Jump to content
Hundesonen.no

Trådløst nett

Nirm

Recommended Posts

Rimelig helge/kvelds abonement som er raskt og stabilt. Ventelo er uaktuelt. Ikke mobilt.

Hvor bør jeg skaffe fra? Det skal brukes til å surfe for det meste, betal regninger etc. Ikke så mye nedlastninger av filmer etc (mødre har ikke blitt så avanserte enda...).

Tenkte på disse treige mobilnetta om du skjønner. Trenger ikke å ta med seg det trådløse, det skal være bare være i huset. Så normalt internett uten den kabelen mellom pc og modem da. :icon_redface:

Hadde Netcom sitt der (direct connect), men de har gitt seg og alt ble overført til Ventelo. Og der er både nettet og servicen meget dårlig. Så har sagt opp det.

Jeg bor i ingentingland og her er egentlig hva som gir best dekning det store poenget. Har til nå hatt telenor basic (heter det vel) og det var ok stabilt og ga stort sett den hastigheten de lovde. Nå har vi akkurat byttet til radionett og får nesten 8 ganger så stor hastighet for ca samme pris. Vi prøvde også ut ice, men det var veldig ustabilt her. Om dekning ikke er en issue så er det vel bare å snoke litt rundt på priser og velge det som gir høyest hastighet for minst penger...?

Edit: er det egentlig noen leverandører som fremdeles reklamerer med kun bruk i helger og på kvelder...? Trodde det var et tilbakelagt stadium med ISDN jeg?

Edit: er det egentlig noen leverandører som fremdeles reklamerer med kun bruk i helger og på kvelder...? Trodde det var et tilbakelagt stadium med ISDN jeg?

Tanken er å holde trafikken lav(ere) på dagtid når slikt brukes i jobbsammenheng hvor man er ganske avhengig av stabilitet og hastighet...

Det finnes fortsatt på Internett over Mobilnett,

er man mange på samme antennen så går det mye tregere...

Det Nirm/Dere må sjekke først og fremst er om det er dekning for Turbo-3G / 3G , EDGE dekning er det overalt, men det er tregt...

Tenkte på disse treige mobilnetta om du skjønner. Trenger ikke å ta med seg det trådløse, det skal være bare være i huset. Så normalt internett uten den kabelen mellom pc og modem da. :P

Forstår jeg deg rett, så holder det jo med hvilket som helst internett abonement fra telenor osv og et trådløs modem? Soeedtouchmodemene man får fra telenor er multimodem med wlan i.

Mulig jeg misforstår deg og er helt på tur altså. :yawn:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...