Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og papegøye

Taz

Recommended Posts

Jeg har gått til anskaffelse av en papegøye, og trodde det kom til å gå greit i forhold til Emma, men den gang ei.

Papegøyen er vandt med hund og bryr seg ikke stort om henne, men omvendt går det ikke like greit.

Hun stresser, piper og er totalt fiksert på papegøyen og hver gang papegøyen beveger på vingene, omså bare for å strekke litt på de, så er hun fullt innstilt på jakt eller det er full jakt her.

Hun kobler meg totalt ut, og det er umulig å få kontakt med henne og mer enn ett par ganger så må jeg ta henne ut av rommet for å la papegøyen få strekke litt på vingene og få litt frihet, men får dårlig samvittighet når jeg må ta Emma vekk fra oss hele tiden.

Hun klarer ikke å slappe av i nærheten av fuglen, hun peser og sikler i tillegg. (hun sikler ikke til vanlig)

Så hvordan trener man på sånt? Uten å stresse papegøyen, da den enda ikke føler seg helt trygg her, og tror ikke en jaktgal hund hjelper så mye på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg har det tatt et par uker før Salza har vendt seg på nye papegøyer, i den periode har det vært en ting som gjelder og det er at når papegøyene er ute og flyr, da må Salza ligge helt urørlig på sin plass. Jeg har lagt henne der før jeg åpner buret og lar henne roe seg ned, og så får hun bare beskjed om å legge seg ned igjen om hun tenker på å flytte seg. Så går det seg til etter en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har blitt strengere regler her, men problemet er jo også at hun ikke klarer å roe seg ned. :P

Hun stresser konstant, uansett avstand.

Ett annet problem er at hun skal forsvare meg hvis papegøyen knurrer.

En gjeterhund med mer jaktinstinkt enn den værste jakthunden. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...