Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan lage hjemmeside?

Papillon

Recommended Posts

Skrevet

Heisann kjære soniser :)

Jeg lurte på om det var noen her som kan lage en hjemmeside til meg? :) Jeg greier (mest sansynelig!) oppdateringer selv og sette inn tekst, bare dere begynner litt og skriver ned de forskjellige kodene. Vil ha en fin og "proff" side med fin layout. Noen som kan tenke seg å lage dette for en rimelig penge?

Skrevet

Hva slags side er det snakk om? Er det greit for deg å måtte skrive i HTML når du skal oppdatere eller vil du ha en side med for eksempel Wordpress eller Joomla slik at det bare er å skrive vanlig tekst? Har du noen kunnskaper i HTML/CSS?

Jeg har laget tre hjemmesider (en for en annen) og koder stort sett alt selv. Jeg kan HTML, CSS og litt PHP/databaser. Du kan se en side jeg har kodet her: Friluftsnett

På fredag lanserer jeg min tredje side, der jeg skriver artikler om å lage hjemmesider selv med HTML og CSS: Lag en hjemmeside. Så om du heller vil lære deg hvordan du gjør det selv kan du jo se på den om noen dager :)

Skrevet

Hva slags side er det snakk om? Er det greit for deg å måtte skrive i HTML når du skal oppdatere eller vil du ha en side med for eksempel Wordpress eller Joomla slik at det bare er å skrive vanlig tekst? Har du noen kunnskaper i HTML/CSS?

Jeg har laget tre hjemmesider (en for en annen) og koder stort sett alt selv. Jeg kan HTML, CSS og litt PHP/databaser. Du kan se en side jeg har kodet her: Friluftsnett

På fredag lanserer jeg min tredje side, der jeg skriver artikler om å lage hjemmesider selv med HTML og CSS: Lag en hjemmeside. Så om du heller vil lære deg hvordan du gjør det selv kan du jo se på den om noen dager :)

Takk for svar!

Tenkte html side som jeg kan ha bloggen min "inni" :) Vel, jeg kunne oppdatere en html side som en jeg kjenner lagde for lenge sia, men hun lagde liksom malen ferdig til meg. Om jeg husker html nå er en annen sak :)

Jeg kan jo se på hjemmesiden om noen dager og prøve, og hvis jeg ikke får det til så kan jeg jo kontakte deg? :)

Skrevet

Takk for svar!

Tenkte html side som jeg kan ha bloggen min "inni" :) Vel, jeg kunne oppdatere en html side som en jeg kjenner lagde for lenge sia, men hun lagde liksom malen ferdig til meg. Om jeg husker html nå er en annen sak :)

Jeg kan jo se på hjemmesiden om noen dager og prøve, og hvis jeg ikke får det til så kan jeg jo kontakte deg? :)

Den er grei :) Siden er ikke komplett, men jeg kommer til å fortsette å legge ut nye artikler med jevne mellomrom. På fredag har den i hvert fall artikler med grunninnføring i HTML, men ikke så mye CSS ennå.

Skrevet

Tuppetroll her inne lager veldig fine hjemmesider, du kan jo evnt høre med henne :ahappy:

Ja, jeg kan jo kanskje det :ahappy: Hvis hun ikke er altfor dyr, de hjemmesidene hennes er jo sinnsykt fine!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han faktisk er blanding av havanais og malteser så er han ikke en maltipoo i det hele tatt. Maltipoo er blanding av malteser og puddel (poodle, derav -poo-delen av navnet).  For det første bør han sjekkes for alle arvelige helseproblemer som forekommer både hos havanais og malteser. Det er vel noe allergi, øyeproblemer og kneledd/albueledd ihvertfall. Så bør du ha oversikt over gemytt og helse hos begge foreldrene og helst søskenene og gjerne halvsøsken eller andre nære slektninger til hunden. Det hjelper ikke at din hund er snill og frisk, hvis han er unntaket i kullet. Da risikerer du å avle videre på problematiske gener, selv om det ikke har vist seg hos din hund. Dette er hovedårsaken til at raseavl er lettere å gjøre på en god måte, fordi man har registrert statistikk over helsedata i flere generasjoner. Hvis du tenker å få valper så kan det uansett også være greit å gå NKKs oppdretterskole, det er mye viktig informasjon der uavhengig av om du avler på renraset eller blandingshund. https://www.nkk.no/kurs-utdannelse-og-aktiviteter/kursoversikt-alle/ Generelt tenker jeg at det er veldig mange hunder som omplasseres og unødvendig å avle om man ikke har noe målrettet tanke for det, som de fleste seriøse oppdrettere har for rasehunder når de studerer helse- og utstillingsresultater. Det finnes mange gode og snille hunder som trenger et hjem.       
    • Hei. Jeg har en maltipoo hund som er blanding av havanes og malteser. Veldig godt gemytt på han. Rolig og veldig snill. Ble 2 år 17 juli. Hvordan kan jeg gå fram? Han er i ekstase å merker han er ungdoms tiden nå. Trenger litt tips . Vil gjerne forme han videre pga hvor fin han er. 
    • Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...