Gå til innhold
Hundesonen.no

Forhåndsbetale for avlesing av røntgenbilder


Recommended Posts

Åssen funker dette med forhåndsbetaling her? Er dette noe som gjøres før jeg reiser til veterinæren? Med det samme jeg kommer hjem? Er det noe spesielt skjema som skal fylles ut? Eller er det bare å sette inn penger til NKK og merke det med røntgenavlesing og reg nr på hund?

Noen som vil forklare for meg?

Gry skal røntges i morgen tidlig. Og jeg vil gjerne ha svar så fort som mulig, og antar derfor at forhåndsbetaling er det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på NKK og logg deg inn på "min side" På venstre side på "min forside" ligger det mange linker. Et stykke ned står det: Bestille rekvisisjon AD/HD røntgen. Om du klikker der, registrerer du hunden din, hvilken dyrlegeklinikk det gjelder og betaler. Egen betalingstjeneste. Du vil deretter på mail med bekreftelse og vedlegg du skal skrive ut og ta med til dyrlegen når røntgen tas. Husk å skrive ut to stk AD-skjema. En for hver fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen funker dette med forhåndsbetaling her? Er dette noe som gjøres før jeg reiser til veterinæren? Med det samme jeg kommer hjem? Er det noe spesielt skjema som skal fylles ut? Eller er det bare å sette inn penger til NKK og merke det med røntgenavlesing og reg nr på hund?

Noen som vil forklare for meg?

Gry skal røntges i morgen tidlig. Og jeg vil gjerne ha svar så fort som mulig, og antar derfor at forhåndsbetaling er det beste :)

IKKE betal inn til et eller annet kontonummer du finner på NKK.no. Den summen drukner i alle andre transaksjoner som skjer hos NKK, og du må ettersende kvittering som bekrefter betaling - bare surr og unødvendig forsinkelse.

IKKE forhåndsbetal etter at du har vært hos veterinær. Det heter forhånds...

Gå inn på Min Side på nkk.no, velg Bestille rekvisisjoner HD/AA i menyen til høyre, følg spørsmål og betal med VISA-kort. Så får du en mail, der ligger det et skjema som vedlegg. Print dette ut og ta med til veterinæren, be veterinær bruke dette skjema framfor sitt eget (de er identiske, men det du har med er forhåndsutfylt med hundens opplysninger og har fått saksnummer - meget viktig!) og fylle ut om sedering, signerere, etc. Så sendes dette skjema sammen med bildene til NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så det er sånn det funker ja.

Da får jeg ringe Hanne og få hennes innloggingsopplysninger på NKK og fikse det da. Gry er jo ikke skrevet over på meg enda. Får skrive ut eierskiftepapirer med det samme jeg holder på.

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så det er sånn det funker ja.

Da får jeg ringe Hanne og få hennes innloggingsopplysninger på NKK og fikse det da. Gry er jo ikke skrevet over på meg enda. Får skrive ut eierskiftepapirer med det samme jeg holder på.

Takk for hjelpen! :)

Det trengs ikke, om du selv har brukernavn og passord. Hvem som helst kan bestille rekvisisjonspapirer for hvilken som helst hund. Det finnes for eksempel oppdrettere som tar et røntgendepositum i kjøpesummen, og som derfor betaler rekvisisjonsskjema og veterinærregningen for valpekjøperne.

Husk å krysse av for både HD og AA, om det skal røntges både fram og bak. Du skal ha et saksnummer for HD og et for AA. Altså to skjema, fram og bak. At det skal være et skjema til venstre og et til høyre har jeg aldri hørt før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengs ikke, om du selv har brukernavn og passord. Hvem som helst kan bestille rekvisisjonspapirer for hvilken som helst hund. Det finnes for eksempel oppdrettere som tar et røntgendepositum i kjøpesummen, og som derfor betaler rekvisisjonsskjema og veterinærregningen for valpekjøperne.

Husk å krysse av for både HD og AA, om det skal røntges både fram og bak. Du skal ha et saksnummer for HD og et for AA. Altså to skjema, fram og bak. At det skal være et skjema til venstre og et til høyre har jeg aldri hørt før...

Det tviler jeg på at man skal/må heller. Jeg skrev kun ut ett av hvert, og de har da blitt avlest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på min side der og "bestill rekvisisjoner". Der kan du vel velge en hund/søke opp en hund, som du velger. Så må du krysse av for HD og AD om du skal ha begge. Er kun 200kr pr avlesning, AD regnes som èn selvom det er to bilder.

Så blir 400kr for begge og du må betale med visa. Etter du har bekreftet, får du skjemaene på mailen du har registrert hos nkk(pdf fil). Disse må du skrive ut før du drar til vet'n (husk ett av hver).

Skjemaene du har forhåndsbestilt er nesten like som det vet'n har, bortsett fra at de forhåndsbetalte har en strekkode på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg på at man skal/må heller. Jeg skrev kun ut ett av hvert, og de har da blitt avlest. :)

Det ble sagt lenger opp, derfor jeg sa noe om det.

Ahhh okei igjen. :) Så bare jeg har regnummer på Gry så kan jeg bestille og betale selv??? Eller trenger jeg ikke det heller?

Du må ha et eller annet som gjør at du kan søke opp Gry når du skal forhåndsbetale - registreringsnummeret er en god start. Men det finner du ved å gå inn på selve DogWeb og søke på hennes navn, om du ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sagt lenger opp, derfor jeg sa noe om det.

Du må ha et eller annet som gjør at du kan søke opp Gry når du skal forhåndsbetale - registreringsnummeret er en god start. Men det finner du ved å gå inn på selve DogWeb og søke på hennes navn, om du ikke har det.

Lurer på om du tolker mine svar feil :) Jeg quotet deg og skrev det som en "bekreftelse" fordi jeg nettopp har gjort dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du tolker mine svar feil :) Jeg quotet deg og skrev det som en "bekreftelse" fordi jeg nettopp har gjort dette.

Hehe, jeg trodde du trodde at jeg trodde (!) en måtte ha to skjema for frambeina :)

Venner?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg trodde du trodde at jeg trodde (!) en måtte ha to skjema for frambeina :)

Venner?

:)

Nei nei, jeg skulle bare bekrefte det du sa :) Men ja, venner! :)

Hyheyhey! Ikke krangle i tråden min :) hehe.

Men, da er alt betalt og skjema skrevet ut og jeg er lykkelig (men griner over kontoen min som sulter om dagen...) :)

Godt du fikk det til til slutt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yapp. Masse takk for hjelp!

Og nå er det bare å sende inn stamtavlen i denne omgangen, få den tilbake og sende den inn på nytt i forbindelse med eieskifte og vips er Gry min :)

Nope - stamtavle skal ikke sendes inn i forbindelse med røntgenfotografering. Det er for lengst slutt med at diagnose stemples på stamtavla, siden du får tilsendt et brev i posten med diagnose på hunden OG resultatet registreres i DogWeb som alle har tilgang til. Altså trengs ikke dokumentasjon på stamtavla lenger.

Så dere kan sende inn eierskifte med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen,veterinæren ba meg ta med stamtavlen??? Hum... Ja, kanskje bare pga andre opplysninger det da. Hummmmm igjen og sånn :) hehe.

Ja, omreg koster vel rundt 400-450 kr.. får se om jeg klarer trykke inn den kostnaden nå eller ikke. Får se. (haff, trist med lite penger og mye utgifter om dagen. Frister å la den hersens tanna mi uten plombe (mistet en) bare være så jeg kan bruke penger på dyrene istedet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen,veterinæren ba meg ta med stamtavlen??? Hum... Ja, kanskje bare pga andre opplysninger det da. Hummmmm igjen og sånn :) hehe.

Ja, omreg koster vel rundt 400-450 kr.. får se om jeg klarer trykke inn den kostnaden nå eller ikke. Får se. (haff, trist med lite penger og mye utgifter om dagen. Frister å la den hersens tanna mi uten plombe (mistet en) bare være så jeg kan bruke penger på dyrene istedet :))

Mange veterinærer vil ha med stamtavla for å sikre at opplysningene er riktige (veldig få hundeeiere kan sin hunds registreringsnummer, for eksempel), og noen veterinærer har ikke fått med seg endringene i regelverket og insisterer på å sende inn stamtavla. Når du kommer med ferdig utfylt skjema skal du i prinsippet ikke trenger å vise stamtavla, alle opplysningene står jo på skjemaet, oppdatert fra DogWeb.

Praksis da jeg jobbet på HD-avdelingen var i hvert fall at alle stamtavler ble returnert øyeblikkelig til eier, før bildene ble avlest, så de ikke skulle ligge hos oss - også sendte vi et brev til gjeldende veterinær og informerte om de nye rutinene. Dette er noen år siden, og rutinene var da et par år gamle. Men det kan ta tid å endre på ting en har gjort i 10-15 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praksis da jeg jobbet på HD-avdelingen var i hvert fall at alle stamtavler ble returnert øyeblikkelig til eier, før bildene ble avlest, så de ikke skulle ligge hos oss - også sendte vi et brev til gjeldende veterinær og informerte om de nye rutinene. Dette er noen år siden, og rutinene var da et par år gamle. Men det kan ta tid å endre på ting en har gjort i 10-15 år...

Det er vel ikke så innmari lenge siden, eller? Vi måtte sende inn stamtavla da Tinka ble røntget i slutten av 2004... (Når jeg tenker meg om er jo det over fem år siden, og det kan vel kanskje regnes som "noen år", det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så innmari lenge siden, eller? Vi måtte sende inn stamtavla da Tinka ble røntget i slutten av 2004... (Når jeg tenker meg om er jo det over fem år siden, og det kan vel kanskje regnes som "noen år", det.)

Jeg husker ikke dato for endringene, men jeg vil tro en gang i 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...