Gå til innhold
Hundesonen.no

Vinglete i bakbeina


Recommended Posts

Var på stevne i helga, og der så jeg en sheltievalp som virkelig ikke så ut til å ha gode bakbein... Den gikk omtrent som meg med høye hæler. Skikkelig hjulbeint, og bakbeina så ut til å nesten knekke unna den når den gikk. Ja, akkurat som en totalt balanseløs person på høye hæler.

Så ikke ut som valpen brydde seg om det den, der den vraltet etter eier bortover. Men jeg syns dette så direkte vondt ut.

Er dette normalt? Kan noen berolige meg om at denne valpen hadde det helt fint og kom til å bli bra etterhvert? Hum... Ble bare veldig nysgjerrig på dette jeg. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ganske mange schäfere gå sånn, og har trodd det kom av måten de er bygd på. Tror det er verre når de er unge og at det blir bedre når de er voksne og mer stabile og har mer muskler, men jeg har "bekymret" meg endel for disse hundene ja, og lurt på om dette virkelig kan være riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en lidelse som gir slik bakbeinsføring? Synes å ha hørt det. Og har sett slike lite funksjonelle bakbein på bl.a en dobervalp. Så lite bra ut, men eieren synes den var helt normal :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ganske mange schäfere gå sånn, og har trodd det kom av måten de er bygd på. Tror det er verre når de er unge og at det blir bedre når de er voksne og mer stabile og har mer muskler, men jeg har "bekymret" meg endel for disse hundene ja, og lurt på om dette virkelig kan være riktig?

Ja, på schæfer har jeg sett sånn.. Ikke SÅ ille som denne sheltievalpen, men tett ved. Var jo mange som spurte meg om det var noe galt med beina til Buffy da hu var lita, men det var vel eneste stedet hu var frisk... :icon_redface:

Gry har jeg også selv kommentert bakbeina på, for hu vralter avgårde og vrikker værre enn den største bimbo på rævva si. Men, tilsynelatende frisk bak hu også. Bare veldig høye haser til aussie å være, og VELDIG valp enda i bevegelser.

Men denne vrikket liksom beina. Vred "fotbladene" unna, og snublet nesten i følge sambo som også studerte. Så hele beinet fra hasene og ned var vinglete liksom. Og hjulbeint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...