Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan seperasjonsangst "smitte"?


Midas
 Share

Recommended Posts

Jeg skal muligens passe dvergpinscheren til en kompis i 20 dager pluss minus. Han har etter lang tid såvidt blitt trygg på å være alene hjemme der han bor, men når han har vært her og blitt alene med Dina står han og piper og bjeffer. Han er vant til å være i bur hjemme når han er alene, fordi han roter i søppel osv. Det er en lang historie, men kort sagt så ønsker jeg å kunne ha han og trene litt med han mens han er her, han kan veldig lite, og har liksom bare "vært der". Det jeg er redd for er at denne sytinga når han er alene kan smitte over på Dina, som synes det er helt fint å være alene... Jeg vil ikke risikere at hun blir stresset når hun er alene pga han. Ikke er jeg tilhenger av burbruk heller, men jeg kan jo ikke endre alt når jeg skal ha han så kort tid. Bør jeg la være å ha han av hensyn til Dina? Det skal sies at jeg er begrenset tid borte. Denne hunden er vant til å være alene MINST ni timer hver dag, ofte mer. Jeg er aldri så lenge borte fra Dina, så det kan jo hende han roer seg om han får mer stimuli og mindre alene tid?

Jeg trenger råd her, jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Hvis jeg skal ha han kommer han hit på søndag. Dina og denne hunden kjenner hverandre godt og er gode venner fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...