Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er finest?


ipadda

Hvilket navn er finest til hverdags?   

97 stemmer

  1. 1. Fineste navnet?



Recommended Posts

Helt ærlig så liker jeg ingen av de navnene spesielt godt, rett og slett fordi de er så "brukt". Beklager til dere som har hunder med disse navnene, det er fine navn altså! :ahappy:

Jeg stemte Vita, rett og slett fordi det er det navnet jeg har hørt minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Vita er helt klart finest. Syns Bella er oppbrukt, sikkert hver fjerde hund som heter det eller noe. Samt at det er et vanlig menneske navn også. Navnet er fint, men Vita er myyye finere, og er ikke så mange som heter det :getlost:

Edit: Etter å lest den siste siden, så synes jeg også at Vita og Betty klinger bedre enn, Bella og Betty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det finnes jo en haug av italienske ord som fungerer som hundenavn, men som er hakket mer orginalt enn Bella og Vita... Jeg kunne for eksempel gjerne tenkt meg å ha en Aquila, Cerca (gjerne sammen med Trova og Porta :)), Brezza, Zelo eller Schiavo en eller annen gang. Velger man ord fra et annet språk, kan man jo selvfølgelig velge noe vakkert og fantastisk, eller man kan velge noe som høres uvanlig - men fint - ut, men som betyr noe enkelt, pussig, ironisk eller stygt. Om noen hører meg rope Schiavo vil de bare tenke "oi, uvanlig hundenavn", mens det jeg da egentlig gjør er å rope på slaven min... Det er mulig jeg har sær humor, men sånt syns jeg er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bikkja blir nok ikke hetene Bella eller Vita til vanlig. Jeg er derfor på jakt etter ett råtøfft navn til dagligdags.

Bøggi ... *host*

Helst noe virkelig rart og morsomt på B .. siden Betty tross alt blir kalt PIGGY til vanlig :D

Alle de tøffe, rare tispe navnene som jeg syns er bra er på min vurderingsliste til neste hund så de får man ikke høre nemlig :D Haha! Nei, jeg kan dele litt, men bare litt :D

Egle eller Terge :D

Mais

Heia

NamNam

Omnom

Søtis

Frisk

Engel

Sopp :D

Kula (vet om en hest som het det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...