Gå til innhold
Hundesonen.no

Utdrikningslag i Asker/Bærum/Drammens (evt. Oslo)-området

Aya

Recommended Posts

Jeg er forlover for min beste venninne, og skal arrangere hennes utdrikningslag i sommer. Hun er en super jente, sporty og veldig feminin, og det skal ikke være et utdritningslag. To aktiviteter er sånn halvveis planlagt; pistolskyting og en spabehandling for henne, men vi skulle hatt en aktivitet til med litt utfordringer mellom der. Jeg har fundert litt på å snakke med en bonde, la henne få kjøre traktor og melke kyr for hånd, men trenger noen flere tips altså ... What to do? Gjerne noe litt "møkkete" noe, noe som hun ikke gjør til vanlig, samtidig som det skal være LITT ekkelt også. Det kan gjerne være noe alle kan være med på også!

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips- skal sjekkes ut! Funderer litt på om det er mulig å få tak i noen hunder og en saccovogn ... Det burde det jo *tenke*. Godt jeg har god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Gladiatorsenter :D Var der på utdrikningslaget til ei venninne og det var supermorsomt og slitsomt :)

hjemmeside

Men jeg så nå at de skal satse mer på barnebursdager?! :D Men men.... Du kan jo sjekke det ut. Var mye morro da vi var der ihvertfall!

Hvis du klikker på oslogladiators-linken til høyre så kommer du inn på ei ny side og der står det bla om utdrikkingslag. :)

Jeg har også vært på megazone som ble nevnt over her, artig! :D Ellers er jeg ikke så kjent i Oslo så kan vel ikke hjelpe så mye med konkrete ting, men de morsomste utdrikkingslagene jeg har vært i har hatt rebusløp. På forskjellige måter. Gjerne med lag sånn at alle får være med, blir ellers nok venting på de andre deltagerne i et utdrikkingslag. Da kan det jo puttes inn kortere og lengre aktiviteter inn i rebusen, og den trenger jo ikke nødvendigvis å være så veldig lang. Viktigst å ha aktiviteter hele dagen så det ikke blir sånn nå skal vi sitte her og drikke bøtter og spann med alkohol og så skal vi ut på byen og selge bananer og så er bruden/brudgommen full og må bæres hjem klokka 9... Om noe skal selges (man må jo ha penger...? Eller er det ikke sånn man gjør i siviliserte Oslo?? :D ) så har boller i form av "diverse" vært den største hit'en av det jeg har vært med på... Og ja, jeg har vært med i MANGE utdrikkingslag! :)

Hmmm.... nå følte jeg plutselig at det var klart for at noen rundt meg burde gifte seg igjen! Noen som melder seg...?? :)

Edit: så nå at det dreier seg om Asker/Bærum/Drammen og ikke Oslo (men alt sør for Minnesund er jo Oslo for oss så.... :)), men ække så kjent der heller så.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle forslag! Bjerke-forslaget hørtes KANON ut (hun er livredd for hester, men :) :)), og rebusløp blir det garantert, takk Carma! Oslo Gladiators høres gøy ut, men det blir nok litt for dyrt til å passe inn i resten av opplegget mitt. Paintball er morsomt, men forloveden hennes har holdt på med det i mange år, så det kan hun gjøre når som helst. Uansett, tusen takk for alle forslag, dette var morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan stille bikkjer - eller èn da - til uformell AGkonkurranse, hvis det kunne vært noe. Han er omtrent på "Hundeskolenivå". Kan alle hindrene, men stikker gjerne etter en potensiell ny kompis. :) Han er brukt i utdrikningslag før. Da klikket brura inn "sitt" som oppgave. Det er noen år siden, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail er sendt til hundekjøringsklubben i Asker, og Ida- jeg takker VELDIG for tilbudet ja! Har vurdert noe sånt .. Eventuelt å legge ut et spor og låne en sporhund, et spor som leder frem til et eller annet ... Piknikkurv eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail er sendt til hundekjøringsklubben i Asker, og Ida- jeg takker VELDIG for tilbudet ja! Har vurdert noe sånt .. Eventuelt å legge ut et spor og låne en sporhund, et spor som leder frem til et eller annet ... Piknikkurv eller noe :blink:

Har en slik hund også, jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie: Takk, jeg håper hun blir fornøyd! Hun arrangerte et strålende utdrikningslag for meg, så må nesten gjøre gjengjeld, hihi. Håper ditt og blir fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei  min hund er 3 år. I vår fanilie er det meg, som er mammaen til hunden og to barn. Ei på 14 og en på 18. Jeg har veldig respekt i forhold til hund og små barn. Vår hund forstår ikke konseptet med barn og jeg ønsker tips til hvordan man kan lære hunden ro når det er barn i nærheten.  I dag blir hun vil, bjeffer og når noen løfter opp barnet blir hun sjalu.. enn så lenge ikke i form av aggresivitet, men i form av bjeffing og ønske om å bort å leke, snuse og er veldig voldsom.  Det er vanskelig å øve når det gjelder barn, men tar i mot alle tips jeg kan få.    
    • Kloklipp ok igjen. Å lide for skjønnheten er ikke hans greie, men Vom er han villig til å lide for. Vi har hatt kjempefremgang på både kloklipp, dusjing og pelsstell. Å få børste, rake, dusje og klippe med maskin, med begge hender og godisen på hylla, kjempefremgang! Når det kommer til stress på treningssenteret er vi langt fra mål, som er en rolig og stille og perfectly well behaved gentleman Edeward, men det er fremgang, både i kurssetting og innom butikken.  Når det kommer til å gå pent i bånd uten bestikkelser hadde vi MASSIV fremgang, før vi plutselig hadde en hævletes setback i dag.  Han gjorde riktignok bare ett eneste bysk etter syklist, av sikkert mer enn 30 forbipasserende jevnt og trutt, så den delen er nesten i mål. Han var SÅ behersket og fin på alle de andre syklistene som passerte.  MEN, han insisterer på å konsekvent gå med hele skulderen foran beinet mitt når han ikke forventer å få betalt. Det er ufattelig irriterende. Luksusproblem, kanskje? Instruktør mener han skal holde frembeina bak skotuppene mine, men å enforce det kravet er BARE stress, så vi har hatt en helt ****** tur i dag. Om jeg fjerner det kravet under casual walking, så har vi det helt fint. Usikker på den avgjørelsen. Det ER greit å ha ham langt nok bak til at han ser meg og følger meg i hva jeg gjør uten å måtte varsle ham først, dersom jeg vil stoppe eller svinge. Samtidig er det dumt å ha dårlig stemning mellom oss over en sånn bagatell.  Jeg oppfatter ham ikke som for selvstendig eller dominant, så jeg tror ikke det å bare la ham gå de 30 cm for langt frem er et lederskapsproblem. Han er bare misfornøyd med hvor treigt jeg går, og føler vel at det går fortere om han er et hode foran.  Å fjerne kravet er å fjerne en stressfaktor for oss begge. Får høre med privatinstruktøren vår hva hun mener før vi gir opp eller finner en annen tilnærming. Ellers var det en massiv skuff å komme til klubbens første utendørstrening i LP for året. Det var INGEN der da vi kom. To stk kom ca 45 min etter start, da vi gikk igjen. Oh well. Planen var å ha det litt dølt der, med døll mat og en døll leke lekt dølt med av en døll muttern, for å ikke få samme problem med forventningsstress som vi har på senteret. Full måloppnåelse på den. Ede forbinder ikke spaserturen dit med noe spennende nå, mer som 2x30 min med krangling om hvor han skal gå ifht meg -_- Vi prøver igjen på torsdag, uten kravet om å holde seg bak skotuppene mine i casual walk. Kanskje legge på mer andre øvelser underveis for å forbinde turen i seg selv mer med mestring.  Utgangsstilling uten godis i hånden? Jeg fikk en på turen i dag. Ikke verst. Den var en opptur  
    • Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...