Gå til innhold
Hundesonen.no

Snerre på kommando

Emilia

Recommended Posts

Tja der er jo mange hunde som gør/bjeffer på kommando. Og det lærer man jo ind hver gang det gir lyd fra seg. Så lægger man den kommando på som man vil det skal hedde.. Til sidst registerer hunden at hver gang den gør/bjeffer så så siger du en kommando. Og til sidst vil den gøre det når du siger kommandoen.

Men hvis du skal lære hunden at snerre så kræver det jo at den ofte snerrer. Ellers kan det være lidt svært. Men find på en kommando du kan sige hver gang den snerrer og så til sidst så skulle den gøre det. Men det kan tage sin tid. Især hvis den skal snerre, for det gør en hund vel ikke så ofte? I hvertfald ikke min. Tror aldrig jeg har hørt ham knurre. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelle, jeg synes det kunne være sjovt hvis jeg fx kunne sige... "Hvad synes du om ...?" (ingen nævnt, ingen glemt) og så knurrer hun. En lille fiks ide en af mine venner fik, vi har brugt en hel aften på prøve at få hende til at knurre på kommando, men hun knurrede lige præcis hver gang hun ikke skulle.

Men heidi, du har nok ret i din frengangsmetode, det er nok den bedste vej frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er gjerne en fordel å lære hunden bruk av klikker for da er det lettere å belønne hunden på det riktige tidspunktet.

selv har jeg holdt på med klikkker med samojeden vår i dag og i går og på tilsammen en halvtimes jobbing så har hun nå lært å velte en sånn sjegle (som veivesenet gjerne sperrer av veien med) og å stikke hodet inn i den når hun har veltet den. litt kult å se hvor dum hun er i begynnelsen men når hun finner ut hva hun får belønning for så er jo det gøy å se hvor fort det går på frem også.

og jeg må jo bare si at det er lettere å belønne til rett tid når en bruker klikker enn når en bruker komandoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...