fremme. Han har tatt det på verbal cue uten håndsignal lenge, og har koblet at det fiskes opp godis fra lomma om den ikke er i hånden. Tiden var inne, trodde jeg.  Middagen stod klar i en boks i hylla, men han så meg ikke sette den der, og den har stått der lenge med lokk på, så han koblet ikke fra lukten at det var tid for servering da jeg ba ham i utgangsstilling. Han bare så dumt på meg. Ba flere ganger. Fikk en halvhjertet sitt en halvmeter fra i 90 graders vinkel på håndsignal uten godbit. Han skulet mistenksomt på meg. Ga ham en matbit allikevel for å hinte om at de ville hagle om han bare gjorde som han fikk beskjed om. Ba på nytt om det samme. — Nope, mente Ede om det.  Spin? — Okey da. Sakte, uengasjert, ikke en full rotasjon, men fikk en matbit for den. Twirl? — Fine. Ga en uengasjert, men håpefull twirl.  Fikk matbit for den også. Ba ham om utgangsstilling høyre, fordi jeg tenkte han kanskje var mer interessert i noe han nylig har lært og ikke er lei av. — Ikke interessert. Brukte håndsignal og fikk noe halvhjertet, slapt, tregt, skeivt, og han satte seg seigt for langt bak. Fisket frem en matbit fra boksen allikevel. Målet er å få ham til å forstå at det kommer belønning selv om den ikke er i hånden, det ikke lukter fra lommene og jeg ikke har godbitpung på meg.  Utgansstilling venstre?  — Håner du meg?!  La på håndsignal. — Hvor er maten?! Ede snuste demonstrativt på hånden, så foraktelig og bebreidende opp på meg og FNØS, som for å sette meg på plass om at han ikke er slaven min, it's the other way around, bitch! Jeg "hjalp" ham til posisjon med fysisk makt, eller forsiktig guidance med hendene, alt ettersom en ser det. Han var sur, men tok matbiten for "vel" utført oppdrag.  Så tok jeg en matbit i hånden, og jaggu var det en som våknet, gitt! Kvikk og presis og rask og PÅ som en champion. Ingen slinger i valsen når det var godbit i hånden. Ba ham en gang til uten noe i hånden eller lomma. Han ble sint. Så gjennomført fornærmet av å bli utsatt for the AUDACITY fra meg. Å ***** be ham opptre som en sirkusklovn uten å gi ham lønnsgaranti kunne jeg bare drite og dra for.  You had to be there. Det ansiktsuttrykket hans. Kroppsspråket. Lyden. Ikke snakk om at han ville nedverdige seg til å gjøre triks uten å VITE med absolutt sikkerhet at det ble betalt per triks i en faderlig fart. Resten av middagen står på hylla mens jeg revurderer life choices, metoder og strategier over en kaffe.  Stemningen er til å ta og føle på her backstage i oppløpet til sportskarrieren og det ser mørkt ut for øyeblikket. 
    • Litt kortere tur i dag, med Maps Timeline på. Viste seg at den kortere turen var 44 min uten stans. Ikke rart Ede ble sliten i går.  Det er altså padde flatt rundt her vi bor nå, og Mutterns gamle traver av en hjerne som har navigert i by og kuperte landskap hele livet, den tolker tydeligvis alt synlig som mye nærmere enn det egentlig er. Får mæppe rute i en æpp og sjekke nøyere før vi går nye turveier fremover. Ede har ikke oppdaget verken pinner eller bading ennå, og aner ikke hva slags paradis av et lykkeland mange andre hunder synes han sitter i her.
    • Han er utrolig søt og pen 😍 Jeg hadde slitt veldig med å ikke la det søte kjekkastrynet der få tvinne meg rundt potene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...