Gå til innhold
Hundesonen.no

Nemi des Champs du Trêfle - Tervueren

Fjollebolle

Recommended Posts

Skrevet

Da var det vel på tide at Nemi fikk sin egen tråd her :) Hun er en belgisk fårehund tervueren, født 1. desember 2009 som eies sammen med min mor. Tøtten kom lørdag og brukte ikke lang tid på å gjøre seg husvarm, hun er en frekk og freidig liten frøken som jeg tror det skal bli mye moro med fremover. Så langt går ting riktig bra, hun syns det er stor stas med "storebror" Luno, og han syns hun er en alldeles fascinerende liten sak, han imponerer meg også med hvor flink og forsiktig han er med henne. Gleder meg til fortsettelsen med begge to :D

Her kommer en liten billedspam av det lille trollet ;):

Nesten 10 uker:

4338007220_23a3792eee_o.jpg

4337263177_76043324f1_o.jpg

10 uker:

4344294304_ed5ed534c3_o.jpg

4343557595_927e4a5c2f_o.jpg

4344294558_836e32c61c_o.jpg

4343558037_e2c3782c0c_o.jpg

4344294818_aa9d3aee5b_o.jpg

4343558363_f35f5af757_o.jpg

4344294862_ff3a754006_o.jpg

Skrevet

Ja, vi elsker terv-bebiser!! Gratulerer så mye Eliandrea! Denne lille jenten skal bli en fryd å følge med på!!

Gleder meg til å treffe henne snart!

*knipe ekstra masse på*

Skrevet

Ja, vi elsker terv-bebiser! Gratulerer så mye Eliandrea! Denne lille jenten skal bli en fryd å følge med på!

Gleder meg til å treffe henne snart!

*knipe ekstra masse på*

Tusen takk :) Får vi se om ikke vi får lurt deg og Gigi'en ut her kommende uke, hun er så god med valper at hun nok pent blir nødt til å være sosialiseringstante :D

Skrevet

Gratulerer! For en nuuudelig liten sak! :P

Ja dette hjelper jo mot valpesjuke... Gratulerer med den nydelige lille klumpen :P

Nemmen :D:P Gratulerer så masse! ;)

Tusen takk alle tre! ;) Må innrømme at jeg er litt småforelsket selv :)

Skrevet

Ææææsj, tervvalper er så stygge altså :P

Gratulerer med frøkna ;)

Fy så ekkel :D

Grisestygge, og ikke lukter de godt heller, pelsen finnes ikke myk og det er riktig fælt å kose små rosa valpemager ;):)

Tusen takk :P

Gratulerer! Så skjønn da. :P

Tusen takk :P

Skrevet

Å fysj så ekkel... :D:)

Tror jeg må holde meg unna Myrbø frem til hun er langbeint og usymmetrisk unghund som ikke henger helt rett sammen ;)

Skrevet

Jeg skal iallfall ikke stikke nesen i pelsen hennes, eller kose på valpemagen, eller studere de småååååå potene og nesen, og, og... når jeg får se henne :D:)

Hun er helt utrolig nydelig, og høres ut som en herlig frøken ;)

Edit: Regner heller ikke med å få noen fine merker etter skarpe valpetenner ;)

Skrevet

Å fysj så ekkel... :P :P

Tror jeg må holde meg unna Myrbø frem til hun er langbeint og usymmetrisk unghund som ikke henger helt rett sammen :P

Hihi takk :D

Og så kan du da trekke et lettelsens sukk over at Myrbø ikke starter opp igjen helt enda ;)

Så får jeg la være å si at du heller får gjemme deg om hun skal sosialiseres litt på Manger :P

Grattis, hun var jo helt bedååårende! :D:P:lol::D

Tuusen takk, søt og frekk ;) ;)

Ååå, så utrolig SØT! ;) Gratulerer så mye!

Takk :D

Jeg skal iallfall ikke stikke nesen i pelsen hennes, eller kose på valpemagen, eller studere de småååååå potene og nesen, og, og... når jeg får se henne :P:)

Hun er helt utrolig nydelig, og høres ut som en herlig frøken :P

Edit: Regner heller ikke med å få noen fine merker etter skarpe valpetenner :lol:

:lol:

Tusen takk, og klart "tante" må komme og hilse på snart! (Kan ellers bekrefte at hun har veeeldig deilig pels å borre ansiktet ned i :P Bare pass på hestehalen ;)) Og selvfølgelig tygger hun ikke på hender, neser eller lepper! :) Ei heller har de små potene skarpe klør ;)

Skrevet

Hihi takk :lol:

Og så kan du da trekke et lettelsens sukk over at Myrbø ikke starter opp igjen helt enda ;)

Så får jeg la være å si at du heller får gjemme deg om hun skal sosialiseres litt på Manger :blink:

Hmmm da får jeg bare ehhh kvinne meg opp og prøve å tenke at hun er fryktelig ekkel :)

Skrevet

Med et sånt uttrykk slipper man unna med det meste :lol:

Grattis med nydelig liten tervtott :blink:

Tusen takk, og hun vet å utnytte det trollet.. Sitter man på gulvet labber hun frem, legger hodet riktig så søtt på skakke og seeer på deg, før hun plutselig henger enten i underleppen eller hestehalen! :)

Hmmm da får jeg bare ehhh kvinne meg opp og prøve å tenke at hun er fryktelig ekkel ;)

;)

Skrevet

Åh.. herregud så nydelig! :)

Godt jeg får min egen valp om ikke så lenge ;)

Gratulerer igjen, gleder meg til å hilse på ;)

Tusen takk :lol: Og så spennende da! Du har ikke lyst til å hinte litt om rase? *Bare litt nysgjerrig* :blink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Æsj, man får ikke litt lyst på hundevalp engang! KJEMPESTYGG!

Neida, kjempeutroligmegasøt! :D :D

Litt sent, men tusen takk =)

Da tenkte jeg å oppdatere tråden litt siden nurkeliten er hele 3 måneder i dag (eller i går siden klokken nettopp har sneket seg over midnatt :)) Det går strålende med henne og Luno, han er store helten, og er riktig så flink og forsiktig med henne (får prøve å legge inn en liten videosnutt eller to under av det og fra besøk av "tante" Gigi til Roma her på sonen). Så mye mer er det vel ikke å si enn at jeg fortsatt er like kvalmende forelsket og syns det er helt herlig med to hunder igjen :blink:

3 måneder:

4383396766_9851e1115c_o.jpg

4382636993_63aa910c83_o.jpg

4383396642_7b2d7aa26e_o.jpg

Ikke helt vellykket forsøk på å ta bilde av begge trollene:

4383397322_986a6fba33_o.jpg

*kremt*:

4382638197_2aa9294bba_o.jpg

Og ett fra en halv uke siden:

4370548115_1f4706fc36_o.jpg

Så noen videoer:

Nemi og Luno:

Nemi og Gigi:

Skrevet

:) Hun var jo ikke blitt det grann styggere :D At det går å være sååååå søøøt *også litt kvalmende forelsket* :D

Hihi, tusen takk snille du! :D Nemi hilser hun gjerne vil ha både tante og Rina på besøk snart (så får vi se om barracudatennene kurerer deg for forelskelsen, hun ser atskillig mer uskyldig ut på bilder enn hun er i virkeligheten :blink: )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...