Gå til innhold
Hundesonen.no

Junior vinner?

aCa

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan er det egentlig med junior vinner titlene? Jeg har sett at det i utlandet ofte er junior vinner titler i tillegg til vanlige vinner titler. Men synes jeg leste ett sted at de ikke blir regnet som offisielle av nkk og ikke registert der. Stemmer dette? Jeg sleit med å finne noe info om dette på nkk sine sider. Hvis dette stemmer, så vil vel det si at det ikke er junior vinner på Bjerke i år, bare Norsk vinner ikke noe Norsk junior vinner?

*confused* ;)

Hvordan funker egentlig de junior vinner titlene? ;)

Skrevet

Niks, men det er dog cruftskvalifisering for beste junior den andre dagen. På Lillestrøm i november er det NORDV og da er det også NORDJV tittel :)

Når det gjelder andre titler så er det jo noen land som har titler for så og si alt, så det er ikke alle som er tellende her i Norge (de kommer i hvertfall ikke på papiret)

Skrevet

De offisielle juniorvinnertitlene er vel kun Nordisk, Europeisk og Verdensvinner såvidt jeg vet. Tíbrá ble både Nordisk Juniorvinner og Nordisk Vinner i fjor, men det hjalp visst ikke, for de registrerer kun den "beste".

Skrevet

Takk for svar. Det var sånn jeg trodde det fungerte.

Hadde faktisk ikke fått med meg at det var nordisk vinner på lillestrøm i år. Synd det ikke kunne vært på Bjerke istedenfor, fordi Yoshi er 13 dager for gammel for å stille junior på Lillestrøm, kjipt!

Skrevet

De offisielle juniorvinnertitlene er vel kun Nordisk, Europeisk og Verdensvinner såvidt jeg vet. Tíbrá ble både Nordisk Juniorvinner og Nordisk Vinner i fjor, men det hjalp visst ikke, for de registrerer kun den "beste".

DEN har ikke jeg fått med meg, den var jo bare teit (og litt drøy spør du meg!)

Guest Jonna
Skrevet

NKK har registert FinjW09 på dogweb iallefall..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Eurasierene er selvstendige hunder som kan være krevende å trene, særlig til å holde seg i nærheten/være løs. De kan ha en del jaktinstinkt også. Det har vært en del svakheter på rasen med frykt og usikkerhet, men jeg vet ikke hvordan status er for tiden.
    • Det er individuelle forskjeller, men alle disse må børstes regelmessig og bades innimellom for å holde pelsen ren og fin. Corgi krever mindre pelsstell, men røyter ganske mye. Alle er jo gjeterhunder som er mest brukt som selskapshund, men corgi og sheltie har nok en del mer vakt/varsling enn de litt større rasene, og corgiene har erfaringsmessig mer gjeterinstinkt. Alle rasene er hunder som bør få brukt seg utover å være familiehund og gå på tur.
    • Er det greie mentale instinkter på Eurasier? Noe rusk der? Har vurdert rasen lenge siden virker som om det er en grei allroundhund.
    • Er det like mye pelsstell på langhåret collie, Shetland sheepdog og bearded collie? Og er det noen forskjell i mentalitet? Evt.Corgi
    • Zelda røyter å vi trenger en børste. Jeg kommer ikke på hva vi har brukt før. Det er kun for å få av litt hår nå under røyting, ellers får pelsen greie seg selv her i gården. For øyeblikket virker det som det er mest dekkhår type pels hun har.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...