Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere kallenavn på hundene deres?

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

:lol:

Katta mi heter også "puselusken"..

Og så heter hun

puselusen

pussenusse

Satana

Bin Laden

Og sinnapelsen

Egentlig heter hun Lotte og er omplasseringskatt.De tidligere eierene mente hun var "ond"og skulle avlive henne.Loke er helt enig..Jeg er tildels usikker..Usympatisk er hun kanskje.(men dritkul 8) )

Stakkars Loke kalles:

Snuskenusken

Lille Snusk

Pus :oops:

Lokeliten

Duttebassen til mamma siiin :oops:

Bolla

Stressfabrikken

Pelsen

Valpen

Svartingen

Degosen

Goran( en kollega av meg :wink: )

Beibisen

Og Fanny (instruktøren på kurset)kallte han faktisk for Sorte fare! :-o

(lille vennen er bare pittelitt intens...)

Skrevet

Må legge til at Pappa har funnet ut at Kennelnavnet mitt skal bli "teppetisseren" siden han kaller Pito teppetisseren :oops:

Så jeg og Iselin fant ut at en av valpene måtte hete "teppetisserens rævdilter"

intern humor

Skrevet

Masse kule kallenavn :lol:

Miko blir kalt:

Kito,

Plompen,

Kveita (vet ikke hvor jeg har fått det fra :D )

Lille jocke (hmm hvorfor det tro :oops: ???)

Kattene mine har åsså kallenavn da:

Simba:

Storepus,

Gammer'n, +++

Snoopy:

Murf,

Muffer,

Mufferi,

Smurf, +++

Baltus:

Tuss,

Tussi,

Balletuss ( :D )

Tutterud (han sutter seg på labben)

Zorro:

Seimann,

Pedro Garcia ( :D )

Skrevet

Så jeg og Iselin fant ut at en av valpene måtte hete "teppetisserens rævdilter"

:lol: sitter her å ler for meg selv :D

Skrevet

Kallenavna her i huset på hunden er:

Småvoffs

voffsen

småtten

svarten

boble (aner ikke hvor det kommer i fra :? )

Småtroll

jenta mi

kommer ikke på flere i farten :wink:

Skrevet

Sant :lol: Kjært barn har mange navn.

Lull

Victoria

Kjøtteteren

Bolla

Ulven

Krapyl

Skatt

Villdyret

Gullklump

osv... :D

Skrevet

ja jøss da.

Tinka = Naien(tigger så j...vlig) og det værste er at hun reagere på det også :lol:

Aiwa = bosspannet(eter alt)

Småen = Propellen (de som har hilst på henne forstår hvorfor 8) )

Astrix har ikke fått noe kallenavn enda, borsett fra det som Kine kaldte han da (Lusifer, ja for han var jo full av lus når vi fikk han)

Skrevet

Tja... blir jo en del etterhvert :lol:

-Dutten at'a Julie

-Grutten(sammensetning av grom gutten)

-Grommis

-Guttevofsen

-Guttungen

-Gutten

-Atombomba(den første delen av stamsavlt navnet hans er plutonium :D)

-Voffe

-Tullingen

-Gofsen har jo også blitt no' i det siste...

-Idioten

-Puddelhuet(mest broren min som kallern det da :D)

-Salami(yes da...)

-Loffe

-Rrrrrrrromeo(veldig høy tone på stemma der ja)

-Tøffingen

-Afro'n min :D

-*****(kan jo gjette når det brukes :P)

Jah... det var da noen...

EDIT: Tjukken

Skrevet

Klompen

Sola mi

Prinsessa

Jenta mi

Nudeligsten

vennen min

+++ sikkert mange fler. vanskelig å komme på nå.

Skrevet

Åja, har noen navn jeg og...

Goshi: Kosedokka

Pia til mor

Sjefs bølla

Gullet

Tull høna

Pusen

Lita

Og mange fler...

Chanita: Rullepølsa

Matvraket

Lille pille

Bølle frø

Pille Guri

Turbo.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...