Gå til innhold
Hundesonen.no

Vurderer å skaffe en hund til


Khan

Recommended Posts

Den jeg har nå er snart 16mnd, og helt gal etter tisper og skal jokke på dem, og tøff i tryne mot andre hanner. Hvis det blir en hund til skal den være voksen, men jeg er usikker på hvilket kjønn og om det er lurt med en hund til nå.. Noen synspunkter?

Det er ikke alle hanner han er bøs mot, han har en lekekamerat på 6/7år, de går fint sammen, men det kan bli litt knuffing inni mellom. Han er heller ikke gal etter alle tisper, men de fleste. De som ignorerer han slutter han å plage etterhvert når han ikke oppnår noe, men de som sier ifra blir bare enda kulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar:)

Er vel smartest å vente som dere sier, både for min egen del og for min hund og evt ny hund. Noen ganger trenger man å høre det man egentlig ikke vil;)

Trodde egentlig det var mest sånn at man hvertfall bør vente til hund nr en er voksen før man skaffer seg ny valp. Viste det ikke var sånn ang det å skaffe seg voksen hund som hund nr to. Så hvis det uansett er smartest å vente til hund nr en er voksen før man skaffer seg voksen hund eller valp, går jeg like godt for valp når han jeg har nå er voksen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok det lureste. Får du en voksen hund, vil det blir en stor overgang for denne hunden som kommer i et nytt hjem, med ny eier og omgivelser. Da trenger den tid og ro på å bli husvandt og trygg, og har man en hyper unghund hengende etter den og "plager" seg hele tiden, blir det et unødvendig stressmoment. (de kan jo også kommer godt overens med en gang, og alt går bra, men dette er ikke sikkert, siden du ser hvordan hunden din er nå)

Jeg fikk min omplasseringshund når min andre hund var 9 mnd ca. Det var på grensen egentlig, men det gikk bra. Han var jo bare valpen fortsatt, og ikke i sin teste-alder.

Da jeg hadde min forrige hund, ventet jeg til den var 5 år før jeg fikk meg ny valp. Dette for å sikre meg at hunden var ferdig med sine perioder, var roligere og kunne gå frem som et godt eksempel for valpen.

Så jeg tror det blir lettere for din del og vente litt, så kan du få ny voksen, eller en valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...