Gå til innhold
Hundesonen.no

Fryktperioden?


bisQuit

Recommended Posts

Det har seg slik at min "lille" Maar på snart 4 mnd har plutselig fått det for seg at og krysse dørstokken mellom stue/gang eller altan/stue er skummelt. Kan sitte på ene siden og småprate/ule fordi han vil være på den andre siden men krysser ikkje selv om eg kan holde verdens beste godbit på andre siden. I går lot eg han stå i nesten 20 minutter før eg gjekk og hjalp han med et forsiktig dytt i baken. Da vart han nermest helt panisk idet han krysset dørstokken og nermest spann på alle 4 bortover parketten til han kom seg under stuebordet.

Tilnermet samme panikk har han også når han skal krysse dem siste 3 trappetrinna opp i 2 etg der han sover om natta. Fryser liksom helt til i beina og står og småprater/uler og venter forjeves.

Halen ligger flat ut når han sitter der. Om eg løfter han opp ligger halen like flatt til vi er komt på "sikker" grunn og da er allt plutselig normalt.

Hørest dette ut som en typisk frykt periode eller er det noe eg kan ha påført gutten?

Når vi går tur osv virker han helt normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som den såkalte "spøkelsesperioden", som er en periode som kan være ganske "festlig". Og er det den ville jeg bare tatt det med ro, ikke lagd noe stor sak ut av det og heller være litt mer tålmodig. Ikke trøst eller hjelp alt for mye, men ikke press han heller, så skal du se det går seg til etterhvert;) (hvis ikke du vet du har gjort noe som kan ha startet disse "fryktene" da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg gir litt opp jeg, jo mer jeg leser på forskjellig tråder jo mer kjenner jeg meg igjen. Om en slik spøkelseperiode fins i denne alderen, så kan jeg konkludere med at Frost har denne også..i tilegg til "jeg klarer meg meg selv perioden" :icon_redface:

Hun har også plutselig fått det for seg at fremmede trappeoppganger og parkett i nye hus plutselig er skummelt. Selv om hu aldri brøy seg om det når hu var mindre, men vi gjør ikke noe stor sak av det, og det bruker å gå seg til. Mye rart de stakkars små skal igjennom :innocent:

Litt OT da jeg absolutt ikke svarer på tråden din :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...