Gå til innhold
Hundesonen.no

Blod fra snoppen?

Toril

Recommended Posts

Skrevet

Har akkurat oppdaget at det drypper blod fra Aroks snopp.

Ringer vet.i morra,men er det noen her som har noen ide om hva det kan være?

Guest Jonna
Skrevet

Prostata?

Generellt ting i det "område". (veldig fint å stille diagnose på nett! :ahappy: )

Du må nok til veterinær med en urinprøve for å finne ut av slikt. Om det er ikke er blod i urinen så må de *kremt* tømme han for å sjekke prostata og se om blodet stammer fra det området.

Skrevet

kankjse UVI?? best å sjekke ja :ahappy: Tisser han blod også??

Vanskelig å si sikkert,men ja,jeg tror det..

Prostata?

Generellt ting i det "område". (veldig fint å stille diagnose på nett! :yawn: )

Du må nok til veterinær med en urinprøve for å finne ut av slikt. Om det er ikke er blod i urinen så må de *kremt* tømme han for å sjekke prostata og se om blodet stammer fra det området.

Vettskremt jeg,så vet. blir oppsøkt rimelig fort i morgen.Så får de "tømme" og gjøre hva som helst.Fort.

Han virker helt som vanlig hvertfall :yawn:

Skrevet

Åssen er blodet? Er det sterk farge eller litt utvannet?

Når vår hund fikk prostataproblemer så drøyp (skrives det sånn?) det blod. Litt sånn utvannet, men tydelig at det var blod. Men ellers var han akkurat som før. Ingen tegn til at det var noe galt, annet enn blodet da.

Prostata problemer er ikke farlig så lenge det oppdages tidlig og blir gjort noe med :ahappy:

Er han gammel forresten, da prostata ikke er så vanlig på hunder under 6. Vår fikk det når han var 4 da, noe dyrlegen sa ikke var så vanlig å se.

Skrevet

Åssen er blodet? Er det sterk farge eller litt utvannet?

Når vår hund fikk prostataproblemer så drøyp (skrives det sånn?) det blod. Litt sånn utvannet, men tydelig at det var blod. Men ellers var han akkurat som før. Ingen tegn til at det var noe galt, annet enn blodet da.

Prostata problemer er ikke farlig så lenge det oppdages tidlig og blir gjort noe med :ahappy:

Er han gammel forresten, da prostata ikke er så vanlig på hunder under 6. Vår fikk det når han var 4 da, noe dyrlegen sa ikke var så vanlig å se.

Ganske lyst...

Skrevet

Naboen påsto at hunden hennes blødde fra snoppen når tispen i huset ved siden av hadde løpetid ...

Det gjør nabohunden her også, men det er pga forstørret prostata som den av en eller annen grunn fikk som følger av løpetida. Den krympa igjen etter løpetid, men det var vist noe man burde følge med..

Skrevet

Har nett vært igjennom samme med Ace her. Ville tatt med en urinprøve av han til vet, og sette opp time til UL av prostata for å se at det ikke er cyster der.

Kan og være UVI, da får du bare antibiotika for det.

Skrevet

Hm, gamlehunden fikk borrelia fra flått, uten at det ble oppdaget selv om vi var hos vet minst 1 gang i måneden (og fortalte at hunden hadde hatt flått). Han var slapp, støl og dårlig i magen, lenge...etter noen måneder ble han veldig tørst, fikk problemer med å holde seg, pluss blod i urinen. Tilbake til vet, de mente det var prostata. Fortsatte og fortsatte sånn i det uendelige, og etter et år (!!) var han helt ødelagt. Alt han gjorde, var å drikke vann og tisse blod, og stavre seg rundt på stive bein. Jeg kjørte ham ned til vet for n´te gang, og tenkte at dett var dett, nå må bisken få lov til å slippe.

Denne gang var det en annen vet som så på ham, og hun ville ikke gi ham opp ennå (kjenner henne godt, og hun var nok ganske glad i gutten), og da hun hørte sykdomshistorien, tok hun blodprøve for å sjekke ut borrelia, og ga ham en supersprøyte med antibiotika. Han fortsatte på antibiotikakur en uke, men allerede samme kveld var han betydelig bedre, og jeg fikk også senere vite at det VAR borrelia. Han levde enda 2 år (ble 9), men ble aldri helt god i leddene igjen, og måtte gå på kortison resten av livet. Derfor måtte han også få lov til å slippe såpass tidlig...

Er ikke meningen å skremme vettet av deg, jeg vil bare ikke at andre skal oppleve det samme. Hvis hunden din kan ha hatt flått, så be om å få sjekket opp borrelia; det er så innmari lett å kurere, men så utrolig tragisk hvis det overses av veterinæren... Håper det går bra med hunden din, da :ahappy:

Skrevet

ELLER han har "kost seg litt" og fått en rift på/i forhuden.. Det behøver slett ikke være noe som helst farlig eller alvorlig.

Lykke til hos vet'en!

Susanne

Skrevet

ELLER han har "kost seg litt" og fått en rift på/i forhuden.. Det behøver slett ikke være noe som helst farlig eller alvorlig.

Lykke til hos vet'en!

Susanne

Tusen takk alle sammen.

Nå er Arok sjekket med urinprøve og ultralyd.De fant ikke noe galt,unntatt at det var blod i urinen da...

Vi satser på en rift,følger nøye med fremover og håper på snarlig bedring :innocent:

Skrevet

Orry fikk samme greia etter at han ble "litt" gira når Norma stod under løpetiden for et års tid siden, så det trenger ikke nødvendigvis å være mer problematisk enn det :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...