Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykehistorie på engelsk og If


Nirm

Recommended Posts

Nirm var jo ut utredet ryggen og beinet sitt i fjor og Laxmi, og han har fått sykejournalen på engelsk. Jeg sendte denne til If og regnet med at alle kan da lese engelsk, men det kan de tydeligvis ikke der. For jeg fikk bare en kort mail tilbake om at de skal ha den på norsk, og "kommer tilbake til saken" når de får den i retur på norsk.

Jeg har ikke forsikringspapirene mine her, og aner ikke om det kommer ut av de at all dokumentasjon MÅ være på norsk. Men er det noen som veit noe om de MÅ det? Hadde de vært på spansk eller kurdisk eller noe, så ja, men engelsk er vel noe man bør beherske (den er ikke komplisert skrevet engang).

Jeg får ikke svar på mail fra If om hvorfor det må være slik, så skal ringe over helga og snakke med vetten til mandag (skal dit på kontroll av miltgreiene). Men aner jo ikke om de gidder å oversette det, eller om jeg må koste på dyre dommer for det (tviler litt på at de godtar at jeg oversetter...).

Men noen som har opplevd samme problemer fra If?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg får ikke svar på mail fra If om hvorfor det må være slik, så skal ringe over helga og snakke med vetten til mandag (skal dit på kontroll av miltgreiene). Men aner jo ikke om de gidder å oversette det, eller om jeg må koste på dyre dommer for det (tviler litt på at de godtar at jeg oversetter...).

Hva om du oversetter selv og tar det med sammen med den engelske til veterinæren, slik at veterinæren kan bekrefte at oversettelsen er korrekt? Det letter i alle fall arbeidet for veterinæren :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du oversetter selv og tar det med sammen med den engelske til veterinæren, slik at veterinæren kan bekrefte at oversettelsen er korrekt? Det letter i alle fall arbeidet for veterinæren :aww:

Laxmi er i permisjon nå. Der ligger hovedproblemet sånn egentlig. :) Men jeg kan jo høre med de til mandag. Om en annen en kan gå god for oversettelsen sånn sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...