Gå til innhold
Hundesonen.no

Hurra for Rex!

Shilamon

Recommended Posts

Jeg klarte ikke å finne den gratulasjonstråden så da havner det her.

Jeg vil iallefall beære min 4-beinte turkamerat med en egen tråd når han i dag vandrer inn i sitt 5 år, og det 3. i mitt eie.

Rex kom til meg 13. februar 2007 og har siden deng gang vært fast følgesvenn på alt det rare jeg gjør. Rex kunne sitt og legg seg når han kom, samt så vidt fot og etterhvert innkalling. I dag kan han sitt, legg seg, fot, nesten innkalling, bak og nesten apport. Ergo jeg er ikke den mest effektive hundetreneren :) Rex har siden 2007 lagt på seg 5-6 kg med muskler (og kanskje bittelitt fett intramuskulært), blitt en ypperlig kløvhund og rutinert turhund.

14 dager inn i mitt eierskap var han med på villmarksmessen, noe som har blitt en årlig tradisjon der Rex ligger to dager i en seng på standen mens jeg prøver å lære folk om Rypejentene og er stolt av min snille og rolige hund:)

Rex er kanskje ikke så høyt ut dannet hund, men han er en virrete turkamerat med ett modig sinn som aksepterer det meste utenom at jeg danser i stua. Han kan løftes etter alle kroppsdeler om det skulle være behov for det, uten å protestere. Han forserer fjell, skog og elv så lenge noen leder vei. Han jakter ryper som en gud og synes leking er gøy så lenge det skjer i rolige former. Han er nysgjerrig og våken. Han digger å legge fra seg hodet sitt på ting, det være seg vinduskarmer, knær eller permer på gulvet.

Mat er ett kjedelig onde som man bare spiser så lenge vekten er under 23 kg og alle hunder med energi er slitsomme, med mindre man selv er i lekehumør. Sove er best, etter tur.

Hurra for sofaputen og turpropellen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Rex hadde kanskje tidenes kjipeste bursdag.

Da jeg måtte fikse masse ting før skolen fikk han bare en kjip tur i nabolaget, så var jeg på skolen fra 12 etterfulgt av jobb til 22. Heldigvis kom jo samboeren hjem for å lufte hund men med fotball på tv så kan man jo selv tenke seg hva mannfolket prioriterte mest:P Men han fikk lufting og pinnelek, og når jeg omsider kom hjem fra jobb vanket det griseøre. Og så fikk han snadder og en halv potet til middag ved siden av tørrfôret.

Men siden gårsdagen ble kjip tenkte jeg å feire litt mer i dag, en snartur på skolen og så blir det ut på tur med ski på beina tenker jeg og da kan vi komme med bilder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...og en halv potet" :D Ja, det var bursdagen sin det! ;):D

Aynï hilser forresten og sier at hun ble stengt inne på stuen og fikk ikke tur bare luftings i hagen under hele sin bursdag. Ikke griseøre, og ikke en halv potet en gang! :D Så Rex må overhodet ikke klage! :) Men det er jo godt å høre at den ene eieren har samvittigheten i behold i alle fall, og prøver å gjøre det godt igjen i dag. Spørs om det holder da, det er tross alt en dag for seint.. ;)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja matforsvar er så gøy :ahappy:

Nei gutta fikk maten med tørkestativ imellom de, Casper ble ferdig med sin digre på to sekunder, mens lille dvergschnauzeren brukte 10 min. Hadde ikke blitt en rettferdig kamp :ahappy:

Tuskelusken, kanskje jeg starter catering :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIl mitt forsvar ble han feiret skikkelig i fjor:

bursdag09-7.jpg

Og man kan dele om man har gode venner venner Huldra :ahappy:

bursdag09-6.jpg

Og i går surret vi masse rundt i skogen på kryss og tvers så jeg tror jeg er tilgitt. Og Rex vil gjerne uttrykke sin dypeste medfølelse ovenfor Aynï som ble fullstendig til sidesatt. Han ønsker henne forsinket gratulerer med dagen og inviterer henne med i "Klubben for glemte bursdagshunder 2010"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg har brukt silver shade-dekken til hest om sommeren, og min erfaring er positiv. Materialet reflekterer sollys godt og bidrar til å holde hesten kjøligere, spesielt på veldig varme dager. Det gir også en viss beskyttelse mot insekter, selv om det ikke erstatter et eget fluedekken. Det er viktig å velge riktig størrelse og sikre at det sitter godt, slik at det ikke gnager. Jeg opplevde at hesten virket mer komfortabel, særlig under opphold på beite i solsteiken.
    • Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...