Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen sporspørsmål.


ida

Recommended Posts

Ser på reprisen av den hundeserien på TV2. Der legger de ut godbitsøk, ved å tråkke rundt og legge noen pølsebiter her og der. Fibi ville blitt veldig forvirra av det og prøvd å følge mine spor for å finne "enden". I beste fall ville hun plukket med seg pølsebitene på veien.

Det jeg kaller godbitsøk, er når jeg hiver godbiter utover et område jeg ikke har tråkka i, slik at det igrunnen ikke er noe annet enn godbiter å snuse seg fram til.

Opplys meg dere sonister. Hva er det jeg ikke har fått med meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med det de gjør i den serien (så ikke akkurat det, men regner med det siden det er sånn Oslo hundeskolegreier?) er vel at de skal belønne hunden for å snuse i sporet. Så de legger godbiter i sporet. Og hver gang hunden snuser i et spor, så får den en belønning. Så enkelt som det. Det kalles vel egentlig godbitspor, og er bare en måte å lære inn spor på, og så ville jeg kalt det godbitsøk sånn som du gjør det. Selv bruker jeg ikke godbiter i sporet når jeg lærer inn spor, ivertfall på de hundene jeg har vært borti som liksom har "hatt det i seg" fra før. Da er bare det å få snuse etter det sporet belønning nok.

Det godbitsøket du snakker om er vel egentlig et slags feltsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...