Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandingshunden - Frøya


Nano

Recommended Posts

Frøya er en blandingshund ala gatehund fra Spania, som jeg fikk da hun var 9 måneder gammel i Desember. Hun ble funnet bak en søppelkasse da hun var 4-5 måneder gammel og bodde i fosterhjem til jeg fikk henne. Jeg har ikke hatt noen problemer med henne selv om hun fikk en litt vanskelig start. Hun er veldig glad i mennesker og ville gjerne hilse på alle hun så i starten, men nå kan hun heldigvis løpe løs uten å løpe i beina på andre folk. Andre hunder er også veldig greit, hun har bare lyst til å leke. Nå er jeg altfor glad i å ta bilder, så jeg får prøve å begrense meg litt! Hvis noen ser hva slags terrier det kan være i henne, så er det bare å si i fra:)

18050_252150540519_740780519_4751617_3839111_n.jpg

Ingen liten hund her!

18050_254548760519_740780519_4764508_1415901_n.jpg

18050_278505630519_740780519_4903996_3153297_n.jpg

Hun kan visst posere også

26653_375058440519_740780519_5276673_6252443_n.jpg

Grlghglrglrh

26653_375058460519_740780519_5276674_1142956_n.jpg

Nomnom

26653_375058510519_740780519_5276679_1195673_n.jpg

Korr e aille fingra'n

26653_375058530519_740780519_5276681_2987506_n.jpg

Stor hund i liten kropp?

18050_266783545519_740780519_4844712_3108036_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, hun var skikkelig søt :) Syns nesten det blir litt ekstra sjarmerende med sånne gatemikser, for de ser liksom aldri ut som "alle de andre hundene". Får liksom veldig fin "visuell personlighet" (nytt uttrykk) i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Det var noen som sa at det bare er JRT som har lysebrune flekker i pelsen, stemmer det? Man kan se skyggene av dem i det nest siste bildet.

jeg er ikke sikker :D Har ikke så mye peiling på slike rasespesifikke ting som pels/farger etc på terrierene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig spansk seniorita Frøya er. Du ser at hun er en snill skøyer.

( Ang "opphav": Da jeg så bildet, uten å lese noe om henne, tenkte jeg at det var en J R terrier og papillon blanding.. Men med nærmere titt så ble jeg 100% usikker..Jeg så bare en utrolig søt nydelig og morsom hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig spansk seniorita Frøya er. Du ser at hun er en snill skøyer.

( Ang "opphav": Da jeg så bildet, uten å lese noe om henne, tenkte jeg at det var en J R terrier og papillon blanding.. Men med nærmere titt så ble jeg 100% usikker..Jeg så bare en utrolig søt nydelig og morsom hund..

Antageligvis er det ikke bare 1 generasjon med mixing her :)

Men hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nansen: hihi, du har nok rett, det er jo ingen som ser like ut.

IA: Så søt! Er det den greske mixen? Kan nok være "mye rart" i henne ja, det spiller vel eegentlig ingen rolle hva hun er. :ahappy:

bea: Tehe ja, hun er snill som dagen er lang, samtidig som at hun ikke lar seg bølle med, av andre hunder altså. Om noen ypper til bråk, sier hun i fra også står hun stille og venter på at hunden skal gå. Hun er så lett å ha med å gjøre at jeg føler meg litt bortskjemt. Bare å kremte om jeg vil at hun skal slippe noe hun har i munnen innendørs. Ute finnes nemlig døde mus og sånne artige ting;p

Mraia: Jeg tror ikke jeg har sett Sheltie før, men de så litt store ut på bilder?

Marianne: Takk ^^

Konklusjon: Definitvt en haug papillon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IA: Så søt! Er det den greske mixen? Kan nok være "mye rart" i henne ja, det spiller vel eegentlig ingen rolle hva hun er. :ahappy:

Ja, det er han :ahappy:

Nei, ikke sant! De er nok ikke akkurat utstillingkandidater noen av dem, uansett :ahappy:

Så langt har vi kommet fram til at Scilos er en Koiker, Chihuahua, Toller, Border Collie, Sheltie, Pappilion, Samoijed og Aussie blanding :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er han :ahappy:

Nei, ikke sant! De er nok ikke akkurat utstillingkandidater noen av dem, uansett :ahappy:

Så langt har vi kommet fram til at Scilos er en Koiker, Chihuahua, Toller, Border Collie, Sheltie, Pappilion, Samoijed og Aussie blanding :ahappy:

Haha, hadde det ikke vært greit å kunne DNA-teste sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 3 months later...
  • 5 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...