Gå til innhold
Hundesonen.no

Blod fra snoppen?


Toril

Recommended Posts

Guest Jonna

Prostata?

Generellt ting i det "område". (veldig fint å stille diagnose på nett! :ahappy: )

Du må nok til veterinær med en urinprøve for å finne ut av slikt. Om det er ikke er blod i urinen så må de *kremt* tømme han for å sjekke prostata og se om blodet stammer fra det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kankjse UVI?? best å sjekke ja :ahappy: Tisser han blod også??

Vanskelig å si sikkert,men ja,jeg tror det..

Prostata?

Generellt ting i det "område". (veldig fint å stille diagnose på nett! :yawn: )

Du må nok til veterinær med en urinprøve for å finne ut av slikt. Om det er ikke er blod i urinen så må de *kremt* tømme han for å sjekke prostata og se om blodet stammer fra det området.

Vettskremt jeg,så vet. blir oppsøkt rimelig fort i morgen.Så får de "tømme" og gjøre hva som helst.Fort.

Han virker helt som vanlig hvertfall :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er blodet? Er det sterk farge eller litt utvannet?

Når vår hund fikk prostataproblemer så drøyp (skrives det sånn?) det blod. Litt sånn utvannet, men tydelig at det var blod. Men ellers var han akkurat som før. Ingen tegn til at det var noe galt, annet enn blodet da.

Prostata problemer er ikke farlig så lenge det oppdages tidlig og blir gjort noe med :ahappy:

Er han gammel forresten, da prostata ikke er så vanlig på hunder under 6. Vår fikk det når han var 4 da, noe dyrlegen sa ikke var så vanlig å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er blodet? Er det sterk farge eller litt utvannet?

Når vår hund fikk prostataproblemer så drøyp (skrives det sånn?) det blod. Litt sånn utvannet, men tydelig at det var blod. Men ellers var han akkurat som før. Ingen tegn til at det var noe galt, annet enn blodet da.

Prostata problemer er ikke farlig så lenge det oppdages tidlig og blir gjort noe med :ahappy:

Er han gammel forresten, da prostata ikke er så vanlig på hunder under 6. Vår fikk det når han var 4 da, noe dyrlegen sa ikke var så vanlig å se.

Ganske lyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen påsto at hunden hennes blødde fra snoppen når tispen i huset ved siden av hadde løpetid ...

Det gjør nabohunden her også, men det er pga forstørret prostata som den av en eller annen grunn fikk som følger av løpetida. Den krympa igjen etter løpetid, men det var vist noe man burde følge med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, gamlehunden fikk borrelia fra flått, uten at det ble oppdaget selv om vi var hos vet minst 1 gang i måneden (og fortalte at hunden hadde hatt flått). Han var slapp, støl og dårlig i magen, lenge...etter noen måneder ble han veldig tørst, fikk problemer med å holde seg, pluss blod i urinen. Tilbake til vet, de mente det var prostata. Fortsatte og fortsatte sånn i det uendelige, og etter et år (!!) var han helt ødelagt. Alt han gjorde, var å drikke vann og tisse blod, og stavre seg rundt på stive bein. Jeg kjørte ham ned til vet for n´te gang, og tenkte at dett var dett, nå må bisken få lov til å slippe.

Denne gang var det en annen vet som så på ham, og hun ville ikke gi ham opp ennå (kjenner henne godt, og hun var nok ganske glad i gutten), og da hun hørte sykdomshistorien, tok hun blodprøve for å sjekke ut borrelia, og ga ham en supersprøyte med antibiotika. Han fortsatte på antibiotikakur en uke, men allerede samme kveld var han betydelig bedre, og jeg fikk også senere vite at det VAR borrelia. Han levde enda 2 år (ble 9), men ble aldri helt god i leddene igjen, og måtte gå på kortison resten av livet. Derfor måtte han også få lov til å slippe såpass tidlig...

Er ikke meningen å skremme vettet av deg, jeg vil bare ikke at andre skal oppleve det samme. Hvis hunden din kan ha hatt flått, så be om å få sjekket opp borrelia; det er så innmari lett å kurere, men så utrolig tragisk hvis det overses av veterinæren... Håper det går bra med hunden din, da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER han har "kost seg litt" og fått en rift på/i forhuden.. Det behøver slett ikke være noe som helst farlig eller alvorlig.

Lykke til hos vet'en!

Susanne

Tusen takk alle sammen.

Nå er Arok sjekket med urinprøve og ultralyd.De fant ikke noe galt,unntatt at det var blod i urinen da...

Vi satser på en rift,følger nøye med fremover og håper på snarlig bedring :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...