Gå til innhold
Hundesonen.no

Han spiser bæsj...


Wednesday

Recommended Posts

Yeah... Tufani spiser altså all mulig forskjellig bæsj som han finner... Etter katt, andre hunder, hest, elg... Ja. Er det noen som vet hvorfor han gjør det? Er det skadelig? Er det i såfall noe jeg kan gjøre for å få han til å slutte?

Jeg har katt også, og han har do inne. Slet i begynnelsen med å holde Tuf unna kassa, men det løste seg selv meget effektivt da han satte fast hodet i luka (er sånn kasse med tak og dør), og dro hele kassa rundt i hele stua. Etter det har han ikke nærmet seg ;)

Har ikke hatt noe særlig problem med at han spiser bæsj før (bortsett fra etter hest, som tydeligvis er utrolig digg ;) ), problemet har kommet nå i det siste! Når vi er ute på tur, og han finner noe på veien... Nå virker det som han har fåttt helt dilla, og det er vanskelig å få han bort fra det når han først har funnet noe.

:blink::lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, nesten så jeg har lyst til å si til deg "Fortell meg noe jeg ikke vet!" :);)

Min gjorde det og, og det er såååå kvalmt :blink: Som valp så fikk han Hills våtfór blanda med tørrfór fordi han måtte få antibiotika og smertestillende etter et uhell med en katt. Jeg kunne ikke fatte hvorfor han bæsja såå mye og spiste alt opp igjen etterpå. Jeg skjønte det veldig fort når de 14 dagene var over og det ikke var mer Hills våtfór i huset :lol:

Kattedoproblemet kjenner jeg også sååå til, jeg har måttet sperre kattedoen med gitter, og laget en åpning som bare katten kommer gjennom.

Ellers elsker han all slags annen bæsj, finner han bæsj ute så er det om å gjøre å spise det. Helt motbydelig! Hvorfor de gjør det aner jeg ikke. Det bør ikke være noe han mangler i kostholdet i hvert fall.

Jeg klarer ikke å kontrollere min annet enn når det kommer til hestebæsj, for det er så stort at det ser jeg og klarer å forhindre han fra å spise. Så fort han hører på meg når han er på vei til rukua og jeg kremter til han eller sier nei, og han lystrer så gir jeg han heller en saftig godbit. Nå har han skjønt det så nå kommer han til meg når vi paserer hestebæsj. Har jeg ikke godtbit på meg så leker vi heftig i stedet (drakamp med båndet o.l.). Men all annen bæsj er så liten og usynlig for meg at jeg rekker ikke å oppfatte hva han har gjort før det hele er over.

jeg tror kluet her er å prøve å tenke på duften av røde roser når hunden gir deg suss ;) Eller en saftig ostekake kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...