Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Letohallen 13.02 og 14.02

Midas

Recommended Posts

Tusen takk..

Jeg har fått litt "blod på tann" etter ett slikt resultat. :rolleyes2: :lol:

Så jeg kommer nok til å stille endel mer i år ja.

Jeg tittet litt på GD som var i ringen ved siden av oss også.

De er så staselige og flotte hunder. Gubben har så lyst på GD etter å ha vært oppvokst med de.

Og jeg er virkelig fasinert av de. nydelige dyr.

Men det er ikke lett å få med seg alt som skjer, folk å hilse på, hunder over alt. mange man ikke har sett på lenge. Man skulle egentlig gått på utstillinger uten hund, for å få med seg alt. :)

Hehe enig :lol: men GD er absolut å anbefale :lol: neste gang jeg ser dere skal vi stikke bortom å si hei :lol: litt pysete der :lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Så moro! GHrattis med flotte resultater!

Vi var arrangører den ene dagen og bodde der (as usual) hele helgen.

Hadde med mini-yodel, som har fått dilla på å gå, og skal helst bare gå-gå-gå hele tiden, hviklet ikke alltid er så lett inne i en utstillingshall :lol:

Også hadde vi med "restene" av årets kull (2 basselusk valper etter Mille)

En av valpene til Luna kom også på besøk.

Ring-trente litt med Elvis-valpen på 9 uker (de skal tidlig krøkes!)

Og han var så flink atte!

Innimellom baby- passing av både det firbeinte og to-beinte slaget fikk jeg også stillt Kee-Kee begge dager til HP lørdag og CK/ 3 BTK på søndag.

Kee sin søster Maya ble BEST IN SHOW på Basenjiklubben! Det var moro.

BIS-2 ble en boxer, og det var jo også litt gøy i.o.m at det var Basenji- og Boxerklubben som arrangerte :lol:

Traff masse flotte mennesker, og valpene fkk masse god sosialisering.

Bilder kommer :rolleyes2:

Grattis til alle sammen!

Jeg var der og kikket - og det var veldig koselig bare dèt. Fikk sett nøye, lenge og vel på beardisene (noe man sjelden gjør når man stiller selv), snakket med koselige folkmed alle mulige raser - og ikke minst kosemose med noen aldeles skjønne små basselusk-valper. Verdt hele turen bare det..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! GHrattis med flotte resultater!

Vi var arrangører den ene dagen og bodde der (as usual) hele helgen.

Hadde med mini-yodel, som har fått dilla på å gå, og skal helst bare gå-gå-gå hele tiden, hviklet ikke alltid er så lett inne i en utstillingshall :lol:

Også hadde vi med "restene" av årets kull (2 basselusk valper etter Mille)

En av valpene til Luna kom også på besøk.

Ring-trente litt med Elvis-valpen på 9 uker (de skal tidlig krøkes!)

Og han var så flink atte!

Innimellom baby- passing av både det firbeinte og to-beinte slaget fikk jeg også stillt Kee-Kee begge dager til HP lørdag og CK/ 3 BTK på søndag.

Kee sin søster Maya ble BEST IN SHOW på Basenjiklubben! Det var moro.

BIS-2 ble en boxer, og det var jo også litt gøy i.o.m at det var Basenji- og Boxerklubben som arrangerte :lol:

Traff masse flotte mennesker, og valpene fkk masse god sosialisering.

Bilder kommer :rolleyes2:

Flott han skal tidlig krøkes da :lol: det er jo det beste :lol:

gratulerer til alle gode resultater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

letooliverchamp.jpg

Ny norsk champion i basenji ringen

letomayabis.jpg

Kee-Kees søster Maya BEST IN SHOW!

letobis1og2.jpg

BIS 1 og 2 for basenjiklubben

leto_sindre_valper.jpg

Sindre, Elvis og Sahara på hotellrommet/ Letohallen

leto_lundii.jpg

leto_lundi.jpg

Astrid og Lundii BIS 4!

leto_fogo2.jpg

Fogo- Kingwanas Flirting Figaro snart 1o uker kom på besøk

leto_fogo.jpg

leto_c.jpg

Soppen med ny frisyre!

:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har så mye å skryte av fra Bø i dag, får jeg skryte litt av forrige helg ;-)

"Boris" Boheme Balpoa tok Cert og BIR (groenendael).

Tispa som jeg er deleier i med kennel Sheerena fikk CK og BIM:

N.UCh. NV-08 Xantia du Baton Tiroir.

Hun ble BIS på spesialutstilling i fjor (Hemsedal) og var årets mestvinnende belger (alle varianter),

så det er jo ikke til å komme bort i fra at det er litt stas å slå henne med "lillegutt" ;-) ha ha !

Jeg er sånn til og fra (mest fra) sonen-menneske, så det kommer en oppdatering i ny og ne.

Bilder under er kompromisset der begge så "greie" ut, fikk bedre av de hver for seg, men ikke samlet. Det er en kunst som bare Merete kan tror jeg ;-) Ha ha ! (tååååålmodigheeeeeet)

19050_1348690365593_1481362319_907177_4659358_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har så mye å skryte av fra Bø i dag, får jeg skryte litt av forrige helg ;-)

"Boris" Boheme Balpoa tok Cert og BIR (groenendael).

Tispa som jeg er deleier i med kennel Sheerena fikk CK og BIM:

N.UCh. NV-08 Xantia du Baton Tiroir.

Hun ble BIS på spesialutstilling i fjor (Hemsedal) og var årets mestvinnende belger (alle varianter),

så det er jo ikke til å komme bort i fra at det er litt stas å slå henne med "lillegutt" ;-) ha ha !

Jeg er sånn til og fra (mest fra) sonen-menneske, så det kommer en oppdatering i ny og ne.

Bilder under er kompromisset der begge så "greie" ut, fikk bedre av de hver for seg, men ikke samlet. Det er en kunst som bare Merete kan tror jeg ;-) Ha ha ! (tååååålmodigheeeeeet)

19050_1348690365593_1481362319_907177_4659358_n.jpg

Gratulerer så masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei jeg hadde jo ikke det, men nå er hun et familiemedlem og har vært det i 3 år, så å sende henne tilbake er uaktuelt. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
    • Hei,  Jeg har en 3 år gammel malteser på for. Jeg betalte 5k da jeg fikk henne, men signerte fortsatt en vanlig forvert avtale. Hun skal ifølge avtalen få 2 kull. Det ble spesifisert da jeg fikk henne at hun skulle avles med andre registrerte maltesere.  Oppdretter bestemmer seg i stedet for å få et blandings kull og lage maltipoo på første kull. Jeg likte det ikke, men orket ikke å lage noe styr av det. I oktober hadde hun første løpetid etter kull nr 1. Det er nå ca 6 mnd siden og jeg har fulgt med for å sjekke om hun får løpetid.  I dag fikk jeg melding av oppdretter hvor hun truer med å ta henne tilbake fordi jeg ikke har sagt ifra om løpetid, men hun har jo ikke hatt løpetid enda. Hun mener maltesere har løpetid hver 4. Mnd? Dette høres ikke riktig ut. Jeg ble veldig satt ut siden jeg alltid har gitt beskjed ved løpetid tidligere. Mitt spørsmål er hvilke rettigheter har jeg? Jeg har jo betalt en viss sum for hunden. Jeg har fulgt kontrakten, og kan dokumentere at oppdretter har brutt kontrakten. Kontrakten spesifiserer at hun må følge nkk sine retningslinjer for avl, og de åpner ikke for blandingsavl. Hun sa hun er i sin fulle rett til å blande raser så hun er åpen på at hun vil bryte kontrakten nå og.  Jeg vil egentlig bare bli ferdig med dette og hadde planer om å si ifra ved løpetid som sikkert kommer nå straks, men nå føler jeg meg ikke trygg på dem overhodet.    Edit: jeg har hatt hunden i 3 år og er absolutt ikke interessert i å heve kjøpet. Jeg ønsker egentlig kun at de skal forholde seg til kontrakten, og ikke true meg med å hente henne når jeg alltid har fulgt kontrakten. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...