Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeforsikring.

Kenneth Solvang

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har gjensidige :icon_confused: Har ikke fått bruk for den eller min egen (heldigvis), men har iallefall veldig positivt inntrykk av dem, og undersøkte før jeg valgte dem.

Skrevet

Jeg har Gjensidige og kommer til å ha det videre.Har hatt bruk for den på hund flere ganger og er veldig fornøyd :icon_confused:

Skrevet

har agria (heldigvis ikke hatt bruk for den ennå).Den innebærer:

Livsforsikring: 11.000,-

Medisin: 3.000,-

vet. med spesial: 45.000,-

Rehabilitering: 5.000,-

Skrevet

Jeg har gjensidige, fått brukt den forsikringen mye og er rimelig fornøyd med de. Men det jeg ikke liker med de er at de ikke har direkteoppgjør hvis det ikke er over 5000, det har vel agria har de ikke? :icon_confused:

Skrevet

har agria (heldigvis ikke hatt bruk for den ennå).Den innebærer:

Livsforsikring: 11.000,-

Medisin: 3.000,-

vet. med spesial: 45.000,-

Rehabilitering: 5.000,-

Hvor mye må du betale i mnd for dette?

Skrevet

Jeg har gjensidige, fått brukt den forsikringen mye og er rimelig fornøyd med de. Men det jeg ikke liker med de er at de ikke har direkteoppgjør hvis det ikke er over 5000, det har vel agria har de ikke? :icon_confused:

Jo det har de.. Da vi tok MR på Blondie på Jeløya ville dette kommet på over 9500, men vi betalte bare litt over 2000 i egenandel..

Skrevet

Jo det har de.. Da vi tok MR på Blondie på Jeløya ville dette kommet på over 9500, men vi betalte bare litt over 2000 i egenandel..

Er egenandelen din på 1000 eller 2000? Nå husker jeg ikke hvordan det var.. 1000 med 20% eller 2000 med 10%?

Skrevet

Er egenandelen din på 1000 eller 2000? Nå husker jeg ikke hvordan det var.. 1000 med 20% eller 2000 med 10%?

1000 kr i fast egenandel og 10% bevegelig.. tror jeg.... Litt for trøtt til å rote frem avtalen hennes her :angry:

Edit: Ble så nysgjerrig her selv, at jeg bare måtte finne den frem ;) 1000 kr i fast og 20% bevegelig :icon_confused:

Skrevet

1000 kr i fast egenandel og 10% bevegelig.. tror jeg.... Litt for trøtt til å rote frem avtalen hennes her :icon_confused:

Hehe, håper jeg har det samme, men jeg husker ikke. For jeg skjønte ikke hva disse 1000 10%-greiene var når jeg huka av *host*

Skrevet

Hvor mye må du betale i mnd for dette?

Gjensidige her også (merkelig stor andel gjensidige det har blitt)

Betaler 1478kr året for :

10.000 livs

30.000 veterinær

Toller

(i 2009 betalte vi 1220kr, så prisene fyker i været.)

Skrevet

Jeg har gjensidige på Marco og Agria på Saga. Det er mamma som betaler forsikringa for Marco så den styrer ikke jeg noe med. Man får ikke penger for HD/AD o.l der tror jeg med mindre det fører til død. Egenandelen er 20% tror jeg? Betaler vel 13-1400 for han der.

Saga sin i Agria:

Livforsikring: 11.000

Vetrinærforsikring: 30.000

med 1000 i fast egenandel og 10% bevegelig. Betaler 1300 kr for hennes.

Skrevet

Vi har Agria til både kattene og Frost. Og må si oss meget fornøyde, kanskje ikke billigste, men med autooppgjør så er det bare verdt det. Vi har uheldigvis hatt bruk for forsikringen 2 ganger, et femurfractur på katt og keisersnitt på avlskatt (i helg selvfølgelig :icon_confused: ). Da betalte vi 1 tusen + 20% bevegelig andel. Hele greia havnet på ca 17 tusen og vi betalte kun 3800 kr eller noe.

Vi har delt inn betalingen 2 ganger i året.

4 katter med avl, livs og agria optimal: 3400 kr i året

Frost: Livs, optimal ( opp til 30 eller 40 tusen i året): 2000 kr i året trur jeg.

Men vi har også oppdrettrabbat hos de, dvs 15% eller noe i avslag.

Skrevet

Jeg lurer på om noen her med Agria har hatt bruk for den? Og hvordan de virket?

Ja, jeg har Agria og har dessverre måttet benytte meg av den noen ganger. Forsikringen har for meg virket som den skal, jeg har fått tilbake det jeg skulle ha uten diskusjon. Mine forsikringssaker har vært bl.a keisersnitt, ortopedisk kirurgi med innleggelse og rehabilitering, og innleggelse, utredning og behandling av hund med alvorlig mage/tarminfeksjon, for å nevne noe.

Skrevet

Jeg har gjensidige på Marco og Agria på Saga. Det er mamma som betaler forsikringa for Marco så den styrer ikke jeg noe med. Man får ikke penger for HD/AD o.l der tror jeg med mindre det fører til død. Egenandelen er 20% tror jeg? Betaler vel 13-1400 for han der.

Saga sin i Agria:

Livforsikring: 11.000

Vetrinærforsikring: 30.000

med 1000 i fast egenandel og 10% bevegelig. Betaler 1300 kr for hennes.

Gjensidige du snakker om?

De dekker HD, men man må ha forsikret hunden innen den var 4 mnd gammel. Slik forsto jeg det iallefall da jeg valgte dem.

Skulle se om jeg fant noe om det på sidene deres, men der sto det veldig lite... orker ikke finne frem den store lefsa deres :icon_confused:

Skrevet

Har gjensidige på begge mine hunder + hesten. Har ikke trengt å benytte den på de to jeg har nå, men tidligere erfaringer har vært utelukkende positive, og jeg har brukt dem mye. Kjapt oppgjør og aldri diskusjon - hverken ved sykdom eller avlivninger.

Agria har jeg også hatt på en hund, og med untak av litt diskusjon rundt avlivningsårsak og krav om obduksjon - så var de også greie. Syns begge selskapene har fordeler og ulemper - men trives best med gjensidige.

Skrevet

Har hatt både gjensidige, postbanken og sparebank1 på min forrige hund. Der var jeg mest fornøyd med sparebank1, fikk mye dekt på operasjoner, og fikk igjen penger når hun ble avlivet. Syns gjensidie var dyre, og postbanken hadde for dårlig tilbakebetaling (fikk kun dekt verdien på hunden i operasjoner, tilsammen i hele dyrets levetid. hallo??)

På begge mine nå, har jeg Agria. Fikk dekket alt kjapt og greit med beinbruddet til Nitro. Slapp å legge ut for alt først. Alt gikk direkte via dyrlegen.

Jeg syns jo det er litt dyrt da, men men. De må jo ha forsikring.

Skrevet

Gjensidige du snakker om?

De dekker HD, men man må ha forsikret hunden innen den var 4 mnd gammel. Slik forsto jeg det iallefall da jeg valgte dem.

Skulle se om jeg fant noe om det på sidene deres, men der sto det veldig lite... orker ikke finne frem den store lefsa deres ;)

Ja, jeg var sikker på at jeg leste på hjemmesiden at de ikke dekka det jeg.. Men nå fant jeg det ikke så kanskje jeg tok feil der :angry: Men jeg tror kanskje de dekker hvis hunden må avlives for det, men ikke nødvendigvis hvis den bare har det? Jaja, samme det Marco har jo ikke HD så det har aldri vært noe problem :icon_confused: Men vi fikk enkelt og greit dekka det når Marco måtte rotfylle tanna i hvertfall gjennom de og jeg er fornøyd med de altså, men synes det blir enklere etterhvert å ha hundene forsikra i Agria fordi jeg da kan velge tilleggsforsikringer senere når jeg skal drive oppdrett :angry:

Skrevet

Ja, jeg var sikker på at jeg leste på hjemmesiden at de ikke dekka det jeg.. Men nå fant jeg det ikke så kanskje jeg tok feil der :) Men jeg tror kanskje de dekker hvis hunden må avlives for det, men ikke nødvendigvis hvis den bare har det? Jaja, samme det Marco har jo ikke HD så det har aldri vært noe problem :whistle: Men vi fikk enkelt og greit dekka det når Marco måtte rotfylle tanna i hvertfall gjennom de og jeg er fornøyd med de altså, men synes det blir enklere etterhvert å ha hundene forsikra i Agria fordi jeg da kan velge tilleggsforsikringer senere når jeg skal drive oppdrett :wub:

Hva mener du med å dekke hvis den bare har det?

Det er jo ikke noe kostnad i at hunden kun har HD? Det er jo hvis den må medisineres at dt kan koste. Det isåfall oppdretter som skal tilbakebetale deler av kjøpesummen på hunden.

Eller er jeg helt på jordet?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...