Gå til innhold
Hundesonen.no

Utdanning og dyr


Anette

Recommended Posts

Hei

Jeg vet jeg er helt ny her igjen (var medlem en gang for lenge siden:)) men jeg tenkte jeg skulle ta og spørre her angående utdannelse (ca 2 dager igjen og søke på;)).

Jeg ønsker helt innerst inne å jobbe med hunder/dyr på daglig basis. Jeg har alltid drømt om dette fra jeg var liten, og det er en ting jeg tror ville gjort hverdagen min mye bedre enn en jobb innen IT. Problemet er at det er vanskelig å få jobb innen dette om du ikke blir veterinær eller dyrlegeassistent, noe jeg ikke ønsker. Det er heller ikke så mange studier i Norge enda. Jeg har derfor sett på Animal Science with behaviour and welfare i England. Problemet er da i etterkant og få seg en jobb i Norge. Hva slags jobb kan jeg få med det? Jeg vet om jeg hadde blitt i England kunne jeg jobbet på diverse animal shelters med å rehablitere og trene hunder og andre dyr, omplasseringsdyr ol.

Det er det jeg helst kunne ønske å jobbe med hver dag, å rehablitere og arbeide med hunder og andre dyr, er det noen mulighet for det i Norge nå utenom frivillig arbeid?

En annen ting jeg har hatt ekstremt lyst til å jobbe med er å trene førerhunder men det er veldig få stillinger ledig og utrolig mange som søker til det.

Jeg hadde satt pris på alle svar og tilbakemeldinger for sånn ståa er nå så blir det en bachelor innen IT og ha hund på fritiden, men det er ikke helt det jeg ønsker. Annen relativ info: jeg er ferdig på vgs.

På forhånd takk :icon_redface:

ps: usikker om jeg postet i feil subforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som har gått det studiet du sikter deg innpå, eller det samme, bare det var en master. Hun var ferdig for et år siden ca, og har enda ikke fått jobb. Vet ikke hvor enkelt det er å få jobb i England heller, men som du sier er det litt flere potensielle arbeidsplasser der. Her blir det enten forskning, eller noen av de få dyrehagene som er... Andre "dyrejobber" er det ikke sikkert man får rett og slett fordi man blir overkvalifisert med en master, og de har ikke råd til å lønne deg. Den du hadde sett på var vel en bachelor, så det er mulig det blir enklere da... (Kom på nå at jeg tror en annen venninne av meg gikk akkurat det studiet du har linket til. Hun trivdes veldig dårlig og sluttet etter et halvt år. Tror studiet var litt annerledes enn hun hadde tenkt seg, fordi det starter opp med fag som kanskje ikke føles så relevante og som er relativt tunge. Så man føler kanskje ikke helt at man jobber med dyr før utti studiet en gang. Men sånn er det med det meste nå for tiden... Og det kan jo bli tungt når man i tillegg bor i et fremmed land. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dessverre(?) slik at utrolig mange ønsker å jobbe med dyr, og det er ikke alltid så lett å få til. Noen ganger er det lettere å jobbe med noe annet, og beholde dyr som en hobby. Du finner flere tråder med lignende tema hvis du søker.

Om du er interessert i atferd så kan man f.eks. studere biologi med fokus på atferd. De har flere fag ved f.eks. NTNU som går på dyreatferd. Jobbmulighetene er neppe fantastiske, men vet ikke noe mer inngående om det. Biologi har jo ofte med dyr å gjøre, men kan ofte bli teoretisk, og ikke praktisk som f.eks. trening/rehabilitering av dyr er. Har inntrykk av at det er mange som ønsker å jobbe med dette samme som deg, men mulighetene er jo begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

du kan jo søke deg inn på Ås de har utdanninger innenfor dyr, det har kommet et nytt studium i år som heter terapi dyr, sender deg en lik her

http://www.umb.no/studietilbud/artikkel/er-du-interessert-i-dyr.

Ellers kan du jo kanskje undersøke på hint som er høyskole i Nord- trøndelag de har et eget hunde studieum , sender deg liken her http://www.hint.no/studietilbud/?S_OBJECTID=ABAAAAAMXPGH.

Håper du finner ut av det , lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...