Gå til innhold
Hundesonen.no

merkedag for min del.


bjartulf

Recommended Posts

Haha, du skriver så herlig :D Har Crohns selv og kjenner meg igjen med humør som synker i takt med smertene.

Jeg må innrømme at jeg er mer skeptisk til ankelbitere enn "kamphunder", ja. "Småhundfrikortet" som noen nevnte er altfor utbredt. "Trenger ikke oppdra'n, serru, han veier mindre enn en liter melk, hvor mye skade kan den gjøre? :aww: "

Og til opplysning så har jeg ankelbiter/gneldrebikje/nervedyr selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Bare en liten kommentar: Her i huset har vi en kommando som heter "HOPP". De fleste som trener litt på ting og tang, har det. Da er det utrolig meningsløst å ha en stoppkommando som heter:"IKKE HOPP". Bikkja hører selvfølgelig "HOPP" og har ingen forutsetninger for å forstå hva du er så sur for :D Si "NED", eller noe annet som ikke forvirrer hunden. Husk den kan ikke norsk. Litt OT, men altså... :aww:

EDIT: Jeg har også diverse synspunkter på merkelige mennesker med merkelige småhunder, etablering av atferdskjeder man egentlig ikke hadde tenkt, rosa flexi og bruk av paraply :lol: , men det var altså ikke det jeg hadde lyst til å si noe om nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar: Her i huset har vi en kommando som heter "HOPP". De fleste som trener litt på ting og tang, har det. Da er det utrolig meningsløst å ha en stoppkommando som heter:"IKKE HOPP". Bikkja hører selvfølgelig "HOPP" og har ingen forutsetninger for å forstå hva du er så sur for :lol: Si "NED", eller noe annet som ikke forvirrer hunden. Husk den kan ikke norsk. Litt OT, men altså... :aww:

EDIT: Jeg har også diverse synspunkter på merkelige mennesker med merkelige småhunder, etablering av atferdskjeder man egentlig ikke hadde tenkt, rosa flexi og bruk av paraply :lol: , men det var altså ikke det jeg hadde lyst til å si noe om nå.

Ja, det er også et godt poeng! "Ikke..." er ikke spesielt lett å forstå for en liten hund! "Ikke bjeff", "ikke bit", "ikke ta maten min", "ikke jukk på nabobikkja" betyr i beste fall (høhhøh) det motsatte! Nå har ikke jeg en kommando "hopp" som betyr "hopp opp på meg", men "ikke hopp" betyr igrunnen absolutt ingenting tror jeg... iallefall ingenting som overdøver forventningen om kos og oppmerksomhet når man har hoppet bare litt til...

Rosa flexi, ja.... det bruker man når man enten er en 12 år gammel jente, en "gosj så kuuuult det er når alt er sånn deilig rååza overalt" 35åring eller en stor mann med ironi og 6løper'n i lomma (hey, ingen grisete tanker her!)! :D

...hmmm...okei da, jeg kan komme på et par andre alternativer også... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa flexi, ja.... det bruker man når man enten er en 12 år gammel jente, en "gosj så kuuuult det er når alt er sånn deilig rååza overalt" 35åring eller en stor mann med ironi og 6løper'n i lomma (hey, ingen grisete tanker her!)! :lol:

...hmmm...okei da, jeg kan komme på et par andre alternativer også... :D

Bergensere med elghunder?! :lol::aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er også et godt poeng! "Ikke..." er ikke spesielt lett å forstå for en liten hund! "Ikke bjeff", "ikke bit", "ikke ta maten min", "ikke jukk på nabobikkja" betyr i bestefall (høhhøh) det motsatte! Nå har ikke jeg en kommando "hopp" som betyr "hopp opp på meg", men "ikke hopp" betyr igrunnen absolutt ingenting tror jeg... iallefall ingenting som overdøver forventningen om kos og oppmerksomhet når man har hoppet bare litt til...

Rosa flexi, ja.... det bruker man når man enten er en 12 år gammel jente, en "gosj så kuuuult det er når alt er sånn deilig rååza overalt" 35åring eller en stor mann med ironi og 6løper'n i lomma (hey, ingen grisete tanker her!)! :aww:

...hmmm...okei da, jeg kan komme på et par andre alternativer også... :lol:

Og seriøse 20-åringer med mini-brukshund.. rett og slett fordi den kun brukes når hun har løpetid eller i båndtvangsperioden når jeg plutselig får det for meg at hun skal få lov til å virre. Og hvorfor kjøpe sort!? Når rosa koster det samme??

Hehe kan si at jeg liker rosa, og at jeg faktisk syntes det var litt morsomt.. jeg er jo kjent for å kjøpe litt sprakende farger. Tinka har jo et knæsj oransj dekken fra Kifani! (selvom det i ettertid bare ser ut som et refleksdekken med fór)

PS. Må faktisk ærlig innrømme at jeg nesten aldri bruker flexi-båndet.. spesielt ikke nå som Tinka trekker så mye og vi trener på det.. da er jo det et mye bedre alternativ i båndtvangsperioden.. under løpetiden er det litt dumt å kreve for mye av henne derimot, da er hun bare "dum".. og wooof fløy jeg way OT! Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm, føler jeg at noen harselerer med vår rååååsa flexibånd? :whistle:

er ikke så mye i bruk, mest på kveldstissingen når jeg er trøtt og hunden skal få snuse litt rundt. uansett så er jeg bygget slik at jeg ikke helt bryr meg om fargen på båndet så lenge det gjør jobben. Fordelen og eventuelt ulempen med å være breiskuldret og "skummel" er at du kan gå med hva du vil og ingen sier noe til deg uansett :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm, føler jeg at noen harselerer med vår rååååsa flexibånd? :o

er ikke så mye i bruk, mest på kveldstissingen når jeg er trøtt og hunden skal få snuse litt rundt. uansett så er jeg bygget slik at jeg ikke helt bryr meg om fargen på båndet så lenge det gjør jobben. Fordelen og eventuelt ulempen med å være breiskuldret og "skummel" er at du kan gå med hva du vil og ingen sier noe til deg uansett :)

Du har ikke møtt oss! :D:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir* Herlig historie! Laget selv en tråd om irriterende ankelgnagere her for en tid tilbake, og fikk mange såre tær på tråden! Har truffet mange hyggelige småhunder jeg altså, men fysj så mange som glefser og gneldrer uprovosert.

Bergensere med elghunder?! :):)

Døh! Hva er unomalt med det da? :)

Hilsen bergenser oppvokst med flere naboer med elghund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket forøvrig krever FILM, ikke bare bilde.... :)

Du er så storforlangende altså! :) Jeg er helt sikker på at jeg kan se dialekta bare ved å se på bildet... Men selvfølgelig, om han har lyst til å legge ut film så.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, med disse forventnigene må jeg sørge for at ett bilde av meg aldri havner her. men takk for tilliten :)

De forventningene får ida stå for selv altså! Jeg forventer rosa flexi og æljbikkje, alt annet er bonus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Takk for en god latter - *fniser på randen av hysteri*

Jeg er dog usikker på hva jeg synes var mest morsomt - historiene om bingodama og ankelgnageren eller ideen om en velbygget bergenser som lufter æljbikkja si i råsa flexi.... *latterkrampe*

...og er det ikke noe feil når man kan si bergenser og elghund i en og samme setning?

*fniiiiis* rååååsa flexi...

Hmmm... søt hund da, men jeg kjenner at jeg motsetning til andre nok kunne tenke meg bonusen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på hvordan de kareterkistikkene jeg har gått ut med, som i mitt hodet tilsier en bergenser med en bmi som minner mer og mer om ett skonummer og dårlig smak i bånd blir til "velbygget". internett er flotte greier,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...