Gå til innhold
Hundesonen.no

Deres første utstilling

Karris

Recommended Posts

Skrevet

hmmm, jeg var vell 21 på første utstillingen og da stilte jeg ut gammle hannhunden som da var nesten 9 år.(som heller aldri hadde vært stilt før, så vi var begge nybegynnere).

Skrevet

Jeg var 15 og stilte min egen siberian valp på spesialutstillingen. Sekinek lekebeit etter dommeren når han skulle ta på henne og etter meg når vi løp men fikk forholdsvis god kritikk (og plassert sist i sin klasse) bortsett fra en setning "vises dog noe for feit" :P:P Fersk hundeeier som jeg var hadde jeg nok ikke sultefora valpen akkurat! :P

Men hvis man snakker om komisk/flau opplevelse i ringen så kan jeg godt fortelle om da jeg la Luna på ryggen i Østfoldhallen sånn at hun fikk grønt kunstgress i hele pelsen... Og da var jeg godt voksen! :P

Silje: Jeg synes du hørtes ut som en tøff 15 åring! :P:D

Skrevet
Det er ca 10 år siden jeg stilte min første hund.(Nå må dere regne ut hvor gammel jeg var da' date=' er 43 nå.. :D )[/quote']

ikke vannskelig det da ca 33 :wink:

Skrevet
Jeg var 15 år og skulle stille ett krapyl av en Rottis unghund, Ouzo. Jeg måtte stille denne fordi jeg jobbet på en kennel som også drev oppdrett av Rottiser. Opprdeteren hadde blitt syk og var helt i fra seg fordi hun gikk glipp av Ouzo sin debut i junior.

Så dumsnill som jeg var så sa jeg at jeg kunne fint stille ham jeg. Hun spurte om jeg hadde stilt hund før, og jeg sa "jadda, det har jeg gjort i åresvis!" en ørliten løgn, med tanke på at jeg ikke hadde omtrent vært på utstilling før.

Vel inne i ringen, etter å ha løpt i hele hallen for å finne ringen, så stressa jeg meg i hjel for å få hunden til å sitte. Jeg presset ned bakparten hans, og kjefta høylytt og åpent på ham (ikke mye positiv forsterkning der i gården!) Det hele endte med at ringsekretæren kom bort og lurte på om jeg var ny i ringen. Nok en gang dro jeg min halvgrå løgn. "neida, er KJEMPE erfaren...." Svaret hans var da: "da vet du vel kanskje at hunden ikke skal sitte her?"

Mitt geniale svar var da: " da er det sikkert lydighet jeg har stilt i før da...."

*grøsse*

Heldigvis har kompetasen min hevet seg betraktelig siden den gang! :P

Ouzo ble forresten 3BHK den dagen, men det var nok ikke så mye på grunn av min handling :D

ler meg skakk i hjel!! :P

Skrevet

Jeg var 20 år, og stilte min Schæfertispe :D Hadde som en helgardering gått på lydighetskurs først. Hun fikk en flat rød og ingen ting mer :P

Skrevet

Ska vi se...første utstilling...? Hmm...-det var med malinois tispa vi hadde, jeg var 18 og visste hverken foran eller bak på en utstillingsring. Vi stilte i valp (heldigvis), så litt hopp og sprett og tulling var jo helt ok.

Dommeren var belgisk,snakket SINNSYKT kjapt, og jeg fikk ikke med meg så mye annet enn at vi røk ut med en blå..hihi

Skrevet

Var vel kanskje 7-8år når jeg var å så på første gang.. første gang jeg stilte var jeg vel 11år, da stilite jeg i eksteriør med pappas hund.., så har jeg stilt noen ganger etter det med samme hund, deltat i barn og hund, og gått 3 valpeshow med min egen valp :D

Men har inmari lyst til å begynne med junior handling å handle andre sine hunder.. :P så blir vel til at jeg begynner med det snart også..

Skrevet
Jeg var 15 år og skulle stille ett krapyl av en Rottis unghund, Ouzo. Jeg måtte stille denne fordi jeg jobbet på en kennel som også drev oppdrett av Rottiser. Opprdeteren hadde blitt syk og var helt i fra seg fordi hun gikk glipp av Ouzo sin debut i junior.

Så dumsnill som jeg var så sa jeg at jeg kunne fint stille ham jeg. Hun spurte om jeg hadde stilt hund før, og jeg sa "jadda, det har jeg gjort i åresvis!" en ørliten løgn, med tanke på at jeg ikke hadde omtrent vært på utstilling før.

Vel inne i ringen, etter å ha løpt i hele hallen for å finne ringen, så stressa jeg meg i hjel for å få hunden til å sitte. Jeg presset ned bakparten hans, og kjefta høylytt og åpent på ham (ikke mye positiv forsterkning der i gården!) Det hele endte med at ringsekretæren kom bort og lurte på om jeg var ny i ringen. Nok en gang dro jeg min halvgrå løgn. "neida, er KJEMPE erfaren...." Svaret hans var da: "da vet du vel kanskje at hunden ikke skal sitte her?"

Mitt geniale svar var da: " da er det sikkert lydighet jeg har stilt i før da...."

*grøsse*  

Ouzo ble forresten 3BHK den dagen, men det var nok ikke så mye på grunn av min handling :D

:P Puuuuuuh, takk og pris at du ikke gjør slikt lenger. Jeg hadde da helt sikkert ønsket at gulvet åpnet seg, slik at jeg kunne gjemme meg :P

Skrevet

*grøsse*  

:P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...