Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepark i Østfold!

Pjusk

Recommended Posts

Skrevet

Hei hei !

Jeg har vært ille lite aktiv på dette forumet merker jeg :blink:

Men jeg kommer med en gladnyhet til oss i Østfold !

Jeg har jobbet med å få igang hundepark i østfold ! Vi har gruppa på Facebook som heter : Hundepark i Østfold! og fått plassert artikkelen min på forsiden av www.f-b.no!

Har også fått kontakt med noen i østfold fylkeskommune angående dette temaet.

I tillegg til alt dette har jeg startet en underskriftskampanje som enda et støttemiddel for og få dette igang !

Jeg for min egen del håper på park i Fredrikstad, men jobber også for og få flere parker spredt rundt i østfold ! :D

Legger ut link til Underskriftskampanjen her :

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2588

Håper at dere her inne også hjelper til å joiner grupper, signerer på underskriftskampanjen ! Alt hjelper :blink:

Mvh

Ann Kristin Andersen

*oppdatering*

Fått svar fra fylkeskommunen folket, her er noe av svaret : " Til orientering har vi for tiden Regional plan for fysisk aktivitet utlagt til offentlig ettersyn , der både overordnede strategier for en friluftslivspolitikk for Østfold, samt aktuelle friluftslivstiltak blir drøftet. "

Jeg skal ta opp emnet innen den planleggingen de driver der, samt har fått enda en kontaktperson og snakke med i styret :blink:

**Oppdattering**

Har nå fått kontakt med personen som har med friluftsliv-planleggingen og gjøre, Vil sende en mail til han i morgen med utfyllende informasjon og ringe han senere på dagen. Vi vil antageligvis bli vurdert i planleggingen... og de har frist 1 mars for hva som skal skje hvor. Så her vil vi få svar fortløpende ! :)

Dette lover bra !

***Oppdattering***

Da har jeg sendt mail med alle 'dokumentasjoner' og forklaringer på hvorfor vi ønsker dette og ber de ta opp saken på en seriøs og aktuell måte. Har lagt ved linker til signaturene og fb-artikkel, samt navn til facebook gruppa. og tall på hvor mange vi er her , men at tallet stiger :)

Da er det bare og vente på svar igjen ! :blink:

Skrevet

Må jeg betale med paypal for å signere?? :blink:

Det koster ingenting ! Du kan også velge og være anonym om du vil :blink: helt gratis ! :blink:

Dette er rett og slett bare for og ha enda mer og vise til dersom jeg får mer kontakt innenfor fylkeskommunen :blink:

Skrevet

oi.

Ja ser det nå. Det har ikke vært der før.. hmm skal sjekke opp i det. :blink:

Ny link til underskrifter i hovedvinduet nå ! :blink:

Skrevet

Oppdatering folkens ! :whistle:

Har nå fått kontakt med personen som har med friluftsliv-planleggingen og gjøre, Vil sende en mail til han i morgen med utfyllende informasjon og ringe han senere på dagen. Vi vil antageligvis bli vurdert i planleggingen... og de har frist 1 mars for hva som skal skje hvor. Så her vil vi få svar fortløpende ! :ahappy:

Dette lover bra ! :lol:

Skrevet

Syntes du er flink :whistle: bra inisjativ :D håper virkelig det går gjennom og vi får et sted vi kan slippe hundene :ahappy:

Takk :lol: Jah, håper virkelig det, alt hadde blitt så mye enklere =)

Skrevet

Hey igjen. Hvis dere har tips til områder hvor det hadde passet med hundepark så informer meg om dette :blink: gjerne stedsnavn, kart etc så jeg lettest mulig finner det og får sjekket opp hvem som eier det osv.

Skrevet

Hvor stor skal denne hundeparken være da??

Veit det er veldig mye hunder som ferdes ved Tunevannet i Sarspsborg, så det er jo en mulighet :D

Ellers Askim, Fredrikstad eller Skiptvet :D er i hvertfall nok av skog å ta av i Skiptvet :):blink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Hvor stor skal denne hundeparken være da??

Veit det er veldig mye hunder som ferdes ved Tunevannet i Sarspsborg, så det er jo en mulighet :)

Ellers Askim, Fredrikstad eller Skiptvet :P er i hvertfall nok av skog å ta av i Skiptvet :) :)

Vel, jeg tenkte at vi skal be om og få _minst_ 1 mål som er 33,3m x 33,3m. Evt foreslå plasser :) hmm Tunevannet kunne vært en bra plass, men får nok bare en mindre del der evt siden det er generelt veldig mange mennesker der. Tror vi må prøve å sikte oss inn på plasser som ikke blir brukt av alt og alle på sommeren. :D Men jah, er nok av plasser og ta av rundt omkring egentlig :o

• 2 months later...
Skrevet

GULL ! Nå er det jo åpnet hundepark i Rakkestad. Flott at en kommune har forstått behovet for hundepark ! :frantics:

Kjemper fortsatt videre med kommunen i Fredrikstad om og få det til her. Viltnemda i Sarpsborg er positive til saken, så vi får se om det kanskje blir et samarbeid mellom disse kommunene hvis ikke Fredrikstad kommune kan komme til et svar i saken snart.

Skrevet

hundeparken i Rakkestad er ikke et kommunalt prosjekt, det er Rakketad Jeger og fiskeforrening som har leid en tidligere hjorteinnhegning på hele 28 DEKAR!

Man får ikke tilgang uten å være medlem, g i tillegg kjøpe årskort til 1000 kr, men for oss som bor midt i ulveland og ikke har kunnet gå med hundene løse på nesten 2 år, så er det gull verdt, jeg bor litke ved, og skal helt klart investere i et årskort når jeg får feriepenger,

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...