Gå til innhold
Hundesonen.no

Medlemskap i hundeklubb..


KjerstiG

Recommended Posts

For mange år siden tok jeg over en Amstaff hannhund som eier ikke kunne ha lenger.

dette var før forbudet, og jeg var usikker på om jeg skulle beholde han eller evt omplassere han, sende han til Sverige til oppdretter e.l. så jeg omregistrerte han aldri over på meg.

Da jeg måtte avlive tispa mi bestemte jeg meg for å beholde han. men jeg fikk ikke omregistrert han på mitt navn siden han var Amstaff, og forbudet da var tredt i kraft.

Nå tenkte jeg å melde han på utstiling (har vært på mange utstillinger med han, men NKK har endret litt i systemet sitt) Siden han som opprinnelig står som eier av hunden ikke er medlem i noen hundeklubb skal NKK og tilhørende klubber ha ca 700,- i påmeldingsavgift.. :whistle::wub:

Jeg synes det er dyrt nok å melde på jeg, men 700,- er RAN..

Finnes det noen hundeklubb jeg kan melde inn hundeeier i som er billig. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klubber som bare koster 150,-. Sjekk klubbene i nærområdet ditt?

Dei klubbene er det raseklubber, eller klubber som er tilknytta NKK? Du får jo uansett grunnkontingent til NKK i tillegg til det lokalklubben skal ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnkontingenten i NKK er 140,- og så kommer den klubben du ønsker å være medlem i i tillegg. Lokale hundeklubber har ikke så høy medlemskontingent, kr 160,- i min klubb eksempelvis. Og du kan være medlem i hvilken som helst klubb du vil i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke melde hunden på med CO adresse hos deg sånn at det er du som melder på og får papirene og ikke forrige eier?

Det har jeg gjort før og det har jo fungert utmerket.

Problemet er at den som er registrert som eier må være medlem av en samarbeidende klubb, det hjelper ikke at hun som har hunden melder på med c/o adresse.

Til TS: det finnes klubber som koster under 200,- så selv med grunnkontingenten vil du spare det inn på første utstillingen. En av mine klubber koster bare 150,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...