Gå til innhold
Hundesonen.no

Min presentasjon

Morgaine

Recommended Posts

Slike presentasjoner er alltid like vansklige å skrive men men...vi gjør et forsøk.

Er en kvinne på 24 år som for tiden tar en mastergrad i historie ved UIB. Regner med å levere den nå i november så får vi se hvor ferden går etter det. Ved siden av studiet jobber jeg deltid i resepsjonen ved en av Bergens mange dyreklinikker. Noe som har vist seg å være en spennende jobb. Har nå nylig blitt samboer med et kattemenneske av alle ting, men planen er å skaffe oss hund våren/sommeren 2011. Valget når det gjelder rase har vi alt tatt og vi står nå på en interesseliste hos en Briard oppdretter i Sverige. Men vi vil være helt sikker på at forholdet er stabilt før vi blander flere inn i de :blink:

For tiden har vi riktignok god selskap i mine 3 små rotter, men jeg må jo si at det ikke er det samme som en hund. Har tidligere hatt flere hunder når jeg vokste opp, og familien min er på sin tredje hund nå. Samtlige av dem har vært border collie/border collie blandinger, men dessverre har vi ikke fått hatt dem så lenge. Den første hunden måtte vi med et tungt hjerte omplassere til en bonde i hardanger da hun var en klar enmannshund som til og med nektet moren min adgang til sengen når faren min var bortreist. Vår andre hund, som var "min" hund, mistet vi så altfor tidlig. Etter flere behandlinger og gjentatte blodoverføringer mistet vi henne da hun var 4 år pga Borealis smitte fra en flått. Det var et tungt slag for hele familien da hun virkelig var en spesiell og glimrende hund som hadde sjarmert hele nabolaget. Først et par år etter at jeg var flyttet hjemmefra kom den siste hunden inn i familien. Vi overtok henne da hun var nesten et halvt år og hun har alltid vært en håndfull. Men da jeg kun ser henne et par ganger i året er ikke båndet mellom oss særlig sterkt.

Hmm...kan ikke komme på noe mer nå, men bare send en pm om noen lurer på noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, velkommen hit! Briard er en flott rase. Håper vi får følge dere gjennom prosessen med valpekjøp, valpetid og oppvekst! :P

Jo takk for det :blink:

Selv om det er et helt år til har jeg allerede begynt å lage lister over ting som må gjøres og handles inn. Samboeren min har en tendens til å bare riste på hodet :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit :P. Og gratulerer med et utmerket rasevalg *ler*. Om det er noe du lurer på så er det selvsagt bare å spørre - jeg har hatt slike hårete monstre siden 1991 og begynner vel å bli "litt" kjent med rasen kan man si :jump:.

... også ble jeg selvsagt litt smånysgjerrig på hvem du skal kjøpe valp fra :blink:. Det er heldigvis få cowboyoppdrettere på rasen vår, de fleste oppdretterne avler på bra hunder og har god oppfølging etterpå, så det er sjelden man kjøper katta i sekken innen denne rasen (men man kan selvsagt ha uflaks med at hunden ikke blir bra selv om foreldre og oppdretter er bra liksom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit :blink:. Og gratulerer med et utmerket rasevalg *ler*. Om det er noe du lurer på så er det selvsagt bare å spørre - jeg har hatt slike hårete monstre siden 1991 og begynner vel å bli "litt" kjent med rasen kan man si :P.

... også ble jeg selvsagt litt smånysgjerrig på hvem du skal kjøpe valp fra :wub:. Det er heldigvis få cowboyoppdrettere på rasen vår, de fleste oppdretterne avler på bra hunder og har god oppfølging etterpå, så det er sjelden man kjøper katta i sekken innen denne rasen (men man kan selvsagt ha uflaks med at hunden ikke blir bra selv om foreldre og oppdretter er bra liksom).

For øyeblikket tror jeg at de fleste spørsmålene er besvart, men regner det blir en haug med nye når hårballen endelig kommer i hus :wub:

Det som var mest hodebry for oss var å velge mellom han hund og tispe, men etter å ha vært frem og tilbake og skiftet mening mer enn en gang ble det nå en tispe som førstevalg. Mest fordi samboeren min ikke har hatt hund før så en Briard i seg selv blir en liten utfordring og jeg vil jo ikke skremme han helt bort :jump:

Vi står på listen til Berger la Motte, som jeg bare må applaudere for all hjelp så langt på ferden :wub:

Man har desverre aldri noen garanti når man kjøper en valp, men man kan alltids jobbe hardt for å ha det beste utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...