Gå til innhold
Hundesonen.no

Phi og Caca

Bananen

Recommended Posts

Skrevet

Da huser vi også to hetterotter også. Hamsteren Nuffe døde for ikke lenge siden av forstoppelse. Og vi ville ha no' mer sosialt, og som ungene kan klå på når de er på besøk.

De har fått hvert sitt fengende navn etter hver sin fengende syssel. Phi (as in Pee too and as in a Gyldent snitt), gjør hva hun liker å gjøre best, og ga meg et fantastisk førsteinntrykk. Caca gjorde som spanjolbarna sier når de må på do ... ofte. Så sånn er det med den saken!

Rævva bilder, men jeg får vel presentere de små krekene. :)

Caca.

4424765918_1805b4c717.jpg

Phi.

4424765944_9386883fe6.jpg

Skrevet

så søte de var :) men bruker du sagflis fast? Rotter er kjent for å ha mye luftveis problemer så pellets som er støvfrie er mye bedre for de :)

Skrevet

så søte de var men bruker du sagflis fast? Rotter er kjent for å ha mye luftveis problemer så pellets som er støvfrie er mye bedre for de

Ja. Brukte det jeg hadde igjen etter hamsteren. Skal nok få fikset pellets, evt. de andre greiene, som jeg ikke husker hva heter for øyeblikket. :)

Skrevet

Ja. Brukte det jeg hadde igjen etter hamsteren. Skal nok få fikset pellets, evt. de andre greiene, som jeg ikke husker hva heter for øyeblikket. :D

Yesterdays news kanskje ? :ahappy:

Skrevet

I buret til rottene skal du ikke bruke strø som støver veldig eller som er laget av bartrær (furu, gran osv.). Kort fortalt kan burstrø av bartrær gjøre skade på leveren og gir dårligere immunnforsvar. Les mer om emnet i artikkelen til Heidi Konestabo, her. Det betyr at vanlig spon/sagflis ikke bør brukes. Istedenfor kan du av kjøpestrø bruke f.eks: BeeKay Bedding. Du kan også bruke avispapir, håndkler o.l.

Kattesand egner seg dårlig da det som oftest støver veldig, er hardt å gå på og klumpesand kan være direkte farlig hvis rottene svelger det.

hentet fra www.tamrotter.com

Skrevet

De har fått klint inn avispapir nå sånn just in kasse.

Tenkte å fikse noen bilder av de seinere. De har skiftet fargetoner, gitt! Fra å være blå-ish over ryggen, har de blitt mycket grå. Med blå-ish flekk på stumpene sine.

Ok, pics done! Noen er mer samarbeidsvillig enn andre, så det ble mest bilder av frøken Phi.

Phi Greyalot.

4443136744_1938d7de6d.jpg

What, what?

4443137302_2facb3a722.jpg

Phi prøver å forstå hvorfor hun blir kalt 1,618033989. Og prøver å gjøre noe med det ...

4442360339_4e0ec4f7c4.jpg

Phi gir opp, og sier "talk to the BACK!".

4442361047_d7f03f7d31.jpg

"If I only was bigger ... I'd ..."

4443138914_756b804bd3.jpg

Også søte, lille Caca. Ingen liker henne, og Phi prøver ofte å banke henne opp på kveldstid. Trodde bikkjene ofte lekte røft, jeg. :)

4443139474_74a97f169a.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå har frøken Phi klart å stikke av, og er et eller annet sted i huset. Slang ut ost i går kveld rundt omkring, men så kom jeg på at hun var den som var glad i kjøtt.

Så enten er det bare å vente, eller låne en katt som kan være interessert. Ikke som å spise, men som viser interesse for at hun faktisk er et eller annet sted. Ellers så er det som å lete etter en nål i en høystakk ...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...