Gå til innhold
Hundesonen.no

Parring på andre hunder


Gåsa

Recommended Posts

Jeg kom nå hjem fra jobb og hentet hunden min som har vært til pass av en som har en hund til(tispe hun også)De var på en tursti i dag hvor det var lite folk så de var løse.

Møtte en Goldenretriver hanne som de aldri har sett før.Hunden var i bånd men,mannen stoppet opp kjempe lenge så hundene fikk hilse.Gikk fint helt til han skulle parre tispene hele tiden.Prøvde først på tispa til han som passet mi men,hun sa da kraftig fra at han ga seg medengang.

Så holdt han på kjempe lenge til mi som sa fra men,han tok aldri hintene.Tilsutt beit hunden min han i foten!Har aldri skjedd noe sånnt før men,hun ble vel lei av at han aldri ga seg.Han begynnte da selvfølgelig blø litt.

Eieren krevde så 500 av han som paset hunden min.Greit nok mi var løs men,mannen sto nå der og lot hunden sin parre tispene kjempe lenge uten gripe inn.

Ekkel hendelse men,synes nå var litt vel drøyt han ikke tok inn hunden sin jeg da for det er jo veldig mange tisper som aldri sier fra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo latterlig. Hvorfor stoppet ingen av dere hannhunden? Selvfølgelig forsvarer tispene seg, og om hannhund ikke hører første gang så må tispene såklart gå hardere til verks for å ikke bli voldtatt. Hannhundeier kan selvfølgelig ikke kreve penger for at han ikke har kontroll over sin egen hund.

Men så er det ikke lett å si om det var virkelig slik det hendte heller da, med mindre man var der. Det høres uansett helt latterlig ut syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå heller han bør konsentrere seg om å oppdra bikkja si skikkelig...

Men det er klart. Han som passet hunden din kunne jo også ha bedt mannen om å ta hunden til seg, siden den ikke klarte å oppføre seg.

Skjønner at det var en ubehagelig opplevelse ja. Jeg hadde aldri betalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid litt vondt å uttale seg når en ikke var der og så hva som skjedde. I utgangspunktet så skulle denne mannen ikke ha latt bikkja si ri på din, men den som passet hunden din burde også ha tatt din hund i bånd, eller i det minste sagt fra til denne mannen at han ikke skulle tillate sin hannhund å ri på tispa di. Med mindre alt dette gikk så fort at ingen rakk å reagere. En må også ha i bakhodet at det i utgangspunktet er båndtvang nå, så jeg vil tro at denne mannen kan anmelde din hundepasser for å ha latt hundene gå løse, selv om denne saken går litt på si av formålet med båndtvangbestemmelsene. Bryr polititet seg noe om dette, kan det vanke bot på hundepasseren din. Særlig om denne mannen serverer en feit løgn om løse agressive hunder som biter.

Jeg ville i hvert fall ikke ha gitt han noe penger sånn uten videre, skal han ha noe for at din hund bet hans hund, bør han kunne fremlegge veterinærkvitering for utført behandling av sin hund. Selv om det forsåvidt kan bli dyrere enn 500 kroner, alt avhenger av hvor stort bittet er.

Føler at dette innlegget ble veldig rotete nå, men det er mange usikkerhetsmomenter inn i bildet her, og det er vanskelig å si noe om hva som skjedde og hva man bør gjøre uten å ha vært der og sett situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes det høres helt sykt ut jeg også!Jeg har jo såklart stoppet hann hunden/tatt unna hunden min om jeg har vært der!Var jo på jobb jeg vet ikke hvorfor han som passet hun lot det skje.Tenkte vel de ordnet opp men,han burde nå gjort noen når hann hunden holdt på så lenge.

Og eieren av hann hunden bør egentlig regne med sånn synes jeg når ser at tispene blir sure men,lar han bare holde på.Jaja deler av dagens lønn gikk til dette da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere jeg :aww: Han som passet mi burde tatt vekk hunden min selv om han ikke visste hun kom til reagere sånn.Er egentlig en litt skeptisk frøken men,fikk nok nok.Det gikk ikke så fort at han ikke rakk reagere nei for hann hunden holdt vist på kjempe lenge og hun sa fra med bjeffing.

Vet om hunden måtte til legen ble det mye dyrere enn 500.Synes det var velig ekkelt komme hjem til denne beskjeden.Har holdt på med hunder i 20 år og aldri vært med på noe sånnt.Jeg tar jo mi i bånd da kommer hunder i bånd og lar jo ikke andre ri på hun en evighet.

Tror må finne oss en annen hunde passer!Eller små pingla bli med på jobb :ahappy: Hun kan det da er en hundebutikk har bare fått sånn skrekken for butikken etter en kloklipp.Gikk helt bra den er bare litt engestelig for det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager det ble litt rotete innlegg :ahappy: Ja var visst en hann hund som aldri ga seg parre tispa mi så hun beit han i foten tilslutt.Eieren krevde så 500 for det.Var ikke der jeg så vet nå bare hva han som paset hun sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde den som passet/eide tispene? Lot denne golden hannhunden få lov til å være en drittsekk uten å hverken snakke til eier, eller fjerne hunden? Begge er vel skyld i dette her, drøyt å kreve penger for at bikkja di er uoppdragen, men det er søren meg tispeeier/passer ansvar også og sørge for at hannhunder ikke får lov til å holde på slik (det er en annen tråd om temaet og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri betalt, og ikke **** om jeg ville krevd penger om en tispe var lei av jokking fra min hund heller.

Synes også det er rart at hundepasseren din og den andre eieren ikke brøt inn, men igjen, begge tenkte sikkert at de ordnet opp selv, og ja... skjønner liksom tankegangen og, selv om jeg aldri i livet ville latt C holde på sånn om de var rett rundt beina på meg, noe annet om de er for langt borte til at man rekker gripe inn.

Dette ba hannhundeieren om, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt synes jeg også det var veldig rart han som passet hun ikke grep inn men,han er litt eldre og mener hundene bør ordne opp selv.Var sikkert likedann eieren av Goldenen tenkte.

Syntes bare det er så ubehagelig det gikk så lagt ikke nå moro komme hjem høre hunden din har bitt en annen i foten akkorat :ahappy:

Håper det gikk bra med hunden ikke var nå dypt bitt men,kan ærlig talt ikke se for meg pingle pelsen her gjøre det eller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte du? :ahappy: Nei, vet du hva. ***** grisebikkjeeier kan betale selv, hvis bikkja må syes. Selvom jeg nok hadde tatt med meg bikkja mi og gått lenge før, er det jo eierens ansvar å unngå at hunden oppfører seg slik. Tispa di ble sikkert rimelig fortvila. De er jo hunder og dermed hender det de må bruke tenna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville funnet meg en ny hundepasser eller tatt en skikkelig alvorsprat. Hun kunne jo også gitt beskjed til eier eller til hunden selv, og hun kunne selvfølgelig ha gått istede for og stå der sammen med den uoppdragne hunden.. Når det gjelder betaling så blir det feil og kreve det når han selv ikke har kontroll på hunden sin, etter min mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida:Ja hunder må jo ofte bruke tenna om går så langt desverre:(.Han som passet hun vll ikke ha penger fra meg men,jeg skal gi han når får lønn.Er jo min hund selv om han burde passet bedre på.

Nei får vel ta med meg den "aggresive" fot bitende hunden bort for kvelden nå!God påskeaften til dere alle kos dere :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet.. for en type! Jeg ville aldri betalt de 500 kronene.. At hundepasseren ikke tok med seg hundene og gikk var jo ganske teit, men gjort er gjort, og bitt er bitt - kan tenke meg at det var velfortjent dersom historien stemmer, og dersom du som kjenner hunden din vet at den ikke pleier å være så hardhendt ved første møte.. Ville nok tatt en prat med hundepasseren om hva som er mest idèelt i slike situasjoner, men jeg ville som sagt ikke betalt en krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville byttet hundepasser, hvis h*n lot en hannhund stå å jokke på tispene uten å gå videre (dersom hannhunden var i bånd er det jo ikke verre enn det?)

Og hva skjer med å kreve 500 kroner? For å gå til dyrlegen å få den til å sette et plaster på foten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,ja ikke rart dere lurer for jeg og mange venner satt snakket om dette nå i kveld og endel tenkte det var tull...Hundepasseren er en mann i 60 årene som har hatt hunder hele livet.Har kjent og passet mi siden hun var valp og passet også forrige hunden min.Jeg har passet hans da han har hatt behov.

Han har kommet med litt rare historier før som at forrige gamle hunden min som var dårlig til beins tok begge labbene på en gigantisk blandingshund og la han i bakken (og datt selv) da han var litt streng til hundne jeg har nå.

Selv om hunden min er veldig forsiktig av seg har hun startet bli mye tøffere til hann hunder som er for plagsomme(Blir 4 år til sommeren så er først nå har startet sagt fra)Det har bare vært bjeffing men,det er jo en mulighet for at hun ble så lei av den plagsome hunden at beit han i foten tilslutt.

Så enten er det oppdiktet eller så stemmer det at hunden ble skadte og måtte til dyrlegen men,da har det jo kostet sikkert rundt 2000 på en helligdag var det ikke litt rart eieren av hunden som ble bitt ikke spurte etter telefon nr?

Ellers så er det bare eieren av den Goldenen som så en lett måte til tjene seg litt penger.Har ingen aning jeg og får nok aldri vite det da mannen med hunden vistnok kjørte en svensk registerert bil også.

Haha,blir bare værre og værre det her men,jeg finner ikke på det altså :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er det bare eieren av den Goldenen som så en lett måte til tjene seg litt penger.Har ingen aning jeg og får nok aldri vite det da mannen med hunden vistnok kjørte en svensk registerert bil også.

Tror nok heller det er hundepasseren din som er ute etter lettjente penger jeg da. Hvis jeg har forstått dette riktig så påstår han at han har lagt ut pengene, og nå krever han deg for dette. Ikke betal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida han vil ikke ha penger av meg og kommer ikke til ta i mot om jeg gir han.Møtte han i dag og nekter ta i mot penger.Var en litt rar historie dette :ahappy: Så jeg går utifra at det kanskje stemmer da.

Jaja får nå bare være men,jeg tror skal være litt forsiktig med at han passe mi mere når han ikke passer bedre på ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...men jeg skjønner ikke? Var hannhunden i bånd og tispa di løs?? Jeg har også en hannhund som kan komme til å ri på milde tisper (han får ikke lov av meg da), så han tar jeg i bånd hvis tispa ikke klarer å si i fra eller han er så "heit" at jeg må gjenta meg selv i det uendelige. Det som skjer da stort sett er at tispa faktisk ikke kommer bort til han. Hadde ei løs tispe holdt på å egla seg inn på han når han var i bånd for så å bite hvis han gjentatte ganger rei så hadde jeg også blitt sur faktisk.Man skal ikke bite hvis man har mulighet til å komme seg unna.

Ikke at jeg hadde vært så dum å bli stående der med en kåt hannhund vel og merke...

Mulig jeg har misforstått og de begge var løse? Da hadde han virkelig hatt seg selv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke:Mi var løs hannhunden i bånd.Hun bet ikke flere ganger kun en gang om historien stemmer da som jeg ærligtalt har veldig vanskelig for tro på den.Hun eglet seg eller ikke på hann hunden men,de ble stående snakke sammen og han parret hun hele tiden,hun sa fra vanlig først med bjeffing men,han ga seg jo ikke.

Som sagt så var jeg ikke der og har vanskelig for tro historien stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hann-hundeieren hadde hunden i bånd, og din gikk løs, er det da ikke hann-hundeiers ansvar eller feil! jeg ville absolutt betalt eieren av den andre hunden, fordi hundepasseren din opptrådte uansvarlig. Synes det var en veldig rar tankemåte at han med hannhunden burde "klare" å holde hunden sin unna din, når din hund var løs! Hva skulle han gjort? Løftet den opp? Hadde ikke hundepasseren med bånd..? Veldig rare greier. Jeg hadde blitt rimelig sint dersom det var jeg som møtte på hundepasseren din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...