Gå til innhold
Hundesonen.no

Voksen katt med kattunge-fakter...


Monique

Recommended Posts

Katten vår er en hann-katt på 3 år. Når små kattunger dier har de en tendens til å "trakke" med potene mot morens mage. Denne trakkingen har vår katt fortsatt med! Når han ligger i sofaen på teppet kan han plutselig ta et godt tak i teppet med munnen samtidig som han står og trakker mens klørne går ut og inn. Litt vanskelig å forklare, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener :rolleyes2: Dette er jo en typisk kattunge-ting, og jeg har hatt katt hele livet, men INGEN av dem har fortsatt med dette i voksen alder. Er det noe han mangler? Eller kanskje noe han fikk for lite av da han var kattunge som har skyld i dette? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår er en hann-katt på 3 år. Når små kattunger dier har de en tendens til å "trakke" med potene mot morens mage. Denne trakkingen har vår katt fortsatt med! Når han ligger i sofaen på teppet kan han plutselig ta et godt tak i teppet med munnen samtidig som han står og trakker mens klørne går ut og inn. Litt vanskelig å forklare, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener :wub: Dette er jo en typisk kattunge-ting, og jeg har hatt katt hele livet, men INGEN av dem har fortsatt med dette i voksen alder. Er det noe han mangler? Eller kanskje noe han fikk for lite av da han var kattunge som har skyld i dette? :wub:

Min katt gjør dette ennå, hun er syv år gammel :rolleyes2: Alle mine tre katter gjennom livet har gjort dette :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at kattunger som er blitt tatt for tidlig fra moren, vil fortsette å gjøre dette...

Men her har den ene fortsatt selv om han hadde tilgang på mor til han var 4 mnd, så den teorien stemmer vel ikke alltid.

Men noen er bare sånn :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at kattunger som er blitt tatt for tidlig fra moren, vil fortsette å gjøre dette...

Men her har den ene fortsatt selv om han hadde tilgang på mor til han var 4 mnd, så den teorien stemmer vel ikke alltid.

Men noen er bare sånn :whistle:

Hehe.. Ja, tydeligvis! :rolleyes2: Jeg trodde jeg hadde en unormal katt, men det er visst flere med samme "problem" (heldigvis).. :wub: Vi fikk han da han var leveringsklar så han ble ikke tatt fra moren for tidlig han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gjør det når de koser seg, eller like før de skal legge seg ned. Her har vi en MCO jente som gjør det HVER gang hu skal ha kos, og en birma jente som alltid gjør det på saueskinns teppet før hu legger seg ned. Så trur ikke du skal bekymre deg :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gjør det når de koser seg, eller like før de skal legge seg ned. Her har vi en MCO jente som gjør det HVER gang hu skal ha kos, og en birma jente som alltid gjør det på saueskinns teppet før hu legger seg ned. Så trur ikke du skal bekymre deg :)

Det er bra! Men blir vel fort slutt på den kosen nå når det kommer valp i hus.... hihi.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to hunnkatter som gjør dette ofte. Hun ene var nok for ung når hun forsvant fra sin mor, ca 2mnd når vi fant henne utsultet. :) Den andre var vell 3 eller 4mnd når vi hentet henne. Pinglete stallkatt som hadde tilgang til mor gjennom hele oppholdet på stallen. (hun er faktisk "værst" på denne tråkkingen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråkking er helt vanlig hos voksne katter, dette er et uttrykk for at de koser seg, de fleste voksne katter gjør dette. At de "sutter" på ting derimot er vanlig hos katter som er blitt tatt for tidlig fra moren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...