Gå til innhold
Hundesonen.no

Voksen katt med kattunge-fakter...

Monique

Recommended Posts

Skrevet

Katten vår er en hann-katt på 3 år. Når små kattunger dier har de en tendens til å "trakke" med potene mot morens mage. Denne trakkingen har vår katt fortsatt med! Når han ligger i sofaen på teppet kan han plutselig ta et godt tak i teppet med munnen samtidig som han står og trakker mens klørne går ut og inn. Litt vanskelig å forklare, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener :rolleyes2: Dette er jo en typisk kattunge-ting, og jeg har hatt katt hele livet, men INGEN av dem har fortsatt med dette i voksen alder. Er det noe han mangler? Eller kanskje noe han fikk for lite av da han var kattunge som har skyld i dette? :whistle:

Skrevet

Katten vår er en hann-katt på 3 år. Når små kattunger dier har de en tendens til å "trakke" med potene mot morens mage. Denne trakkingen har vår katt fortsatt med! Når han ligger i sofaen på teppet kan han plutselig ta et godt tak i teppet med munnen samtidig som han står og trakker mens klørne går ut og inn. Litt vanskelig å forklare, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener :wub: Dette er jo en typisk kattunge-ting, og jeg har hatt katt hele livet, men INGEN av dem har fortsatt med dette i voksen alder. Er det noe han mangler? Eller kanskje noe han fikk for lite av da han var kattunge som har skyld i dette? :wub:

Min katt gjør dette ennå, hun er syv år gammel :rolleyes2: Alle mine tre katter gjennom livet har gjort dette :whistle:

Skrevet

Det sies at kattunger som er blitt tatt for tidlig fra moren, vil fortsette å gjøre dette...

Men her har den ene fortsatt selv om han hadde tilgang på mor til han var 4 mnd, så den teorien stemmer vel ikke alltid.

Men noen er bare sånn :rolleyes2:

Skrevet

Det sies at kattunger som er blitt tatt for tidlig fra moren, vil fortsette å gjøre dette...

Men her har den ene fortsatt selv om han hadde tilgang på mor til han var 4 mnd, så den teorien stemmer vel ikke alltid.

Men noen er bare sånn :whistle:

Hehe.. Ja, tydeligvis! :rolleyes2: Jeg trodde jeg hadde en unormal katt, men det er visst flere med samme "problem" (heldigvis).. :wub: Vi fikk han da han var leveringsklar så han ble ikke tatt fra moren for tidlig han heller.

Skrevet

Mange gjør det når de koser seg, eller like før de skal legge seg ned. Her har vi en MCO jente som gjør det HVER gang hu skal ha kos, og en birma jente som alltid gjør det på saueskinns teppet før hu legger seg ned. Så trur ikke du skal bekymre deg :rolleyes2:

Skrevet

Mange gjør det når de koser seg, eller like før de skal legge seg ned. Her har vi en MCO jente som gjør det HVER gang hu skal ha kos, og en birma jente som alltid gjør det på saueskinns teppet før hu legger seg ned. Så trur ikke du skal bekymre deg :)

Det er bra! Men blir vel fort slutt på den kosen nå når det kommer valp i hus.... hihi.. :)

Skrevet

Har to hunnkatter som gjør dette ofte. Hun ene var nok for ung når hun forsvant fra sin mor, ca 2mnd når vi fant henne utsultet. :) Den andre var vell 3 eller 4mnd når vi hentet henne. Pinglete stallkatt som hadde tilgang til mor gjennom hele oppholdet på stallen. (hun er faktisk "værst" på denne tråkkingen)

Skrevet

Tråkking er helt vanlig hos voksne katter, dette er et uttrykk for at de koser seg, de fleste voksne katter gjør dette. At de "sutter" på ting derimot er vanlig hos katter som er blitt tatt for tidlig fra moren sin.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...