Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepark i Østfold!


Pjusk

Recommended Posts

Hei hei !

Jeg har vært ille lite aktiv på dette forumet merker jeg :blink:

Men jeg kommer med en gladnyhet til oss i Østfold !

Jeg har jobbet med å få igang hundepark i østfold ! Vi har gruppa på Facebook som heter : Hundepark i Østfold! og fått plassert artikkelen min på forsiden av www.f-b.no!

Har også fått kontakt med noen i østfold fylkeskommune angående dette temaet.

I tillegg til alt dette har jeg startet en underskriftskampanje som enda et støttemiddel for og få dette igang !

Jeg for min egen del håper på park i Fredrikstad, men jobber også for og få flere parker spredt rundt i østfold ! :D

Legger ut link til Underskriftskampanjen her :

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2588

Håper at dere her inne også hjelper til å joiner grupper, signerer på underskriftskampanjen ! Alt hjelper :blink:

Mvh

Ann Kristin Andersen

*oppdatering*

Fått svar fra fylkeskommunen folket, her er noe av svaret : " Til orientering har vi for tiden Regional plan for fysisk aktivitet utlagt til offentlig ettersyn , der både overordnede strategier for en friluftslivspolitikk for Østfold, samt aktuelle friluftslivstiltak blir drøftet. "

Jeg skal ta opp emnet innen den planleggingen de driver der, samt har fått enda en kontaktperson og snakke med i styret :blink:

**Oppdattering**

Har nå fått kontakt med personen som har med friluftsliv-planleggingen og gjøre, Vil sende en mail til han i morgen med utfyllende informasjon og ringe han senere på dagen. Vi vil antageligvis bli vurdert i planleggingen... og de har frist 1 mars for hva som skal skje hvor. Så her vil vi få svar fortløpende ! :)

Dette lover bra !

***Oppdattering***

Da har jeg sendt mail med alle 'dokumentasjoner' og forklaringer på hvorfor vi ønsker dette og ber de ta opp saken på en seriøs og aktuell måte. Har lagt ved linker til signaturene og fb-artikkel, samt navn til facebook gruppa. og tall på hvor mange vi er her , men at tallet stiger :)

Da er det bare og vente på svar igjen ! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg betale med paypal for å signere?? :blink:

Det koster ingenting ! Du kan også velge og være anonym om du vil :blink: helt gratis ! :blink:

Dette er rett og slett bare for og ha enda mer og vise til dersom jeg får mer kontakt innenfor fylkeskommunen :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering folkens ! :whistle:

Har nå fått kontakt med personen som har med friluftsliv-planleggingen og gjøre, Vil sende en mail til han i morgen med utfyllende informasjon og ringe han senere på dagen. Vi vil antageligvis bli vurdert i planleggingen... og de har frist 1 mars for hva som skal skje hvor. Så her vil vi få svar fortløpende ! :ahappy:

Dette lover bra ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey igjen. Hvis dere har tips til områder hvor det hadde passet med hundepark så informer meg om dette :blink: gjerne stedsnavn, kart etc så jeg lettest mulig finner det og får sjekket opp hvem som eier det osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvor stor skal denne hundeparken være da??

Veit det er veldig mye hunder som ferdes ved Tunevannet i Sarspsborg, så det er jo en mulighet :)

Ellers Askim, Fredrikstad eller Skiptvet :P er i hvertfall nok av skog å ta av i Skiptvet :) :)

Vel, jeg tenkte at vi skal be om og få _minst_ 1 mål som er 33,3m x 33,3m. Evt foreslå plasser :) hmm Tunevannet kunne vært en bra plass, men får nok bare en mindre del der evt siden det er generelt veldig mange mennesker der. Tror vi må prøve å sikte oss inn på plasser som ikke blir brukt av alt og alle på sommeren. :D Men jah, er nok av plasser og ta av rundt omkring egentlig :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

GULL ! Nå er det jo åpnet hundepark i Rakkestad. Flott at en kommune har forstått behovet for hundepark ! :frantics:

Kjemper fortsatt videre med kommunen i Fredrikstad om og få det til her. Viltnemda i Sarpsborg er positive til saken, så vi får se om det kanskje blir et samarbeid mellom disse kommunene hvis ikke Fredrikstad kommune kan komme til et svar i saken snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hundeparken i Rakkestad er ikke et kommunalt prosjekt, det er Rakketad Jeger og fiskeforrening som har leid en tidligere hjorteinnhegning på hele 28 DEKAR!

Man får ikke tilgang uten å være medlem, g i tillegg kjøpe årskort til 1000 kr, men for oss som bor midt i ulveland og ikke har kunnet gå med hundene løse på nesten 2 år, så er det gull verdt, jeg bor litke ved, og skal helt klart investere i et årskort når jeg får feriepenger,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...