Gå til innhold
Hundesonen.no

Et liv "utenom" hund

Poter

Recommended Posts

Har hatt egen hund siden 1975,og full jobb siden 1977,til tider to hunder.

Barn har jeg aldri hatt/villet ha.Venner uten hund har jeg jo,men de har nok blitt bort prioritert ganske ofte :getlost:

Jeg var ganske aktiv med hundene i noen år,kom såvidt innom LP3 mens jeg fortsatt hadde et "liv" utenom.Med årene har jeg blitt så sær at hvis jeg ikke kan ta med hundene så reiser jeg heller ikke noen steder.Hvertfall ikke overnattabort,jeg bor jo alene så hundene er i eget selskap mens jeg er på jobb.Da blir jeg sammen med dem resten av døgnet så sant det er mulig,korte kaffe besøk mens de er i bilen er nok stort sett det sosiale livet mitt :D

Menn som får et anstrengt uttrykk hvis de blir snust på har uten å blunke blitt forkastet,heller logrende haler enn sure mannfolk :)

Sier som andre her:De er mine lykkepiller og jeg trives med dem :)

Jammen Toril, jeg drømte inatt at jeg fikk et menneskebarn, et aldeles stygt lite guttebarn som jeg ikke ville ha, og da kom du, med stjerner i øynene og må-ha blikk. Og du fikk det :wub:

Også lurer jeg på hva overnattABORT er.... dobbel :D

*for jeg har ikke lest feil altså*

Ellers er et liv uten hund helt utenkelig for meg. Jeg er nok en smule fanatisk når det gjelder dem, jeg vil være sammen med dem hele tiden (av og til tror jeg de syntes det er deilig når jeg går så de får litt fred :D ). Jeg har noen ikke-hundevenner, men uten unntak som jeg kan komme på, syntes alle det er hyggelig når hundene er med på besøk. Jeg har til og med en venninne som er redd hunder, unntatt mine, de går hun tur med og alt er fryd å gammen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Stoffbur var jo en idé! Det tror jeg ikke hun har noe forhold til fra før, så da er det kanskje mulig å begynne helt fra start med positive assosiasjoner. Det skal jeg prøve!
    • Det høres jo ut som du må jobbe med å gjøre bil til noe mer positivt som et separat prosjekt. Det fikser du! Kan du ha med bur på trening og sette ut et annet sted for pause/hvile? Eller teppe et sted du kan binde henne? Vil et stoffbur funke og være annerledes nok til å senke terskelen litt? Kompostgrinder?
    • Det viser seg nå at hun rett og slett har traumer relatert til bilkjøring og spesielt det å bli forlatt alene i bil. Det er såpass alvorlig at jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på det ettersom tidligere eier ikke er her og kan forsvare seg, men dette gjør det ekstremt vanskelig både å gå på kurs og delta på treninger, ettersom jeg ikke kan "pause" henne i bil (da blir hun så stressa at det ikke er mulig å få kontakt med henne i det hele tatt). Hun har rett og slett ingen steder å slappe av på kurs/trening. Dette er utrolig fortvilende og jeg kjenner meg litt motløs akkurat nå... Hun er veldig trenbar og en kjempesøt hund innafor de rammene der hun føler seg trygg, men skal jeg ha sjans til å få gjort noe med øvrig problematferd (som det viser seg å være mye av) må vi gå på kurs og trene...
    • Takk, er veldig trist men vi fikk over 12 år sammen så litt trøst i de gode dagene.
    • Kondolerer❤️💔 Er vondt å miste sin beste venn🌸
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...