Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal jeg velge den eller den?


Carma

Recommended Posts

Jeg driver og funderer på å kjøpe meg tredemølle. Jeg har kikket rundt og sendt forespørsel hit og dit og har landet litt på sportsmaster i Asker. Litt pga at tredemøllene deres ser bra ut og at det ser ut til at man får mye for pengene i forhold til en del andre steder og litt pga henting. Sambo har vært der i dag og kikket og valget er mellom to stk. Begge virker bra, begge med klare fordeler.

1. T40

Det er denne jeg har sett på lenge. Alt ok, men ett problem. Den er ikke på lager nå, kommer tilbake igjen om ca 3 uker (dato som står der stemmer ikke). Når den kommer igjen så kommer den på tilbud, tusen kr ned i pris, mao 8950,-.

2. T50

Denne har hakket sterkere motor (mao tåler den mer bruk før den trenger vedlikehold), har bedre dempesystem og noen flere detaljer (som stigning/fart på håndtak, flere selvvalgte programmer etc), men er ellers veldig lik (8cm lengre løpebane da). Den er nå på tilbud, tusen kr ned, og koster 11000,-. Mao 2tusen mer enn den andre når den kommer tilbake. Denne finnes på lager nå.

Sambo er der nede nå og kan hente for meg på mandag før han drar hjemover. Han skal forsåvidt nedover igjen rundt den tiden den andre kommer også så ingen umulighet å få hentet da heller.

Så spørsmålet for meg er egentlig vente 3 uker eller betale 2000,- mer for detaljer jeg sansynligvis ikke vil merke så mye av (bortsett fra bedre demping da kanskje)...???

Hjeeeelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med litt ekstra fancy hvis du har råd? ;)

Hehe, sant nok! Hadde jo sett på prisen på nett da, 10 000,-. Visste jo ikke at den kom på tilbud nå... Råd og råd, er vel et definisjonssprm! Prioritering kanskje?? :icon_confused:

Det viktigste argumentet for meg er egentlig vente eller ikke vente da, jeg er ikke spesielt tålmodig.... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det likevel er en såppas dyr ting, så er ikke et par tusen all verdens, når man først er igang mener jeg. Du skal jo ha den i mange år, dette blir sikkert den eneste du trenger å kjøpe noen gang, så da synes jeg du skal kjøpe den beste. Litt lengre løpebane er jo også en fordel sikkert, særlig om hundene skal få prøve seg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det likevel er en såppas dyr ting, så er ikke et par tusen all verdens, når man først er igang mener jeg. Du skal jo ha den i mange år, dette blir sikkert den eneste du trenger å kjøpe noen gang, så da synes jeg du skal kjøpe den beste. Litt lengre løpebane er jo også en fordel sikkert, særlig om hundene skal få prøve seg :angry:

Det tenkte jeg og :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier fornuftige ting som låter bra i mitt utålmodige hode! :icon_confused:

Hadde vel egentlig ikke tenkt at bikkjene skulle løpe så mye på den (Buffy ville heller aldri taklet det tror jeg!), men jeg kan godt bruke det som argument også, jeg! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å kjøpe brukt? Er en god del på finn.no. Slike ting pleier jo som oftest å ende opp som tørkestativ/stumtjener etter kort tid og jeg vil tro du kan få en ganske ny til en billigere penge.

Jada, har trålet finn i flere uker faktisk. Eneste jeg har funnet som ikke er bitteliten og pinglete (da ender den opp som tørkestativ!) var i Bergen og allerede solgt. Og så mener folk seriøst (tydeligvis!) at om de betalte 10000,- for noe for 5 år siden så er det det samme som nypris for en ting nå.... Når de da selger den "kjempebillig" for mer enn det man får en bedre ny ting for så blir det liksom ikke så aktuelt! :icon_confused: Men japp, har sjekka asså! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kne-invalid vil jeg si; betal 2000 ekstra for den med ekstra demping og bruk gooode sko i tillegg :icon_confused: Og så får du den nå da. Det er jo uberkjedelig å vente på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det må dere gjøre! :aww:

Kan fortelle (for de som evt måtte bry seg.. :) ) at det ble T50 da. Var virkelig et eventyr å få den med seg hjem, og INN ikke minst! Etterpå var det et helt eventyr å få satt den sammen også! :aww: Men nå står den der, pen og fristende! Og jeg har tom brukt den! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...