Gå til innhold
Hundesonen.no

Tenk på den rasen du liker aller minst m.h.t. utseende


Symra&Pippin

Recommended Posts

Hehe det er mye mulig du fortsatt ikke ville like belgere om du blir kjent med dem, men kjedelige det er de ihvertfall ikke *flire*

:icon_redface: Jeg tror heller at jeg HADDE likt belgere om jeg hadde blitt kjent med en. Det er iallefall ganske typisk meg. Og det er godt mulig de ikke er kjedelige, jeg har bare aldri fått sjansen til å bli kjent med en, så jeg aner virkelig ikke hvordan de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mange hunder som er styggsøte, men jeg har vanskelig for å si at dyr er stygge... Det jeg synes er "stygt" er raser som er avlet så uhensiktsmessig i forhold til helse at de sliter med å leve et godt liv pga fysikken. Det er hunder jeg hadde hatt veldig vanskelig for å eie, da jeg ville hatt så vondt av de. Hvis det hadde vært det eller ingen hund vet jeg sannelig ikke... Ville kanskje hatt en og prøvd å gjøre det aller beste ut av det. Rart å tenke på at mange har de rasene og ikke ofrer en tanke på måten kroppen deres er bygd på som resultat av ekstrem avl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det blitt ingen hund. Skulle jeg kun hatt pekingneser eksempel, så trur jeg at jeg hadde kjøpt meg en bamse fra Ikea i stede. Det er mange hunder jeg ikke kan tenke meg, og som jeg heller hadde valgt et liv uten hund i stede. Mye annet man kan finne på, men om jeg skulle hatt en hund som ikke kan gå lengre enn rundt ballplassen her, så trur jeg at jeg finner på noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rasen jeg liker minst er såpasss stygg at jeg ikke greier å ta på et eksemplar engang, og å ha en hund som jeg ikke greier å ta på, og langt mindre se på er ikke aktuelt. Jeg trente kaninene som hunder før jeg fikk Tara, så da hadde det blitt lydighetsveddere på meg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel aldri kunnet si nei til en hund som har trengt meg, jeg. De vi har nå er jo skikkelig pene, da. Fint det, men vi elsket da Bimbi bedlington like høyt. Tror forresten jeg trenger en am staff. Eller to. Vi får se. Alle planer om ny hund her er etter Fibi. Scilos brydde seg ikke. Han bare kom, han.

Veldig OT, men...så ikke jeg hunden din på VGs nettsider? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt hvilken som helst rase, stygg eller pen, bare for å ha hatt hund.

Jeg har ikke hund, bare for å ha hund, liksom..

Jeg må ha en rase som passer meg, og da teller utseendet lite, så lenge hunden ellers tilfredstiller mine krav.

Et av kravene er at den må ha god helse og ikke ha belastende, fysiske "skavanker", som enkelte raser har.

Men ellers så har jeg tidligere blitt overraska over å, på bare noen få dager, bli glad i en hund av en rase som jeg før ikke trodde passa meg. :blink:

Engelsk setteren Rex, som jeg var krisehjem for i bare 11 dager, var bare helt herlig, og det var fælt å levere han fra seg da han fikk et nytt hjem. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...