Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med Atopica? og hva kan kan man gjøre med cushings syndrom?


Bambi

Recommended Posts

Schæferen til min mor har gått på kortison i 1 år nå og pga det har hun fått cushings syndrom. Nikita må gå på kortisonen eventuellt Atopica, men hun har ikke funnet noen særlig beroligende resultater fra nettet. Er det noen her som har det?

Og om ikke Atopica er tingen, finnes det noe alternativt man kan putte i maten e.l. ett fortilskudd for å bedre ting på noen måte?

Det står veldig dårlig til og vi vil gjerne beholde henne lengre.... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å gi tips om behandling når du ikke skriver hva som er grunnen til at hunden må gå på kortison. Antar at gdet dreier seg om hudproblemer, men det kan jo være så mangt.

Jeg har veldig god erfaring med Atopica mot Furunkulose på min Mops. På han har jeg ikke merket neon bivirkninger. Han har gått på det i to år, så det kan sikkert komme etterhvert. Men akkurat nå, ingenting. Men Atopica er dyrt, sist jeg kjøpte var det 614 kr for 30 stk a 50mg. Tror de regner 50mg per 10 kg hund. Hos min hund tok det lang tid (måtte gå på lav kortisondose i tillegg de første ukene) før jeg så effekten av Atopica, men nå holder det seg mye mer stabilt enn når han gikk på kortison.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være brutalt ærlig jeg. Jeg er nemlig i samme situasjon selv, og på onsdag skal vi bestille siste tur til dyrlegen. :D

Cushings er ikke moro å leve med. Allergier (jeg gjetter, siden du ikke skriver noe om diagnose) er ikke moro å leve med. En kropp full av kortison er ikke moro å leve med. Min hund er iallefall veldig redusert.

Noen ganger må vi bare ta ansvar og la hundene våre slippe. Det er både en velsignelse og en forbannelse vi har som hundeeiere. Det blir på deres bekostning at vi bruker mye tid og ressurser på å finne alternativer som i beste fall hjelper pittelitt en stakkels stund. Når man har så syk hund at den har så utpreget kortisonbruk at den utvikler Cushings så finnes det ingen mirakelkur. Det suger å måtte svelge den kamelen, det gjorde det iallefall for min del.

Det er noe forbanna dritt. Jeg kan ikke få understreket det nok. Jeg føler virkelig med deg, hjertet mitt knuses for disse syke hundene våre og for oss som må miste de for tidlig.

En liten trøst er det for meg at Charlie snart ville blitt åtte år, og selv om jeg så inderlig skulle sett ham få åtte til så har han har fått levd og kost seg. Men nå har han det ikke godt, og det må vi ta på alvor. Selv om jeg vil beholde ham lengre så må vi høre på ham nå.

Jeg kan ikke fortelle dere hva dere skal gjøre selvsagt, deres situasjon er kanskje en helt annen. Men jeg må liksom bare si at døden er ikke det verste vi har å tilby en hund. Det er vi som sitter igjen som sliter med vondtene da.

Men ****... Det er tøft. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...