Gå til innhold
Hundesonen.no

Turområder Lørenskog


Kristina

Recommended Posts

Vi har nettopp flytta til Skåreråsen på Lørenskog, men jeg er ikke noe kjent her. Håper noen kan fortelle meg om turområdene i nærheten :lol:

Hvor er nærmeste skog man kan gå lange turer i? Er det gåavstand til noen fine turområder fra Skåreråsen, eller må jeg ta buss? Tips om noen fine skogsrunder på 7-8 km? Hvilke turstier bør jeg unngå hvis jeg ikke ønsker å gå i rushtrafikk etc?

Alt av tips ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mange fine turområder her på Lørenskog :lol:

Med en kort biltur kan du komme deg inn i Losbymarka, der det er parkering før man kan vandre innover i marka. :)

Hvis du går nedover mot Triaden og inn bak Benterud Skole kan du faktisk gå helt inn mot Elvvåga og Mariholtet.

Over veien ved Sørlikroa ligger det en annen utfartsparkering, på vinterstid går det skispor inn til Losby derfra, på sommeren er det gangvei hele veien inn til Losby derfra.

Jeg selv kjører ofte innover helt inn til Losby gods og parkerer der for å gå videre innover i marka. Det er fint der, men unngå "rushtida" på søndager, da det til tider kan være mye folk innover der om været er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også kjøre til Bjørndalen (ikke langt fra Triaden) og gå innover der. Egentlig så langt du selv vil. Jeg har kjøpt kart og går en del der. (Enten en runde rundt ved Knutkjern, eller så kan man gå lenger og ende opp ved Mariholtet eller ena lenger). På vintern er det kun skiløyper der tror jeg, så hvis du skal gå til fots er det best når snøen smelter. Ellers kan du også kjøre til Nuggerud (Ellingsrud) og gå innorver mot Mariholtet. Jeg personlig synes bare fram og tilbake til Mariholtet er litt kjedelig, men det finnes en del andre veier og skogsstier underveis der. Går også en del her jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fine turområder bak her jeg bor også, i skogen. Nå er jeg faktisk ikke sikker på hva skogen heter, met det er blåløype (lang), rødløype og mindre og lengre løyper man kan gå. Hanaborgåsen altså.

Mariholtet og områdene bak er jo fine områder de også, men som nevnt kan de bli kjedelig å gå der i lengden. Fortsetter man innover havner man jo fort innenfor oslogrensa, og der er det massevis av muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Takk for tips. Da blir det stort sett å kjøre eller busse til skogen skjønner jeg. Uvant.

Gleder meg til å utforske skogene :icon_redface:

Nei, du kan fint gå til skogen. Gikk inn på Gule sider og så hvor du bodde, jeg :lol: Det er bare litt å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra skåreråsen er det fin gangavstand til turområder..

Og Østmarka er enormt stor, du kan gå i dagesvis uten å se samme sted to ganger :)

At folk tipser om å kjøre bil når man skal ut på tur synes jeg blir merkelig, det er vel for mosjonen man går tur..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra skåreråsen er det fin gangavstand til turområder..

Og Østmarka er enormt stor, du kan gå i dagesvis uten å se samme sted to ganger :P

At folk tipser om å kjøre bil når man skal ut på tur synes jeg blir merkelig, det er vel for mosjonen man går tur..?

Det kommer vel litt an på hvor man ønsker å gå da. Hvis man kjøper et kart over Østmarka, så kan man ihvertfall finne ut hvor mange av tustiene/veiene er i forhold til hvor en bor.(Eller Google) Og om noen turer starter rett uten for døren til trådstarter så er jo det supert (Den stien/turveien kunne jeg også tenke meg å finne :)). Men som du sier så er Østmarka stort, og noen ganger kan turvalget være såppass langt unna at man tar bilen for å komme dit. Er ikke så merkelig det. Jeg bor rett ved trådstarter og jeg har ikke visst at jeg har gode turstier uten å må gå et godt stykke/kjøre pittelitt først. Og jeg ønsker ikke å gå på veien, men i skogen. Derfor kjører jeg til jeg kommer til et sted jeg vet er fint å gå. Og ikke uten kart på steder jeg ikke har vært før. Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt.

Eidt: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...