Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK, BØ 20-21/2-10

Tøfflus

Recommended Posts

Skrevet

Gratulerer med alle resultater. Men jeg lurer fælt - er det virkelig nødvendig med så mye hemmelighetskremmeri rundt resultatene? Kan ingen bare legge ut det de vet, eller MÅÅÅ man absolutt legge ut sine egne resultater?? :frantics:

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke si det? :frantics: Er det en uskreven regel jeg ikke har fått med meg? Hadde blitt smigret om noen la ut gode resultater for meg (ikke at jeg har noe å skryte av gjennom tidene :P).

Skrevet

Har fått første resultat fra oppdretteren min nå. Oliver sin halvsøster, Nellyvill's Easy Joy "Dropse" vant unghundklassen på 8 stk. med ck. :frantics: Dommeren hadde sagt at han ville kjøpe henne!

Gratulerer til nydelige Dropse.

Og alle andre som er fornøyde.

Guest Belgerpia
Skrevet

2 sonenbelgere har gjort det STEIKE bra idag i Bø...

Gjør regne med at det blir oppdatering fra dem selv :frantics:

Gratulerer jenter!

Nå skal jeg bare nevne at det på NKK Bø var påmeldt hele 31 tervueren og 18 groenendael.

Og da har jeg tenkt å skryte på meg at poden (altså Noah) ble 3. beste hannhund - blant 16 påmeldte hanner (jeg vet at minst to ikke møtte), men jeg synes det er bare allikevel jeg.... så det sååååååå.

Belger nummer 2 som gjorde det bra men ikke heilt i toppen var Carina sin Cane - han ble 2. beste hannhund med Cacib (junior ble beste hannhund) og det var KUN de to som fikk CK av dommeren. Det var totalt 8 hannhunder.

Og så har jeg tenkt å ta rennafart å blåse i om eier har lyst til å skryte selv - jeg gratulerer ElinT og Imagecopy Flying Finish aka Supra med gran slam i dag blant 31 terver. Ck, Cert, Beste Tispe, Cacib og BEST I RASEN!

Jeg forbeholder meg - som oppdretter - retten til skryte hemningsløst av vakre vakre Supra uten eiers samtykke.

Med samtykke skal jeg også gratulere Tone og N Uch Chac Mool Sundown Dancer med CK, 1BTK, Cacib og BIR på groenendael.

Dessverre så ikke dumme gruppedommermannen damenes skjønnhet :P

Dette var en kanondag, og jeg er evig takknemlig for snille sjåføren som hadde lyst å ha meg og Noah'n min i bilen i snøyføyka.... jiiiiiihaaaaaaa

Skrevet

Masse grattis til ElinT og fineste Supra - og Stitchepitcen sender en suss til verdens vakreste mamma :frantics:

Gratulerer til alle andre som er fornøyd med dagen :P

Skrevet

Wow Grattis til ElinT og Supra! Det må være fantastisk moro! Gratulerer til andre bra belgerresultater og bernerresultater også. :frantics:

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Nå skal jeg bare nevne at det på NKK Bø var påmeldt hele 31 tervueren og 18 groenendael.

Og da har jeg tenkt å skryte på meg at poden (altså Noah) ble 3. beste hannhund - blant 16 påmeldte hanner (jeg vet at minst to ikke møtte), men jeg synes det er bare allikevel jeg.... så det sååååååå.

Belger nummer 2 som gjorde det bra men ikke heilt i toppen var Carina sin Cane - han ble 2. beste hannhund med Cacib (junior ble beste hannhund) og det var KUN de to som fikk CK av dommeren. Det var totalt 8 hannhunder.

Og så har jeg tenkt å ta rennafart å blåse i om eier har lyst til å skryte selv - jeg gratulerer ElinT og Imagecopy Flying Finish aka Supra med gran slam i dag blant 31 terver. Ck, Cert, Beste Tispe, Cacib og BEST I RASEN!

Jeg forbeholder meg - som oppdretter - retten til skryte hemningsløst av vakre vakre Supra uten eiers samtykke.

Med samtykke skal jeg også gratulere Tone og N Uch Chac Mool Sundown Dancer med CK, 1BTK, Cacib og BIR på groenendael.

Dessverre så ikke dumme gruppedommermannen damenes skjønnhet :frantics:

Dette var en kanondag, og jeg er evig takknemlig for snille sjåføren som hadde lyst å ha meg og Noah'n min i bilen i snøyføyka.... jiiiiiihaaaaaaa

Wee! Gratulerer alle sammen! Så moro :P Du vil ikke si noe om hvordan det gikk med damene i LP også?

Skrevet

Dessverre så ikke dumme gruppedommermannen damenes skjønnhet :frantics:

Fantastisk bra - gratulerer til dere alle! :P

Skrevet

Vi fikk storcert'et på juniorhannen vi hadde med, gamlefar ble beste veteran i rasen og jommen denget han ikke alle andre og ble BIS VETERAN i dag :P !! :P:frantics::P

Susanne

Skrevet

Steike meg for en gjeng da, så mye flotte resultater *smil*

ElinT og Supra, 2ne og Dina, all the way to the top, flinke jenter det *smil*

Carina og Cane, dæven det er lukrativt for dere å være på østover-tur, hva dere har hanket inn av både cert og cacib her nede, også på en bruksgutt da gitt *smil*

SusanneL med både storcert og BIS-veteran. Jeg smelter av veteranen jeg, deilig med flotte, velholdte gamlinger *smil*

Og grattis til alle andre som er fornøyd *smil*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...