Gå til innhold
Hundesonen.no

Kommer seg ikke på do


Toril

Recommended Posts

Først ville jeg nok ringt veterinær.

Når det er sagt er renset parafin lakserende og trygt for hunder.

Takk for tips.Veterinær har vurdert henne og de skal se an utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er det vondt i bukmuskulaturen, og at hun ikke klarer å bruke den skikkelig? Har eier sett at hun prøver å gjøre fra seg, eller har hun ikke prøvd enda? Jeg ville ikke prøvd lakserende først, men kanskje heller klyx (micro-klyx eller micro-lax eller hva det nå heter; barne-klyster som kjøpes på apoteket). Det settes rektalt, og får fart på ting bakfra, gjør at ting glir litt lettere. Virker jo ikke som om hun er fortsoppet, men heller at hun ikke får ut det som allerede ER i tarmen? Barneklyster har samme dosering for hund som for barn, og gis etter antall kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er det vondt i bukmuskulaturen, og at hun ikke klarer å bruke den skikkelig? Har eier sett at hun prøver å gjøre fra seg, eller har hun ikke prøvd enda? Jeg ville ikke prøvd lakserende først, men kanskje heller klyx (micro-klyx eller micro-lax eller hva det nå heter; barne-klyster som kjøpes på apoteket). Det settes rektalt, og får fart på ting bakfra, gjør at ting glir litt lettere. Virker jo ikke som om hun er fortsoppet, men heller at hun ikke får ut det som allerede ER i tarmen? Barneklyster har samme dosering for hund som for barn, og gis etter antall kg.

Hun prøver stadig å gjøre fra seg.. Men hun virker i fin form,mye bedre enn før operasjonen så vi håper det går seg til :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun prøver stadig å gjøre fra seg.. Men hun virker i fin form,mye bedre enn før operasjonen så vi håper det går seg til :blink:

Okei, da holder jeg fremdeles fast ved å ville prøve å gi henne klyx; det smører godt og ting glir lett ut uten at "pasienten" trenger å presse veldig mye, evt kan man også hjelpe til med en q-tips med litt olje på. Virker jo som om hun har noe i tarmen som hun vil ha ut, og ikke at problemet sitter lenger oppe, og at det dermed ville vært naturlig å prøvd generelt lakserende gitt oralt. Det er ikke farlig å gi klyx, det skader ingen. Og er det ikke noe i tarmen likevel, kommer bare klyxen ut igjen. Helt ufarlig med andre ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...