Gå til innhold
Hundesonen.no

Temakveld hos raseklubb


xxx12345

Recommended Posts

Vi i schnauzerklubben hadde håpet på å få til et medlemsmøte med temakveld før sommeren. Førsteønsket var øyesykdom og øyelysing, men dette får vi ikke til før til høsten. Så derfor må vi finne på noe annet.

Vi har noen eksteriørdommere vi kan bruke som ressurspersoner, men innen bruks og lydighet er det tynt i rekkene våre. Vi kan jo imidlertid hente inn folk utenfor klubben, så andre ting kan også være mulige å få til.

Men vi trenger tips: hva ville du syntes være interessant tema på et medlemsmøte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstehjelp er ikke så dumt, da kan man jo hanke inn nær sagt hvilken som helst veterinær.

Hundens språk er også interessant, samme med nettikette - men hvem kan man hanke inn da? Turid Rugaas? :blink:

Anatomi og sunnhet hadde vi som tema for et par år siden, med Anne Indergaard. Det var veldig interessant, men siden det stort sett er de samme folkene som deltar nå så er det kanskje litt oppbrukt?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva Turid Rugaas kan om nettikette??? :blink: Kanskje litt opprøsking fra Nordenstamm er bedre????

Eventuelt noen fra NTNU?

Jeg studerte ved Institutt for tverrfaglige kulturstudier, jeg kan ikke komme på noen spesifikke, men det burde være en start for å finne noen. Det er i hvert fall mange der som ser på teknologi og IT, og dets påvirkning på kultur og samfunn - og hvordan (en kompis ser på hvordan fryseboksens inntog forandret familien, husmoren, kjøkkenet og alt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodspor kan det jo hende mange ville synes var interessant, spesielt fordi mange schnauzere sikkert vil synes det er fryktelig morsomt. Isåfall kan du ta kontakt med dachsklubben regner jeg med, om ikke de har noen så kan de sikkert gi deg navn på noen som kan. Ellers synes jeg også språk og nettetikette hadde vært morsomme ting å vært med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialisering av valper - Runar Næss

anbefales!

Vel, vi er en liten gruppe med begrensede midler så selv om det kunne vært spennende så er det vel ikke helt i vår klasse.

Hva med lydighet og bruks, det er jo interessant for alle rasene i klubben.

Ja, problemet er bare at de med større raser som schnauzer, riesen og bouvier egentlig ikke deltar. Vi har arrangert kurs i både lydighet og spor, hatt innleide instruktører på treninger osv men det er bare vi med dverg som deltar. Derfor er jeg litt usikker på om en temakveld innen dette vil treffe deltakerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med Temakveld-arrangement.

Synes nettetikette var et spennende tema jeg.

Ang språk og TR, jeg var ganske skuffet etter foredrag med henne her i Bergen for noen år siden. Boken er veldig mye bedre...

Da ville jeg heller hatt tema som "utfordringer med unghunden", med feks Gry Løberg.

Men dersom oppmøte har vært begrenset tidligere, hva med å lage en poll til medlemme?

Hvis det finnes en mailliste til flesteparten. Send ut poll med feks 3 alternativer, så blir det opp til medlemmene selv å bestemme. På den måten vil du ihvertfall få folk engasjert på forhånd og forhåpentligvis et større oppmøte på Temakvleden :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

"Fysisk trening av brukshund året rundt" var tittelen på en temakveld her i distriktet, med en foredragsholder fra ditt distrikt. Masse mennesker dukket opp og masse mennesker gikk skuffet hjem igjen. Vi som hadde håpet å høre om treningslære, fysiologi, muskelgrupper og ikke minst kreative nye tilnærmingsmåter til å trene hunder fysisk, vi blei skikkelig skuffet. 2 timer senere hadde vi sett ca 300 bilder av foredragholderen sine private bilder av sine jakthunder og kone i fjellet og snakket fint lite om trening. Det ble anledning til å stille spørsmål, men når svarene man får er så "uti det blå" så blir det ikke så mye av det heller. Kjempekjedelig for arrangøren som sannsynligvis kommer til å få svært få deltagere på neste temakveld.

Så om du kan finne noen som snakker fornuftig om morsjon og fysisk trening av hund og kanskje spesielt unghund, så tror jeg det er ett tema som fenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom oppmøte har vært begrenset tidligere, hva med å lage en poll til medlemme?

Hvis det finnes en mailliste til flesteparten. Send ut poll med feks 3 alternativer, så blir det opp til medlemmene selv å bestemme. På den måten vil du ihvertfall få folk engasjert på forhånd og forhåpentligvis et større oppmøte på Temakvleden :blink:

Vi sliter endel med å få tilbakemeldinger og mailinglisten er desverre veldig mangelfull. Vi jobber med å få flere på listen, siden det da er lettere å få kontakt med medlemmene.

"Fysisk trening av brukshund året rundt" var tittelen på en temakveld her i distriktet, med en foredragsholder fra ditt distrikt. Masse mennesker dukket opp og masse mennesker gikk skuffet hjem igjen. Vi som hadde håpet å høre om treningslære, fysiologi, muskelgrupper og ikke minst kreative nye tilnærmingsmåter til å trene hunder fysisk, vi blei skikkelig skuffet. 2 timer senere hadde vi sett ca 300 bilder av foredragholderen sine private bilder av sine jakthunder og kone i fjellet og snakket fint lite om trening. Det ble anledning til å stille spørsmål, men når svarene man får er så "uti det blå" så blir det ikke så mye av det heller. Kjempekjedelig for arrangøren som sannsynligvis kommer til å få svært få deltagere på neste temakveld.

Så om du kan finne noen som snakker fornuftig om morsjon og fysisk trening av hund og kanskje spesielt unghund, så tror jeg det er ett tema som fenger.

Fysisk trening av hund er ikke så dumt! Kan du sende meg PM med navnet på denne personen så jeg i alle fall unngår å snakke med vedkommende om det er temaet vi velger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk trening av hund er ikke så dumt! Kan du sende meg PM med navnet på denne personen så jeg i alle fall unngår å snakke med vedkommende om det er temaet vi velger?

Jeg vil gjette, jeg vil gjette, jeg tror jeg vet svaret.... :blink:

Neida, regner med Gråtass sender deg navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrieverklubben i Trondheim hadde temakveld på Byåsen dyrehospital, og der var tema i bunn og grunn førstehjelp. Jeg var der ikke selv, men det var visstnok veldig vellykket og populært. Siden de allerede har gjennomført et slikt arrangement, går det jo an å ta kontakt med dem om de kan gjennomføre det en gang til? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...