Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvalsund 1. og 2. mai 2010

civga

Recommended Posts

I helgen har vi vært i Kvalsund å hundeutstilling, har vært en fantastisk fin helg! Bortsett fra det at vi måtte trekke oss fra agility som var begge dagene. Jaja, det var ganske greit egentlig. *trøster meg selv og sier at det kommer flere muligheter* Er ikke helt i blogge humør, så kommer bare med utstillings resultatene, kritikkene og bilder av Kenzo. Har bilder av mange andre raser, men har ikke hatt tid å redigere bildene og legge de ut, det får jeg gjøre i morgen. Skal også legge ut eksteriør video fra lørdagen ut på bloggen i morgen, har ikke redigert den heller

Lørdag, dommer: Tast, Harry

Utmerket type og utstilt, kondisjon. Lett utviklet hode. Vakre rosen-ører. Kraftig og korrekt bygd. Noe lang i lend-partiet. Beveger seg regelbundet med elastiske steg og excellence.

1. UK, 1. UKK, CK, CERT, 1BHK, BIR, BIG2

Søndag, dommer: Finne, Leni

Korr prop & benst. Nogot tynn i nospartiet. Kunne hatt mere underkjeve. Runde øyer. Korr hals & o-linje. Utm. forbryst. Nogot kort overarm. Korr brystkasse. Bra vinklet hale. Kunne hatt bedre steglengde. Altfor store svarte flekker i blå farge.

1. UK, 1. UKK

Er kjempe fornøyd med begge kritikkene. Som Finne, Leni sier at Kenzo kunne hatt bedre steglengde er jeg fullt enig i. Jeg husker når vi løp i ringen ville han ikke øke tempoet, og prøvde å stritte litt imot når vi løp. Men jeg er superfornøyd med innsatsen til Kenzo i helgen, han gjorde det så bra selv om han er halt! Flinkeste gutten min det!

4575966201_654fe9e6c6_o.jpg

4575964871_9260d94eab_o.jpg

4575965567_e4dc067626_o.jpg

4576598690_9303c8531b_o.jpg

4576599180_38a091985e_o.jpg

4576602404_8c04140c26_o.jpg

4576599792_59302c3201_o.jpg

4576604438_4c67583119_o.jpg

4576603652_02b3cf967a_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye igjen! Høres ut som hun som dømte på søndagen bør sjekke litt nærmere hva som står om farge da, for det finnes jo ikke noe som heter for store/mange svarte flekker på en merle aussie :blink: Derimot er hun sikkert, som meg, vant til at det IKKE skal være det på sheltie og collie, men bør ikke la seg påvirke av det når hun dømmer aussie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye igjen! Høres ut som hun som dømte på søndagen bør sjekke litt nærmere hva som står om farge da, for det finnes jo ikke noe som heter for store/mange svarte flekker på en merle aussie :blink: Derimot er hun sikkert, som meg, vant til at det IKKE skal være det på sheltie og collie, men bør ikke la seg påvirke av det når hun dømmer aussie.

Tenkte det samme når jeg leste den kritikken *ler* Det er jo faktisk ønsket med sterkt fargepigment (som jo sort også er) på merle aussiene, heller det enn masse diluted-flekker spør du meg. Kenzo er flott med de mørke flekkene sine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I helgen har vi vært i Kvalsund å hundeutstilling, har vært en fantastisk fin helg! Bortsett fra det at vi måtte trekke oss fra agility som var begge dagene. Jaja, det var ganske greit egentlig. *trøster meg selv og sier at det kommer flere muligheter* Er ikke helt i blogge humør, så kommer bare med utstillings resultatene, kritikkene og bilder av Kenzo. Har bilder av mange andre raser, men har ikke hatt tid å redigere bildene og legge de ut, det får jeg gjøre i morgen. Skal også legge ut eksteriør video fra lørdagen ut på bloggen i morgen, har ikke redigert den heller

Lørdag, dommer: Tast, Harry

Utmerket type og utstilt, kondisjon. Lett utviklet hode. Vakre rosen-ører. Kraftig og korrekt bygd. Noe lang i lend-partiet. Beveger seg regelbundet med elastiske steg og excellence.

1. UK, 1. UKK, CK, CERT, 1BHK, BIR, BIG2

Søndag, dommer: Finne, Leni

Korr prop & benst. Nogot tynn i nospartiet. Kunne hatt mere underkjeve. Runde øyer. Korr hals & o-linje. Utm. forbryst. Nogot kort overarm. Korr brystkasse. Bra vinklet hale. Kunne hatt bedre steglengde. Altfor store svarte flekker i blå farge.

1. UK, 1. UKK

Er kjempe fornøyd med begge kritikkene. Som Finne, Leni sier at Kenzo kunne hatt bedre steglengde er jeg fullt enig i. Jeg husker når vi løp i ringen ville han ikke øke tempoet, og prøvde å stritte litt imot når vi løp. Men jeg er superfornøyd med innsatsen til Kenzo i helgen, han gjorde det så bra selv om han er halt! Flinkeste gutten min det!

4575966201_654fe9e6c6_o.jpg

4575964871_9260d94eab_o.jpg

4575965567_e4dc067626_o.jpg

4576598690_9303c8531b_o.jpg

4576599180_38a091985e_o.jpg

4576602404_8c04140c26_o.jpg

4576599792_59302c3201_o.jpg

4576604438_4c67583119_o.jpg

4576603652_02b3cf967a_o.jpg

Gratulerer så mye! Vakkerdyret:-D

Floora feiret 9 månedersdagen sin i kvalsund med BIR, cert og BIG 3. på lørdagen. Søndag ble det ingen BIR i cockerringen, Floora fikk HP da og det er jeg fornøyd med. Det var strenge dommere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...